Ustawianie zbieżności - geometria Katowice



  • Witam

    Prawdopodobnie czeka mnie wymiana wahacza w swoim Tico.
    W związku z tym po wymianie należało by ustawić zbieżność.

    Polecacie jakieś warsztaty w woj. śląskim (najlepiej Katowice bądź okolica), gdzie można sprawdzić i ustawić zbieżność tanio i solidnie ?

    Puki co znalazłem stacje diagnostyczną Lambda - 80zł



  • Puki co znalazłem
    stacje diagnostyczną Lambda - 80zł

    Ta cena to za przód i tył czy tylko przód?



  • Ta cena to za przód
    i tył czy tylko przód?

    Za ustawienie przodu. Zresztą w Tico chyba nie ma co ustawiać z tyłu?



  • To drogawo.
    U mnie za 70 zł masz komputerowe ustawiane zbieżności, a za 50 zł normalnie.



  • To drogawo.

    Też tak mi się wydaje dlatego szukam czegoś tańszego w mojej okolicy...



  • 80 to pojechali zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość rzeczy jaką się w tico reguluje żeby zbieżność ustawić.
    Za 60 pln ustawiają na stacji diagnostycznej obok mnie, także uważam że więcej za to dawać nie wypada bo za 5 minut pracy tyle kasować to nieludzkie.


  • Użytkownik archiwalny

    A nie lepiej ustawić sobie je samemu bo to nie trudna sprawa a zostaje kaska w kieszeni. Wystarczy zrobić sobie przyrząd z kawałka drutu czy rurki.Nauczysz sie i na przyszłość zrobisz sobie to w innym aucie. Tak ja sobie robiłem bo widziałem jak to robią w stacji obsługi gdzie trwało to 5min a skasowali gościa 70zł.


  • Admin

    Puki co znalazłem
    stacje diagnostyczną Lambda - 80zł

    Drogo jakoś. Mój mechanik bierze za to 40, może teraz 50 zł.
    Patrzyłeś tutaj: KLIK ? To polecane warsztaty (znaczy robią dobrze), telefon w łapkę i dzwoń z pytaniem.



  • Mógłbyś rozwinąć troszkę temat twojego "przyrządu" do zbieżność??
    Pewnie było gdzieś na forum ale nie mogę znaleźć, planuje za niedługo wymienić końcówki i wahacz co za tym idzie też zbieżność zrobić i chętnie bym porównał efekty samodzielnego ustawienia za pomocą garażowego "przyrządu" z ustawieniem w warsztacie.


  • Użytkownik archiwalny

    Przyrząd to raczej za duże słowo. Po prostu bierzesz robisz coś by można było zmierzyć odległości miedzy felgami. Ale z jednej strony musi być regulowany by móc dostosować szerokość do rozmiarów auta.
    U mnie to zwykła rurka od wody jakaś ponad metrowa a z dwóch stron wygięte druty 6mm tak by można było latwo podejść pod autem. jeden drut nie jest przyspawany na stałe do rurki ale na śrubkę by można było regulować. Coś w tym stylu \_______________/
    Można zrobić i prościej.



  • no chyba powoli łapę... to wytłumacz mi jeszcze jak to ma działać??
    ja myślałem nad zmierzeniem metrówką odległość między kołami na wysokości środka osi i na podstawie pomiaru od przodu i tyłu opony przedniej regulować różnice



  • A nie lepiej
    ustawić sobie je samemu bo to nie trudna sprawa a zostaje kaska w kieszeni.
    Wystarczy zrobić sobie przyrząd z kawałka drutu czy rurki.Nauczysz sie i na
    przyszłość zrobisz sobie to w innym aucie. Tak ja sobie robiłem bo widziałem jak to
    robią w stacji obsługi gdzie trwało to 5min a skasowali gościa 70zł.

    Mój ojciec taki fajny przyrząd opracował. Szwagier się trochę śmiał, ale sprawdza się znakomicie - już w 4 autach ustawialiśmy zbieżność tym przymiarem i opon nie tnie

    A na niedawnym przeglądzie mojego Swifta zbieżność przednich kół (ustawiałem ojca przyrządem) wyszła idealnie



  • Przyrząd to raczej
    za duże słowo. Po prostu bierzesz robisz coś by można było zmierzyć odległości
    miedzy felgami. Ale z jednej strony musi być regulowany by móc dostosować szerokość
    do rozmiarów auta.
    U mnie to zwykła
    rurka od wody jakaś ponad metrowa a z dwóch stron wygięte druty 6mm tak by można
    było latwo podejść pod autem. jeden drut nie jest przyspawany na stałe do rurki ale
    na śrubkę by można było regulować. Coś w tym stylu \_______________/
    Można zrobić i
    prościej.

    U mojego ojca jest taki pręt stalowy z przyspawanymi nakrętkami, w które wkręcone są zatemperowane śruby - tym reguluje się długość przyrządu. Sprawdzasz zbieżność z przodu i z tyłu felgi, regulujesz ewentualne różnice i po robocie - 50 zł zostaje w kieszeni

    Ktoś powie - dwudziesty pierwszy wiek mamy i takim badziewiem zbieżność ustawiać - ale lepiej samemu zrobić takim prostym przymiarem, niż trafić na "mechanika", ktory ustawia zbieżność młotkiem (widziałem na własne oczy jak nowiutkie Tico mojego ojca tak zostało potraktowane w ASO przy ul. Kotsisa w Warszawie - ASO przyfabryczne )



  • no chyba powoli
    łapę... to wytłumacz mi jeszcze jak to ma działać??
    ja myślałem nad
    zmierzeniem metrówką odległość między kołami na wysokości środka osi i na podstawie
    pomiaru od przodu i tyłu opony przedniej regulować różnice

    Musi być sztywny pręt, bo metrówka zawsze się trochę odkształci, a tu musi być dokładność co do milimetra



  • Drogo jakoś. Mój
    mechanik bierze za to 40, może teraz 50 zł

    U mnie niestety tak tanio nie ma...
    Dlatego chyba będę robił to sam. Idzie wiosna to będzie można znowu coś podłubać przy samochodzie. Zmierzę zbieżność przed wymianą wahacza i potem po wymianie pseudo przyrządem, który właśnie skończyłem robić (zdjęcia niżej). Muszę tylko sprawdzić ten przyrząd w akcji bo nie wiem czy czasem kątowniki nie będą za niskie


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Prawdopodobnie
    czeka mnie wymiana wahacza w swoim Tico.
    W związku z tym po
    wymianie należało by ustawić zbieżność.
    Polecacie jakieś
    warsztaty w woj. śląskim (najlepiej Katowice bądź okolica), gdzie można sprawdzić i
    ustawić zbieżność tanio i solidnie ?
    Puki co znalazłem
    stacje diagnostyczną Lambda - 80zł

    Geometrię zrobią dobrze i tanio (za 70 zł, a z rabatem - 60 zł ) ludzie z warsztatu, który mieści się przy Kłodnickiej 44 w Katowicach. Oprócz zbieżności, można też u nich zlecić przegląd kilmy i jej wyczyszczenie Zostawiam namiar na stronę: http://zbieznosckol.pl


Log in to reply