Tico w gazie, gaśnie na luzie przy hamowaniu


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Niedawno kupiłem Tico i coś z nim sie dzieje a mianowcie :

    Na benzynie chodzi bardzo dobrze, ale na gazie gdy sie rozgrzeje silnik gaśnie na luzie przeważnie gdy sie wychamowywuje z większej prędkości ale nie tylko, przy malych prędkościach też.

    Wymienilem kable, świece na nowe, bylem u gazownika na regulacji gazu 2x i caly czas jest to samo, (mówił że albo reduktor, albo gaźnik a dokładnie przepustnica wyrobiona) do tego przez to pali strasznie dużo gazu jak na taki maly slinik, ok 9l na 100km

    Czego to może być wina ? Nie chce niepotrzebnie inwestować w zbytnie częsci


  • Admin

    I. Też witamy, ale przypominam: od powitań jest inny wątek (wisi na górze).
    II. Potraktuj serio wątek dla Nowych: wierz mi, że nie chce się rozmawiać z kimś, kogo się zupełnie nie zna, kto wpada na forum, pyta z miejsca o swój problem, a nie ma ochoty nawet napisać w profilu, skąd pochodzi. Jeśli traktujesz nas w ten sposób, nie zdziw się niewielkim (lub żadnym) odzewem.
    III. Piszesz, że nie chcesz inwestować w części (a sam życzysz sobie, żebyśmy inwestowali czas, wiedzę i doświadczenie w stosunku do zupełnie nieznajomego osobnika )... No dobrze: na początek radziłbym zaprzestać korzystania z usług tego mechanika.
    IV. Czego się dowiedziałeś z archiwalnych wątków forumowych - co po tej lekturze sprawdziłeś i co na pewno możesz wykluczyć? Bo wiesz, zmiana świec i kabli to podstawa i nie ma sensu żałować wydanych na to pieniędzy (rzeczy eksploatacyjne, które i tak trzeba kiedyś zmienić).



  • Czego to może być
    wina ? Nie chce niepotrzebnie inwestować w zbytnie częsci

    Reduktor do wymiany, a jeśli gazownik nie wie co się dzieje to zmień gazownika


  • Użytkownik archiwalny

    Tak dla spokojności duszy przykręcaj samemu tą śrubę na przewodzie i jesli spalanie spadnie to wina gazownika, który nie umie ustawić dobrze gazu. U mnie tak było, że jak ustawil gościu to palił 8Lgazu więc samemu przykrecałem i ustawiłem spalanie na normalnym poziomie.
    Jeśli zaś parownik jest bardzo stary lub jakiejś badziewnej firmy t polecam wyminić na lovato lub lovtec. One są nie do zajechania i posłużą bardzo długo a samochód zacznie palić sporo mniej. Sam mam taki i wytrzymuje ponad 80tys i to zapalania tylko na gazie.


  • Użytkownik archiwalny

    SJS , mialem ten sam problem Nie masz czasem reduktora tomasetto ?

    Ja wymieniłem mebrany na nowe i chwilke był odobrze później ok znowu to samo, jest taka śrubka która w tym reduktorze na chwile ratuje, ale jeśli masz reduktor tej firmy to najlepiej to wymienić i będzie spokój


  • Użytkownik archiwalny

    Mam taki sam problem. Jakie są koszty wymiany reduktora?



  • Najlepiej zapytać gazownika.


  • Użytkownik archiwalny

    Lovtec na allegro to pewnie 190-200 bo do gaźnika są droższe. U gaziarza policzą ci za montaż to pewnie ze 350 wezmą. Ja sam demontowałem swój i nie jest to jakaś wielka filozofia.Jedynie co to trzeba jechać i ustawić nowy.


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem 3 raz u tego gazownika dalej go próbował regulować ale caly czas jets to samo

    Czyli bez wymiany reduktora się nie obejdzie, nie znam się na reduktorach w ogole więc zapytam jeszcze dla pewności, ten bedzie odpowiedni :
    Ten będzie dobry http://allegro.pl/reduktor-parownik-lovato-ele-rge-92-oryginal-i2256966660.html ?

    Będą dodatkowo potrzebne jakieś nowe uszczeli ? Sam się chce za to zabrać a po wymianie jechać tylko na regulacje.


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem 3 raz u tego
    gazownika dalej go próbował regulować ale caly czas jets to samo
    Czyli bez wymiany
    reduktora się nie obejdzie, nie znam się na reduktorach w ogole więc zapytam jeszcze
    dla pewności, ten bedzie odpowiedni :
    Ten będzie dobry
    http://allegro.pl/reduktor-parownik-lovato-ele-rge-92-oryginal-i2256966660.html ?
    Będą dodatkowo
    potrzebne jakieś nowe uszczeli ? Sam się chce za to zabrać a po wymianie jechać
    tylko na regulacje.

