Czym walczyć z rdzą w Tico?
-
Witamy, ale lepiej przywitać się w wątku dla Nowych (jest podwieszony u góry).
No faktycznie mogłem to zrobić zgodnie z zasadami ale jakoś tak bardzo chciałem się podzielić moimi doświadczeniami że zapomniałem:/
Miejsca spawane po zabiegu zostały zabezpieczone podkładem a potem BITGUM-em więc mam nadzieję, że z podłogą już problemów nie będzie -
Nie będzie, nie będzie....na rok
Po pierwsze nie zapominajmy o pascie do spawów po naprawach blacharskich. Jako podkład NIGDY nie stosujemy hammerite'u. Jest on tak gęsty, że rdza sobie pod nim kwitnie, a my żyjemy w nieświadomości.Co do profili zamkniętych, to może w tym miejscu dostanę po łbie, ale nie ma nic lepszego jak nalać oleju w profile Oczywiście należy chwilę poczekać aż nadmiar spłynie z progów, coby nie zabić na drodze jakiegoś motocyklisty. Taki sposób zabezpieczenia profili jest prymitywny i z pozoru głupi, ale to jest najlepszy środek na nadszarpnięte rdzą progi, podłużnice, itp.
Jest jeszcze stary komunistyczny sposób na konserwację, mianowicie gorący smar. Odpowiedni środek smarujący rozgrzemy do temperatury, w której da się nim pryskać pistoletem do konserwacji i właśnie to robimy. Po zastygnięciu powłoka taka jest nie do zniszczenia. Wady? Rodzi się pytanie jak skutecznie rozgrzać smar, jaki typ smaru zastosować, jaki ma to wpływ na środowisko naturalne, a ponadto po takim zabiegu już nic nie pomalujemy bitgumem, z wiadomych powodów.
-
No, obraz Twojego Tico od środka może przyprawić o zwątpienie.. szczerze, nie spodziewałem się aż takiego widoku, u mnie podobnie (w sensie w tych samych miejscach) zaczynało się dziać, ale to z twoim to pikuś (chociaż oryginalnego zewnętrznego progu już nie mam :D).
Ważne jest, że zabezpieczone, połatane - ale spokoju miał na wieki nie będziesz :), góra 2, 3 lata będzie bez roboty. Widzę po swoim, po 3 latach znów teraz go robimy i w zasadzie ciągle to samo. Liczę, że może kolejne 3 lata podoła .
Dzięki wszystkim za wypowiedzi i pomoc, ja zastosowałem w rezultacie środek antykorozyjny Cortanin-F (jak pytałem w sklepach - bardzo zbliżony do Brunoxa ale o niebo tańszy).
Następnie w niektórych miejscach podkładówka a później szpachla z włóknem szklanym a na wierzch szpachla wykończeniowa.I do tego tematu mam pytanie - co można jeszcze wykorzystać do polerki, ponieważ papier wodny i ręka to fajnie działa ale na kilku łatach, a ja ich mam duuuuużo za dużo. Sił brakuje - jest jakaś przystawka np do wiertarki albo coś? Pytam o rzeczy, których ktoś już używał i wie, że się sprawdzają.
A tak wygląda obecnie moja Ticawka
-
Ważne jest, że
zabezpieczone, połatane - ale spokoju miał na wieki nie będziesz :), góra 2, 3 lata
będzie bez roboty. Widzę po swoim, po 3 latach znów teraz go robimy i w zasadzie
ciągle to samo. Liczę, że może kolejne 3 lata podoła .Potwierdzam, u mnie też takie naprawy długo nie wytrzymują, bo u mnie dochodzą dość extremalne warunki zimowo-jesienno-wiosenne Progi dość mocno oberwały ostatniej zimy.
Następnie w
niektórych miejscach podkładówka a później szpachla z włóknem szklanym a na wierzch
szpachla wykończeniowa.Ja w podobny sposób naprawiałem progi u siebie.
I do tego tematu
mam pytanie - co można jeszcze wykorzystać do polerki, ponieważ papier wodny i ręka
to fajnie działa ale na kilku łatach, a ja ich mam duuuuużo za dużo. Sił brakuje -
jest jakaś przystawka np do wiertarki albo coś? Pytam o rzeczy, których ktoś już
używał i wie, że się sprawdzają.Ja mam gąbkę na wiertarkę, dobrze się spisuje. Przy mechanicznej polerce trzeba pamiętać o niewielkich obrotach, no i żeby nie przegrzać lakieru - nie polerować za długo w jednym miejscu. Ja do polerki po lakierowaniu używałem pasty Farecla. Lakier długo jest błyszczący po takiej polerce
-
Jak zdemontować tapicerkę w drzwiach tico? chodzi mi o tył oraz przód. ??
