Montaż centralnego zamka w TiCTak'u
-
Jak już wspominałem parę dni temu, mam plan założyć centralny zamek w tico, ponieważ denerwowało mnie chodzenie wokół samochodu i wciskaniu rygli. Więć zamówiłem centralny na allegro.pl za 75zł z przesyłką. w Sobotę rano wziąłem się za prace, przyszykowałem sobie narzędzia (śrubokręty, klucze nasadowe, płaskoszczypce, wiertarka oraz wiertła i sztrabsy).
Rozebrałem wszystkie boczki, oraz zerwałem folie przeciw wilgoci (nie wiem dokładnie do czego ta folia służy, ale wydaje mi się, że przeciw wilgoci ). więc tak gdy rozebrałem bczki, wziąłem sie za przymiarki siłowników centralnego zamka, trochę cięzko było znaleźć odpowiednie miejsce na silownik, ponieważ drzwi w tico sa wąskie i gdzie bym go nie chciał zamocować to by szyba chaczyła, lecz w końcu znalazłem miesjce odpowiednie i nawierciłem otworki na sruby. po przymocowaniu rygla od silownika do rygla zamka drzwi przykręciłem silownik na stałe. Powtórzyłem tę czynność dla pozostałych drzwi i zacząłem przedziewać przewody (kable) przez rame do drzwi i podłaczenie pinów pod silownik oraz przymocowałem je sztrabsami do drzwi aby przypadkiem szyba nie chaczyła o nie. Pochowałem przeowdy pod wykładzine i przy pomocy miernika prądowego szukałem prądu stałego (+12V), gdy znalazłem stały plus podpiąłem się głownym plusem od centralnego zamka i podłączyłem mase do kabiny auta. Podłączyłęm głowna centralke i ukryłem ją nad puszką z bezpiecznikami na taśme samoprzylepna która była w zestawie centralnego zamka.
Sprawdziłem czy cały układ działa poprawnie i przymocowałem folie oraz boczki drzwi. Pozbierałem narzędzia, zaniosłem do domu, odkurzyłem samochód wewnątrz oczywiście i cieszyłem sie centralnym zamkiem, a raczej cieszę się nim cały czas. : D
Niestety miedzy ramą, a drzwiami nie mam zamontowanych przelotek, ponieważ zapomniałem kupić, a jak się obudziłem że ich nie mam sklepy były zamknięte. ; / (w soboty do 13 ;/)
Jeden siłownik niestety musiałem przymocować na sztrabsa, ponieważ ukręciłem łepek wkręta, a trzonek został w silowniku.
Końcówki od wiązki kabli i siłowników (piny) były oczywiście zabezpieczone (zailozowane gumowymi nakładkami), ale wolałem jeszcze zaizolować taśmą izolacyjną, lepiej dmuchać na zimne ; DJak będe miał troche wolnego czasu to podłącze kierunkowskazy pod centarlny, żeby w chwili zamykania i otwierania centralnego zamka migały kierunki.
Kliknij aby rozwinąć spojler
http://imageshack.us/photo/my-images/525/dsc05280s.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/41/dsc05279p.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/6/dsc05278d.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/831/dsc05277lu.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/834/dsc05276yh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/43/dsc05275mm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/196/dsc05274ss.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/835/dsc05273b.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/5/dsc05268k.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/132/dsc05267a.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/802/dsc05266v.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/713/dsc05265r.jpg/ -
Zamieść prawidłowo zdjęcia - nie będę tego za Ciebie robił za każdym razem
-
Ok poprawione ; D
-
Piknie
Wtedy spoiler dodałem żeby nie zaginęły w akcji linki (nie wiedziałem czy masz oryginały) - nie jest niezbędny -
aha dobra ; D następnym razem nie bede wstawiał spojlera ; p
-
Gratki udanej roboty.
Mam podobne piloty i centralny z drugim kanałem.
Podpiąłem sobie ten drugi kanał + dodatkowy siłownik pod klapę bagaznika i teraz mam otwieraną klapę z pilota. Fajny bajer, roboty niewiele.
Niestety nie robilem fotek z montażu. -
Gratuluję udanej modyfikacji Tico.
Ja to zrobiłem nie korzystając z dołączonych płaskowników - siłowniki wszystkie przykręciłem do drzwi.
-
Gratuluję udanej
modyfikacji Tico.
