Co dziś dłubałem w tico? (2013)
-
Wprawdzie nie dziś, tylko wczoraj:
Naprawiłem światło LED - najpierw migało, potem przestało świecić. Okazało się, że była w nim woda. Przestało świecić, bo skorodował/zaśniedział wtyk plusowy. Polutowałem wtyki, osuszyłem lampę i zamontowałem z powrotem Dodatkowo uszczelniłem obie lampy czarnym silikonem - tzn w zderzaku - tak, żeby woda z drogi nie dostawała się szczelinami w wyciętym zderzaku.
Poprawiłem też złączkę od podgrzewania lewego lusterka, też trzeba było ją przylutować. Lewe lusterko znów grzeje jak należy
Przez noc ładowałem akumulator, dzisiaj po podłączeniu odpalił, nawet nie kręcąc rozrusznikiem
-
Przez noc ładowałem
akumulator, dzisiaj po podłączeniu odpalił, nawet nie kręcąc rozrusznikiemPrzekręciłeś kluczyk i już silnik pracuje
-
Przekręciłeś
kluczyk i już silnik pracujeDokładnie tak, rozrusznik nawet nie złapał oddechu
-
Wymiana łożysk prawego tylnego koła z kol. Slavo Poprzednie łożyska super firmy SKF wysypały się dość szybko (w domu sprawdzę ile na nich zrobiłe km), w jednym była tylko połowa kulek
-
miecho możesz pokazać lub znaleźć ten filtr gdzieś na aukcji
Dzisiaj chyba z 5 raz odkąd ta zima przyszłą wsiadając pod blokiem w tico,pod pompowałem,5s kręcenia i dupa,nie odpalił,pociągnąłem przy pompie wachy,kable na szybkiego wypiąłem i wpiąłem,1x5s aku padł,na lampkę stroboskopową nie miałem czasu bo zimno na maxa a i dziewczynę odwoziłem na uczelnie bo miała egzamin za 20min.Już z 5 razy przy silnym mrozie schodzę z dwoma kompletami kluczyków do aut.
Kable,palec,kopułką,świece wyczyściłem z miesiąc temu jak i kable na stykach spasowanie zrobiłem.Z 3 miesiące temu wymieniałem zbiornik.Przed tą wymianą nawet na rozładowanym aku,przekręcałem stacyjkę na 0,5s i palił zawsze przez lata na dotyk jak z fabryki,odkąd ten zbiornik wsadziłem,a to filtr nowy był walnięty a to teraz głuptas nie chce odpalić.Jak ostatnio nie chciał odpalić wyciągnąłem aku,naładowałem,zszedłem,odpalił tak jak z fabryki by zjechał.
Głupoty takie.W domu rodzinnym mam roczny aku z kredensa wyciągnąłem gdy go złomowałem,wymiar standard 50A na rozrusznik i na aku 50A pierw wsadzę tamten potem przejże spadki napięć na kablach,cewce bo komplet układu zapłonowego zawsze można kupić i wymienić a nie obstawiam tutaj przyczyny.
-
miecho możesz
pokazać lub znaleźć ten filtr gdzieś na aukcjiFiltr zmieniał pierwszy raz fachman i nawet go nie widziałem na oczy
-
Wymiana łożysk
prawego tylnego koła z kol. SlavoMiałeś szczęście,że Szik był do 16 ;],bo ja niestety miałem tylko stare łożyska w kiepskim stanie.
Ciężko cokolwiek kupić o tej godzinie w sobotę
U mnie CX-y mają już prawie 80kkm z tyłu
Co do tarcz kotwicznych to ja wymieniałem tylko z powodu rdzewiejących miejsc przesuwu szczęk(blokowały się szczęki). Warto wymienić niż czekać aż zardzewieją. -
Miałeś szczęście,że
Szik był do 16 ;],bo ja niestety miałem tylko stare łożyska w kiepskim stanie.