Cos tam patrzylem w ksiazce Trzeciaka ale prosze o praktyczne rady, na pewno ktos to robil i ma cenne uwagi/doswiadczenia ktore przerobil na wlasnej skorze.
Najprościej w świecie gdzie moze wystapic problem i co zrobic zeby nic nie urwac? -
Jak zdemontować
tapicerkę w drzwiach tico? chodzi mi o tył oraz przód. ??
Cos tam patrzylem w
ksiazce Trzeciaka ale prosze o praktyczne rady, na pewno ktos to robil i ma cenne
uwagi/doswiadczenia ktore przerobil na wlasnej skorze.Tapicerka montowana jest na plastikowych kołkach-zatrzaskach wciskanych w otwory w drzwiach. Musisz po prostu oderwać ją od drzwi. Prościej zrobić, niż napisać
Jak masz elektryczne szyby, to ich mechanizm też musisz zdemontować.
Najprościej w
świecie gdzie moze wystapic problem i co zrobic zeby nic nie urwac?Jedyny problem możesz mieć przy demontowaniu korbki opuszczania szyby. Jest tam metalowa zawleczka, którą trzeba usunąć przed demontażem samej korbki.
Tico jest bardzo prostą konstrukcją, prostszych już chyba nie ma we współczesnej motoryzacji
-
Wzialem sie w koncu za to ...
Pany jaki lakier na BARANKA? Bo nie wiem czy tak zostanie sam baranek, wydaje sie bardzo matowy, jaki lakier w sprayu najlepiej? Zwykly spray czy jakis spray akrylowany?
Prosze o fachowa nazwe -
Panowie, dalem podklad, na to baranek ... no ale ... nie wiedzialem ze to takie elastyczne, lekki ruch paznokciem i ryska, podrapie mocniej to schodzi i widze podklad, obawiam sie ze mocniejszy strumien wody by to zmasakrowal, 20h schnelo, no i nie wiem co teraz zrobic, bo nie chce tak wolal bym lakier na to czerwony, ale obawiam sie, ze po prostu zejdzie na raz z tym barankiem chyba trzeba bedzie jakos zeskrobac ten baranek i na podklad dac lakier
-
Panowie, dalem
podklad, na to baranek ... no ale ... nie wiedzialem ze to takie elastyczne, lekki
ruch paznokciem i ryska, podrapie mocniej to schodzi i widze podklad, obawiam sie ze
mocniejszy strumien wody by to zmasakrowal, 20h schnelo, no i nie wiem co teraz
zrobic, bo nie chce tak wolal bym lakier na to czerwony, ale obawiam sie, ze po
prostu zejdzie na raz z tym barankiem chyba trzeba bedzie jakos zeskrobac ten
baranek i na podklad dac lakierA czy ten baranek jest przystosowany do lakierowania? Bo są takie, które tworzą elastyczną powłokę zabezpieczającą - i tych właśnie się nie lakieruje. Te do lakierowania po wyschnięciu tworzą twardą, nieelastyczną powierzchnię.
-
Ten jest pewnie ten MIĘKKI a nie twardy, ale pisze na nim ODCZEKAC 3h przed lakierowaniem czy cos. Przejade mocno paznokciem po lakierze nic sie nie dzieje, ale po tym to zdzieram prawie ze do podkladu, tak jakbym gume zdzieral Kurde ze nie wiedzialem, ze to taka kicha Zobcze jak to bedzie dzialac, ale chyba to moze zedre i pomaluje lakierem? No bo co kamyczek padnie to beda kropki i podklad bedzie widac.
Chyba, ze to nie malowanie pistoletem tylko sprejami i dlatego taki efekt?Teraz jeszcze inne pytanie, JUZ przed sciagnieciem drzwi byly One za bardzo opuszczone, tak ze na spodzie przod drzwi tarl przy otwieraniu o przedni lewy blotnik, no i teraz chcialbym to wyregulowac, jak?
-
Ten jest pewnie ten
MIĘKKI a nie twardy, ale pisze na nim ODCZEKAC 3h przed lakierowaniem czy cos.
Przejade mocno paznokciem po lakierze nic sie nie dzieje, ale po tym to zdzieram
prawie ze do podkladu, tak jakbym gume zdzieral Kurde ze nie wiedzialem, ze to
taka kicha Zobcze jak to bedzie dzialac, ale chyba to moze zedre i pomaluje
lakierem? No bo co kamyczek padnie to beda kropki i podklad bedzie widac.
Chyba, ze to nie
malowanie pistoletem tylko sprejami i dlatego taki efekt?Dużo zależy od samego środka, który stosujesz. Warto kupować środki dobrych firm. Ogólnie te w sprayu są nie za dobre, bo nie masz równomiernego ciśnienia przy nakładaniu. Inna kwestia - to doświadczenie w takich pracach - jak robisz to pierwszy raz, to efekty wcale nie muszą być zadowalające Generalnie zasada jest taka, jak przy lakierowaniu - mniej więcej stała odległość i prędkość nanoszenia. Konserwację w miejscach widocznych, czyli na progach najlepiej kłaść pistoletem.
Teraz jeszcze inne
pytanie, JUZ przed sciagnieciem drzwi byly One za bardzo opuszczone, tak ze na
spodzie przod drzwi tarl przy otwieraniu o przedni lewy blotnik, no i teraz
chcialbym to wyregulowac, jak?Jeśli wszystko masz w stanie fabrycznym, nie prostowane itp., to wystarczy regulacja na samych śrubach zawiasów drzwi.
-
Pierwszy raz robie i póki co jestem podniecony, ten baranek mnie tylko dołuje, zobaczymy czy po tygodniu szpachla nie odleci
Co do tych drzwi to własnie walczylem na zawiasach i cudów tam sie nie da zrobic, chyba błotnik jest troche krzywy, albo drzwi jakies takie juz wygiete ze nie da sie ich dobrze wyregulowac, probowalem na jednym zawiasie z wszystkich 4 srubach i jak nie trze to znowu drzwi sie nie chca domykac.
Dzieki za pomoc. Pozdro
-
konserwacja + troche przepalonego oleju wtedy konserwacja jest "żywa" nie robi sie skorupa pod którą rozwija sie paskudne życie rdzy
-
Aby w miarę powstrzymać dalszą korozję, co można odrazu na to dać - wystarczy jakaś farba np. Hammerite, czy też potrzeba jakieś preparaty specjalistyczne?
Dzisiaj trochę walczyłem z korozją na drzwiach kierowcy w miejscu, gdzie 1.5 roku temu rozprawiłem się z nią bardzo dokładnie.
Teraz moje spostrzeżenie dotyczące walki z korozją.
Niestety, nawet nie wiem, jak byśmy się starali, jakie używali środki powstrzymujące lub likwidujące rdzę oraz nie wiem jak dokładnie pomalowali - ruda i tak wyjdzie max. po 2 latach.
Jeżeli prace wykona się mniej starannie, to rdza pojawi się już po roku.Jeżeli zamierzamy jeszcze przez kilka lat posiadać Tico, to tak naprawdę jest tylko jedna metoda na walkę z korozją - trzeba wymienić element na nowy lub może nawet używany, ale "zdrowy".
To nie jest wielkie odkrycie, ale czasem trzeba podjąć taką decyzję.
Tak zrobiłem z maską rok temu i jestem zadowolony. Miałem szczęście, bo stałem się posiadaczem 2-letniej "zdrowej" maski. Przez dłuższy czas nie decydowałem się na pomalowanie ze względu na spore koszty - ok. 400zł. Wykorzystałem jednak moment, gdy lakiernikowi dawałem do poprawek lakierniczych Astrę. Domówiłem się, aby przy okazji pomalować tą używaną maskę. Dzięki takiej hurtowej pracy, pomalowanie maski kosztowało mnie ok. 200zł.
Maska jest już od roku założona, wygląda jak nowa, a ja nie przejmuję się korozją.Wiem, że takie załatwienie sprawy jest droższe, ale tak naprawdę jest to skuteczna metoda i nie trzeba co rok lub dwa lata na nowo czyścić, szpachlować i malować ciągle te same elementy.
-
Sharky walka z rdza to robota głupiego bo ruda tak jak piszesz i tak wyjdzie.
U mnie pasowalo by wymienic, dospawac w czterech drzwiach nowe elementy, najgorzej drzwi kierowcy. Znam porzadnego fachowca ale jeden znajomy odradzil mi nawet orientowac sie w cenie bo wyjdzie polowa wartosci auta i po co mi to? Wzialem sie sam za to o tyle o ile i powiem Ci, ze zeby dobrze zrobic trzeba z dzien nad tym siedziec, jest to dlubanina ktorą nie wszyscy lubią, wiec cena u fachowca pewnie mala by nie byla, bo niby dwie male dziruki ale roboty a roboty. Szkoda, ze to auto ma taka blache i jest malo bezpieczne bo mozna by tym jezdzic i jezdzic. -
Witaj:) ja akurat walczę ze Świstakiem ale blachy też stalowe więc się podzielę jak ja usuwałem rudą z progów
Brałem szlifierke kątową zakładałem tarczę listkową p120 i szlifowałem wszystko do gołej blachy. Jak się robiła dziura to zostawiałem do wycięcia.Wycinałem tak żeby kawałek zdrowej blachy wyciąć.
Potem tak wyszlifowane fragmenty smarowałem R-Stop (preparat antykor.) ranty, gołą blachę i okolice. Na to spray z Castoramy 4in1(ok29zł puszka)i podkład Dragon(15zł puszka)i tak ze 3,4 warstwy w sumie.
Potem mata szklana. 2 warstwy najlepiej kładź bo jedna to jest elastyczna. Mata z Castoramy.
akurat tu niewidać 2 warstw ale niemam fotki. Drugą warstwe kładłem tylko na samą dziurę(tak +5cm za obrys dziury)
Na to szpachlówka do poliestrów(z Casto)do wyrównania przejść blacha/mata oraz do wyrównania dziurek w laminacie. Na to szpachlówka do poliestrów wykończeniowa.
Potem podkład i lakier
-
Witaj:) ja akurat walczę ze Świstakiem ale blachy też stalowe zakrecony zielony więc się podzielę jak ja usuwałem rudą z progów ...
Dobra robota
To rozwiązanie jest nawet dobre, jednak niestety pod matą i w kilku innych miejscach i tak powstanie korozjaJa już się przekonałem, że jeżeli w jednym miejscu wyjdzie ruda, to pomimo jej likwidacji i tak w tych miejscach lub w pobliżu pojawi się nowa - to jest walka z wiatrakami
-
U mnie pasowalo by wymienic, dospawac w czterech drzwiach nowe elementy, najgorzej drzwi kierowcy. Znam porzadnego fachowca ale jeden znajomy odradzil mi nawet orientowac sie w cenie bo wyjdzie polowa wartosci auta i po co mi to?
Dlatego podtrzymuję swoje słowa - najlepiej wymienić elementy na nowe lub używane, ale zdrowe.
Czasami ktoś miał stłuczkę i nie naprawia już auta, tylko sprzedaje na części.
Może być tak, że ten samochód będzie w kolorze naszego, a np. drzwi jak najbardziej w dobrym stanie. Pozostaje wtedy tylko tak naprawdę dokonać przełożenia elementów i można dalej cieszyć się blachami w dobrej kondycji.W zeszłym roku widziałem, jak ktoś z mojego miasta sprzedawał drzwi właśnie w kolorze mojego auta po 100zł/szt. Były kompletne, tak więc trzeba było je tylko zamontować. Niestety za długo się zastanawiałem i ogłoszenie było nieaktualne.
W tym przypadku dosłownie za 400zł mamy problem rozwiązany.
Dlatego sądzę, że to tak naprawdę jedyny sprawdzony sposób na walkę z rudą - wymienić rdzewiejące elementy. -
Teraz moje
spostrzeżenie dotyczące walki z korozją.
Niestety, nawet nie
wiem, jak byśmy się starali, jakie używali środki powstrzymujące lub likwidujące
rdzę oraz nie wiem jak dokładnie pomalowali - ruda i tak wyjdzie max. po 2 latach.
Jeżeli prace wykona
się mniej starannie, to rdza pojawi się już po roku.
Jeżeli zamierzamy
jeszcze przez kilka lat posiadać Tico, to tak naprawdę jest tylko jedna metoda na
walkę z korozją - trzeba wymienić element na nowy lub może nawet używany, ale
"zdrowy".Mam podobne spostrzeżenia.
Przez parę lat pozbywałem się rdzy z drzwi, aż w końcu dałem sobie spokój. 12-letni samochód odstawiłem do blacharza, z którym uzgodniłem, że wstawi reparaturki (dolne części) do wszystkich drzwi, chociaż tylne dałyby się jeszcze ratować. No i zrobił to - przyspawane nowe blaszki sięgają listwy. Minął prawie rok, oczywiście nic się złego na razie nie dzieje. Ciekaw jestem, ile taka naprawa wytrzyma. A tymczasem zdążyłem zapomnieć o darciu rudej, bo też już miałem dosyć.
Progi na szczęście są całe, ale też zostały zabezpieczone lekkim barankiem i polakierowane. "Wyszły" dwie dziury w podłodze - też zrobiłem.
Dla ewentualnych amatorów wstawiania reparaturek drzwi: trzeba to robić bardzo ostrożnie i z wyczuciem, bo łatwo podczas spawania doprowadzić do pofalowania oryginalnego poszycia powyżej listwy. -
Witaj:) ja akurat
walczę ze Świstakiem ale blachy też stalowe więc się podzielę jak ja
usuwałem rudą z progówGratuluję naprawy, przyłożyłeś się trochę.
Nie myślałeś jednak o tym, żeby wspawać kawałek blachy w miejsce dziury (jeśli byłaby taka możliwość - najlepiej od środka)? A potem obłożyć wszystko matą?