Ja to zrobiłem nie
korzystając z dołączonych płaskowników - siłowniki wszystkie przykręciłem do drzwi.Dodam, że jeśli ktoś miał fabryczną instalację centralnego zamka, to nawet nie musi wiercić drzwi. Ja po prostu usunąłem fabryczne siłowniki i w ich miejsce zamontowałem te od zestawu
-
Mnie zawsze interesowała funkcja otwierania tylnej klapy z pilota... Bardzo przydatna rzecz na parkingu w markecie U mnie trzeba by było zdemontować starą centralkę i wstawić nową i jeśli piny by nie pasowały "ciągnąć" od nowa kable i instalować siłowniki + dodatkowy w bagażniku.
-
Mnie zawsze
interesowała funkcja otwierania tylnej klapy z pilota... Bardzo przydatna rzecz na
parkingu w markecie U mnie trzeba by było zdemontować starą centralkę i wstawić
nową i jeśli piny by nie pasowały "ciągnąć" od nowa kable i instalować siłowniki +
dodatkowy w bagażniku.Niezły patent z otwieraniem klapy z pilota, ale i tak trzeba ręką podnieść klapę
Szwagier w Espero miał otwieranie klapy z pilota i dodatkowo poprzedni właściciel zmodyfikował sprężyny klapy, żeby klapa uchylała się samoczynnie po otwarciu do połowy Coś jak w Fiacie 125p No chyba, że w Espero fabrycznie ta klapa podnosiła się aż tyle
A najciekawsze, że o funkcji otwierania klapy z pilota szwagier dowiedział się przypadkiem, gdy trzymany na kolanach pies dłużej przycisnął łapą jeden guzik na pilocie schowanym w kieszeni Na pilocie były tylko 2 przyciski i ten od otwierania zamków przytrzymany dłużej po prostu otwierał bagażnik Auto z komisu, więc nie było kontaktu z właścicielem auta i nikt o tej funkcji w komisie mu nie powiedział
-
Zawsze łatwiej podnieść klapę mając ręce pełne zakupów, niż kłaść wszystko, by włożyć kluczyk do zamka
-
Zawsze łatwiej
podnieść klapę mając ręce pełne zakupów, niż kłaść wszystko, by włożyć kluczyk do
zamkaCo racja to racja
-
jak kupowałem moj CZ to sprzedawca zapytal do jakiego auta potrzeba bo ma kilka gotowych instrukcji. Jakiego miałem banana jak wyslal mi Twoj manual
Bardo mi pomogl przy montażu. Dzieki przy okazji. -
Naprawde polecam. Juz jeden gościu na parkingu az sie oglądał zeby zobaczyć co sie dzieje. Taka opcja jest rzadkością w nowoczesnych autach. A w tico to taka wisienka na torcie
-
Ja to zrobiłem nie
korzystając z dołączonych płaskowników - siłowniki wszystkie przykręciłem do drzwi.Gdy ja zakładałem CZ korzystałem z przedstawionego manuala przez Sharky
Również wszystkie siłowniki przymocowałem do drzwi. Pisałem o tym na forum i chyba zdjęcia dawałem.
EDIT: http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1007798#Post1007798 ale już została tylko jedna fotka.
-
Jak się znajdą fundusze i czas to może... nie chcę "wybebeszać" całej obecnej instalacji CZ, ale inaczej chyba się nie uda...
-
przecież słowniki i tak są uniwersalne. Instalacje zostawiasz. Zmienisz sama centralkę +nowy przewód pod 5silownik. Piny można dopasować do nowej centralki. Kiedyś dało się kupić sama centralkę z pilotami bez osprzętu za grosze.
Kurcze teraz dzień krótki bo bym obfocił jak to u mnie zrobiłem.edyta:
Zapomniałem, że jeszcze dokładałem przekaźnik do 5 siłownika, bo z centralki idzie bardzo słaby impuls. mam gdzieś w domu schemat. -
Znajdę chwilkę to się być może za to wezmę
-
Gratulacje!
Niestety miedzy
ramą, a drzwiami nie mam zamontowanych przelotek, ponieważ zapomniałem kupić, a jak
się obudziłem że ich nie mam sklepy były zamknięte. ; / (w soboty do 13 ;/)To kiepsko.
Ja też kiedyś nie miałem przelotowych przegubów, kabelki zaizolowane taśmą przechodziły po prostu przez otwory w drzwiach i słupkach. Po latach obserwacji doszedłem do wniosku, że taki stan rzeczy przyczynił się do przyspieszonej korozji drzwi od wewnątrz... Sporo wody spływa po tych kablach do środka drzwi.
Jeśli nie masz czasu lub ochoty, załóż te gumki przy pierwszej nadarzającej się okazji wybebeszania drzwi. Ja zrobiłbym to od razu, szkoda blach. -
ok wezme to pod uwage.