Ciężko cokolwiek
kupić o tej godzinie w sobotęMiałem szczęście, że nie wysypało się później
U mnie CX-y mają
już prawie 80kkm z tyłu
Co do tarcz
kotwicznych to ja wymieniałem tylko z powodu rdzewiejących miejsc przesuwu
szczęk(blokowały się szczęki). Warto wymienić niż czekać aż zardzewieją.SKF, który montowałem w marcu 2012, przejechał 30000km, więc IMO nie tak dużo. Więcej nie kupię drogich łożysk Muszę pomyśleć nad nowymi tarczami kotwicznymi w wersji poprawionej (z rantem)
-
Jak na tył łożyska to tylko CX-y. Cena niecałe 15zł a jakość kosmiczna. Sam je montowałem za pomocą młotka i starego łożyska i wytrzymują spokojnie 60tys. Jedne łozyska montowałem ze 3 razy i wybijanie były 3 razy i służą do tej pory.
-
Wymiana pękniętej klamki - dobrze mieć stare zapasy
no i zweryfikowanie prawego progu - będzie wymiana
a sprzedający zarzekał się że są ok, skutki kupowania zimą, gdy jest zimno, ciemno i mokro ile może kosztować samo wstawienie progu? -
Wymiana pękniętej
klamki - dobrze mieć stare zapasy
no i zweryfikowanie
prawego progu - będzie wymiana
a sprzedający
zarzekał się że są ok, skutki kupowania zimą, gdy jest zimno, ciemno i mokro
ile może kosztować samo wstawienie progu?Samo wstawienie to pewnie ok 100-150zł, zależy od fachmana.
-
Nic nie dłubałem, tylko pojechałem na przegląd.
162 zł poooszłooo... Poza tym tradycyjnie: autko wytrząśnięte, przejrzane z każdej strony (szczególnie od spodu), żadnych uwag - wszystko sprawne "jaktalala".
Drugi dowód rejestracyjny się skończył... W przyszłym roku znów wymiana. Siedem dych w plecy (jeśli dobrze pamiętam)... -
Nic nie dłubałem,
tylko pojechałem na przegląd.
162 zł
poooszłooo...162zł teraz przegląd kosztuje?
W przyszłym roku znów wymiana. Siedem dych w plecy
(jeśli dobrze pamiętam)...
Jeśli zachowasz stare blachy to chyba 70 -
Ja dzisiaj umyłem tikacza, o ile to jest dłubanie
-
162zł teraz
przegląd kosztuje?Z lpg tyle wychodzi
-
Witam wszystkich na przełomie stycznia i lutego u mnie była trochę szalona pogoda przy temp. -3stopnie padał sobie spokojnie deszcz.
Oto jego efekty zdjęcia wykonane telefonem więc sorki za jakość. -
Trzeba było pokazać jak go otwierasz i odpalasz ruszając z miejsca
-
W kwestii dłubania - usuwałeś zapewne lód Współczuję jazdy po takim deszczu (anomalia pogodowa)
-
162zł teraz przegląd kosztuje?
Z instalacją LPG - 161 zł plus obowiązkowa złotówka na CEPiK (ponoć już działa wreszcie ).
Jeśli zachowasz stare blachy to chyba 70
Chcę zachować, coraz mniej aut z takimi blaszkami.
-
Ja tam nie wiem ile mi strzelo z altka ale jedno wim, że aku firmy "błyskawica" daję radę nawet po 5 dnaich staniu w mrozach. Ale mniejsza z tym.
Doczekałem się nowszego radia w tico. Zamiast kasecioka kupionego w tym samym roku co rok produkcji tico mam teraz jakieś ładne LG/CD/MP3
Mała walka z kostkami iso i gotowe. Tylko coś na wyższych "obrotach" głośniki charczą ;/ Na starym radio stanowczo lepiej grały a przynajmniej głośniej. Na szczęście jest corsa, która robi za dawce i jest co wyciągać.A poza tym wymienione:
-osłony przegubów
-element metalowo-gumowy lewarka
No i prawie 10 tys km za nami.A tu pacjent: