Oring aparatu zapłonowego


  • Użytkownik archiwalny

    Przerabiał ktoś ten temat?
    Zna ktoś wymiary oringu(tam jest tylko jeden)?Jakieś wskazówki,uwagi co do wymiany?


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    Witaj
    FOX Rzeszów posiada

    Za tą cenę kupie z 10-15 takich oringów jak tylko będę znał wymiary

    A tak przy okazji
    skąd wiesz że padł oring??

    Cieknie olej


  • Moderator

    Cieknie olej

    W którym miejscu? Jakieś foto?


  • Użytkownik archiwalny

    W którym miejscu?
    Jakieś foto?

    Mam iść zrobić teraz ?

    Edit:
    Byłem i






  • A co.... latarka i do roboty...


  • Admin

    Mam iść zrobić teraz ?

    Czemu się bulwersujesz? Mogłeś zrobić wcześniej.


  • Użytkownik archiwalny

    Czemu się
    bulwersujesz? Mogłeś zrobić wcześniej.

    Ja się nie bulwersuję...jeno pytam Iść czy nie iść?
    Nie było aparata pod reką


  • Admin

    Niekoniecznie TERAZ, daj spokój, Slavo. Zimno i ciemno jest.
    Zrób po prostu w dzień, przy okazji wyjazdu. Miecho pytał zapewne z ciekawości (zresztą ja tez ciekaw jestem, bo takiego przypadku jeszcze nie było).

    BTW jeśli nikt Ci nie odpowie, pozostanie chyba wyciągnięcie i odczytanie...

    EDIT
    E, za późno odpowiedziałem... foty już są.
    Cholera, a ja myślałem, ze tam nie żaden o-ring, lecz simmering siedzi...


  • Użytkownik archiwalny

    Niekoniecznie
    TERAZ, daj spokój, Slavo. Zimno i ciemno jest.

    Za późno...foty wrzuciłem wyżej

    Zrób po prostu w
    dzień, przy okazji wyjazdu. Miecho pytał zapewne z ciekawości (zresztą ja tez ciekaw
    jestem, bo takiego przypadku jeszcze nie było).

    241kkm robi swoje

    BTW jeśli nikt Ci
    nie odpowie, pozostanie chyba wyciągnięcie i odczytanie...

    Pomierzenie



  • Miecha poproś, może ma jakiś aparat zapłonowy luzem, to sprawdzi...


  • Użytkownik archiwalny

    Masz może Miecho gdzieś pod ręką aparat zapłonowy,żeby sprawdzić wymiary tego oringa(śr. zew./wew./gr.)?



  • Od dłuższego czasu miałem wyciek z tego miejsca, w poniedziałek wymieniłem oring na aparacie zapłonowym, stary oring połamał się przy ściąganiu. Mierząc suwmiarka wyszło 22mm głębokość rowku, powinien być grubszy, ja założyłem taki jaki miałem(cieńszy) i dodatkowo dałem silikon(nie kręcę zapłonem), nie cieknie.
    edit
    Uwaga przy odkręcaniu dolnej śruby aparatu kluczem nasadowym z grzechotką, u pewnym momencie haczy i wykrzywia klucz, można spieprzyć gwint przy odkręcaniu, zalecam klucz widlasty, to samo przy zakręcaniu.


  • Moderator

    Niekoniecznie
    TERAZ, daj spokój, Slavo. Zimno i ciemno jest.
    Zrób po prostu w
    dzień, przy okazji wyjazdu. Miecho pytał zapewne z ciekawości (zresztą ja tez ciekaw
    jestem, bo takiego przypadku jeszcze nie było).

    O to mi chodziło właśnie Taki nowy, świeży problem z tikaczem.


  • Moderator

    No faktycznie, dziwne cuda. Sprawdzę jutro jak to u mnie wygląda


  • Moderator

    Masz może Miecho
    gdzieś pod ręką aparat zapłonowy,żeby sprawdzić wymiary tego oringa(śr.
    zew./wew./gr.)?

    Raz jeden w życiu swym rozbierałem (próbowałem) rozebrać aparat zapłonowy - zresztą Leo był przy tym. Nie zwracaliśmy uwagi na oring, bo potrzebowaliśmy czegoś innego Jutro sprawdzę jak wygląda to od środka.


  • Użytkownik archiwalny

    Raz jeden w życiu
    swym rozbierałem (próbowałem) rozebrać aparat zapłonowy - zresztą Leo był przy tym.
    Nie zwracaliśmy uwagi na oring, bo potrzebowaliśmy czegoś innego Jutro sprawdzę
    jak wygląda to od środka.

    Ten oring nie jest w aparacie.W aparacie z tego co kiedys pisał Lars jest jakiś simering,ale to inna historia.Mi chodzi o oring.
    Element nr 20 na rysunku.Na allegro to widać jak znajdziesz aparat zapłonowy.


  • Użytkownik archiwalny

    Jako ,że nie lubię jak mi silnik w oleju opływa to dziś przystąpiłem do wymiany oringu aparatu zapłonowego.

    Do wymiany potrzebujemy:
    -płaski śrubokręt
    -nasadka 7;12
    -kawałek szmatki
    -malutki pojemnik
    -nożyk/scyzoryk
    -oring o śr. wew. 24mm/gr. 4mm

    Na początek odkręcamy kopułkę i jej dwie śruby z lewej i prawej strony( w standardzie powinna być to śruba na nasadkę 7,lecz u mnie jedna była na płaski śrubokręt).

    Następnie ściągamy kabel z cewki i razem z kablami kopułki kładziemy na boku silnika(nie ma potrzeby ściągania kabli z kopułki,ale jak ktoś woli to można).Po ściągnięciu kopułki widzimy palec aparatu(trzeba zapamiętać jak jest ustawiony).Później rozpinamy kostkę pod aparatem zapłonowym(biała kostka) i ściągamy wężyk podciśnieniowego regulatora.



    Kolejną rzeczą,którą musimy wykonać jest zaznaczenie ustawień aparatu zapłonowego(zaznaczamy płaskim śrubokrętem na obudowie-zdjęcie powyżej,czerwona kreska).
    Później popuszczamy śruby nasadką nr12.Wystarczy popuszczenie ,ponieważ dale idą w rękach.Śruby odkładamy na bok i przystępujemy do wyciągnięcia aparatu zapłonowego.Przed wyciągnięciem aparatu warto położyć poniżej jakąś szmatkę i pojemnik(wyleje się z 50ml oleju).
    Po wyciągnięciu aparatu ukazuje nam się coś takiego:

    Widać tu nasz oring.
    Po delikatnym podważeniu śrubokrętem/nożykiem wyciągamy stary oring.

    Jak widać oring jest zmęczony i wysłużył co miał wysłużyć.Brak mu sprężystości i strasznie stwardniał w wyniku tego przestał pełnić swoją rolę(u mnie na blacie 241kkm i 15lat).W międzyczasie skoczyłem do sklepu po ornig(koszt 0,60zł )
    Tutaj mamy nowy(po lewej) i stary(po prawej).

    Teraz czyścimy miejsce montażu oringu i nakładamy go na swoje miejsce.Delikatnie zwilżamy oring olejem i przystępujemy do montażu w aucie.
    Przy wkładaniu aparatu trzeba delikatnie się zaprzeć(nowy oring dokładnie uszczelnia),aby włożyć aparat na swoje miejsce(wchodzi ciężko) jednocześnie pamiętamy o odpowiednim ustawieniu palca aparatu.Widełki aparatu muszą się zazębić z widełkami wałka rozrządu.
    Następnie przykręcamy aparat,zakładamy wtyczkę pod aparatem i montujemy kopułkę.Przy dokręcaniu kopułki zalecam dużą ostrożność, ponieważ są tam śruby M4 i łatwo je ukręcić(sam ukręciłem jedną). W wyniku tego musiałem jeszcze raz wyciągać aparat i powolutku wydłubywać resztkę po śrubie(na szczęście poszło dobrze).Podłączamy kabel do cewki,zbieramy narzędzia i odpalamy.Jeśli wystąpią problemy z paleniem to znaczy,że źle ustawiliśmy palec w kopułce.

    Czas pracy myślę,że ok. 1h


  • Admin

    Brawo.
    Mam pytanie: ten o-ring za 60 gr leżał po prostu w sklepie pod nazwą "o-ring aparatu zapłonowego Tico"? Czy też "podpasował" od czegoś innego? Jeśli tak - to od czego?


  • Użytkownik archiwalny

    Brawo.
    Mam pytanie: ten
    o-ring za 60 gr leżał po prostu w sklepie pod nazwą "o-ring aparatu zapłonowego
    Tico"? Czy też "podpasował" od czegoś innego? Jeśli tak - to od czego?

    Wystarczy wiedzieć śr. wewnętrzną,grubość,odporność na olej i zakres pracy.... Oringi do wyboru i koloru....