    Dorzuć do tego reduktora jeszcze dwie stówki i założą Ci taki sam w warsztacie + wyregulują instalkę i wymienią na nowy filtr gazu w prezencie.

    Nie warto samemu się szarpać, a potem jeszcze dodatkowo płacić za regulację z pięć dyszek...

    Samemu to może jedynie się opłacać regeneracja.


  • Użytkownik archiwalny

    200 zł mówisze za taką usługę w warsztacie to wyjdzie prawie 400, zaoszczędzie jakies 150 zł jak sam go wymienie a pojade na regulacje i wymiane filtra gazu za ok 50 zł.

    Nie jestem zbyt nadziany żeby aż tyle inwestować w tego tiktaka


  • Użytkownik archiwalny

    200 zł mówisze za
    taką usługę w warsztacie to wyjdzie prawie 400, zaoszczędzie jakies 150 zł jak sam
    go wymienie a pojade na regulacje i wymiane filtra gazu za ok 50 zł.

    Czyli dołożysz jedynie stówkę, a zaoszczędzisz sobie brudzenia rąk, ewentualnego bluzgania pod maską.
    Poza tym, mimo że troszkę znam się na autach, to jednak sam bym się nie podjął grzebania przy instalacji gazowej.
    Tu nie ma miejsca na najdrobniejszy błąd - wszystko musi być szczelne i wolałbym powierzyć taką robotę mechanikowi.
    Ale to tylko moje zdanie.

    Nie jestem zbyt
    nadziany żeby aż tyle inwestować w tego tiktaka

    Ja też nie śpię na pieniądzach, ale mimo wszystko dołożyłbym stówkę i miał spokojną głowę.

    Ps. jeśli podejmiesz się tego sam, to napisz jak Ci poszło.


  • Użytkownik archiwalny

    Pewnie spokojniete 400zł gaziarz weźmie za wymianę. Sam parownik na allegro to ponad 200zł bo to gaźnik i trzeba coś takiego http://allegro.pl/r8-wloski-reduktor-lovato-rgv090-gaznik-rg80-i2261732626.html
    Nie wiem jak z podłączeniem jak się miało inny czy będzie pasował. Więc warto popatrzeć najpierw i może kupić taki jak był zamontowany. Ustawienie parownika to koszt 20zł i wiecej bym nie dał a filterek to sobie moge sam wymienić a nie płacić 50zł.



  • Pewnie spokojniete
    400zł gaziarz weźmie za wymianę. Sam parownik na allegro to ponad 200zł bo to gaźnik
    i trzeba coś takiego
    http://allegro.pl/r8-wloski-reduktor-lovato-rgv090-gaznik-rg80-i2261732626.html
    Nie wiem jak z
    podłączeniem jak się miało inny czy będzie pasował. Więc warto popatrzeć najpierw i
    może kupić taki jak był zamontowany. Ustawienie parownika to koszt 20zł i wiecej bym
    nie dał a filterek to sobie moge sam wymienić a nie płacić 50zł.

    Przede wszystkim kupując nowy reduktor powinno się też sprawdzić czy w podobnym miejscu ma on wejścia/wyjścia i czy ma regulowane kolanka, bo jak już w aucie jest jakiś typ reduktora to wszystkie rurki są pod jego budowę poprowadzone i może być problem z podłączeniem innego. Ponadto jak się podłącza nowy reduktor pasowałoby kupić nową "baryłkę" - miedzianą złączkę-podkładkę na metalowy przewód gazowy, żeby wszystko było szczelne


  • Użytkownik archiwalny

    No nie wiem, czy to do końca wina reduktora. Ja na gazie przejechałem jakieś 185tyś, przy czym raz po 100tyś. regenerowałem reduktor bo miałem podobne objawy. Gasł na wolnych obrotach przy odhamowaniu (najczęściej). Wymiana niewiele pomogła a gazownik sobie nie dął rady. w końcu mój mechanik wyregulował mi gaźnik i ustawił obroty, a moje kłopoty się skończyły.


  • Użytkownik archiwalny

    No nie wiem, czy to
    do końca wina reduktora. Ja na gazie przejechałem jakieś 185tyś, przy czym raz po
    100tyś. regenerowałem reduktor bo miałem podobne objawy. Gasł na wolnych obrotach
    przy odhamowaniu (najczęściej). Wymiana niewiele pomogła a gazownik sobie nie dął
    rady. w końcu mój mechanik wyregulował mi gaźnik i ustawił obroty, a moje kłopoty
    się skończyły.

    Witamy
    Co ma gaźnik do zasilania LPG?
    Powiedziałbym że to wina złej regulacji instalacji,a dokładnie zbyt małe obroty na jałowym


Log in to reply