Problem z trzęsącą kierownicą i znoszenia na lewo


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć.
    Mam pytanie od jakiegoś tygodnia przy prędkości powyżej 90 km/h trzęsie mi się kierownica i to dość mocno a przy okazji zauważyłem że podczas jazdy ściąga mnie na lewo.Jak jeżdze wolniej nie czuć bicia kierownicy.
    Cop to może być?Nadmieniam że opony mam nowe.Ostatnio uderzyłem delikatnie felgą o krawężnik czy to coś może być związane z tym?

    Może zrobić zbieżność a może to coś od tarcz hamulcowych lub zawieszenia?
    Pomóżcie


  • Moderator

    Ostatnio uderzyłem delikatnie felgą o krawężnik czy
    to coś może być związane z tym?

    Może. Zacznij od wycieczki do serwisu opon - niech pooglądają tą felgę i wyważą kółko. Jak nie pomoże będziesz szukał innej przyczyny, ale ta jest najbardziej prawdopodobna i najłatwiejsza do usunięcia.
    Swoją drogą kiedy wyważałeś koła? Zmieniasz opony na zimowe/letnie? Może warto profilaktycznie jeszcze raz wyważyć wszystkie - koszt niewielki.


  • Użytkownik archiwalny

    Możliwe, że źle wyważona jest któraś opona przednia bo u mnie tak było. Niektóre zakłady dziadosko wyważają koła. U mnie teraz po wymianie całej zwrotnicy na inną pojawiło sie właśnie drżenie przu ok 90-100Km/h a wcześniej na starej zwrotnicy tego nie było.
    Można też zmienić miejscami kola z przodu na tył, to powinno trochę pomóc.


  • Użytkownik archiwalny

    1. U mnie kiedyś wyrobiony sforzeń wachacza robił drgania na kierownicy powyżej 90km/h ale nie ściągało go na bok.

    2. Możesz też mieć np nie wyważone koła i zwichrowana tarcze i podobnie będzie się działo.

    Trzeba by na na rolki do jakiegoś zakładu podjechać i sprawdzić czy to koło czy co innego.



  • 1. U mnie kiedyś
    wyrobiony sforzeń wachacza robił drgania na kierownicy powyżej 90km/h ale nie
    ściągało go na bok.

    U mnie było podobnie, lecz był on mooocno wyrobiony


  • Użytkownik archiwalny

    oponę wyważałem w styczniu przy zakupie nowych opon.
    Byłem u mechanika sprawdził zawieszenie i powiedział że jest oki, ale przy sprawdzeniu opony lewej przedniej wyczuł małe zgrubienie na bieżniku.Z uwagi że jest to nowa opona podjadę przełożyć niedługo na opony letnie a tą zimową wulkanizator obejrzy i zobaczymy co powie.
    Myślicie że ta opona może mieć na to wpływ?


  • Moderator

    oponę wyważałem w
    styczniu przy zakupie nowych opon

    Dla pewności możesz sprawdzić teraz po tym uderzeniu.


  • Użytkownik archiwalny

    To sprawdź sworzeń na wachaczu. Jak ma luz będzie drgała kierownica przy większej predkości.


  • Użytkownik archiwalny

    Byłem u mechanika sprawdził zawieszenie i powiedział że jest oki, ale przy sprawdzeniu opony lewej przedniej wyczuł małe zgrubienie na bieżniku.Z uwagi że jest to nowa opona podjadę przełożyć niedługo na opony letnie a tą zimową wulkanizator obejrzy i zobaczymy co powie.
    Myślicie że ta opona może mieć na to wpływ?


  • Użytkownik archiwalny

    Myślicie że ta
    opona może mieć na to wpływ?

    Tak przy wiekszej prędkości jak jest nie wyważona albo ma jakąś wade to może bić koło i będzie drgała kierownica.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem że grzeje mi się felga od strony pasażera dlatego też pewnie przy prędkości 90 km zaczyna mi drgać kierownica.
    Kiedyś miałem te same objawy z lewym kołem.Po naprawie wszystko wróciło do normy.
    W poniedziałek podjadę do mechanika i zobaczy.

    Mam pytanie czy da się naprawić zacisk hamulcowy czy trzeba kupować nowy bo pewnie raz przy hamowaniu blokuje się a raz pewnie nie?Drżąca kierownica raz jest a raz nie pewnie dlatego że coś tam blokuje podczas hamowania


  • Użytkownik archiwalny

    Jak sie grzeje felga to prawdopodobnie masz zapieczony tłoczek hamulcowy przy tym kole. Najlepiej go wymontować i kupić zestaw naprawczy do tłoczka 2 usczelki. A w środku rdze wyczyścić płynem hamulcowy po wymontowaniu tłoczka. Sam tłoczek też wyczyścić z rdzy płynem hamulcowym.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja Was przepraszam bardzo ale nie sprowadziliście kolegę na ziemię.
    1. Masz uszkodzoną oponę, po uderzeniu w krawężnik szczeliło Ci płótno. Przecież mechanik sam Ci powiedział. Możesz sobie ją wyważać do usr.... itd, wyważenie nic Ci nie da bo i tak będziesz czuł drgania i ściąganie raczej nie ustąpi. Oponę niestety musisz wymienić, tzn dwie.

    2. Drugi powód ściągania to zapieczone hamulce, ale czy będzie to powodem drgań? Chyba wtedy kiedy będziesz miał krzywe zwichrowane tarcze. U mnie buda drga przy hamowaniu czyli powodem tego są tarcze.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj wracając z miasta jeszcze przed mechanikiem, którego odwiedzę w poniedziałek zauważyłem gorącą felgę i smród spalonych klocków.Chyba to jednak zapieczone hamulce.Raz drga kierownica raz nie.
    Zauważyłem, że gdy się nagrzeją felgi podczas jazdy to drży kierownica i słuchać tarcie klocków, a gdy są zimne tarcze i klocki to nie drga tak kierownica z wyjątkiem gdy są już ciepłe

    Co wy na to?Myślicie że to zacisk czy tłoczek hamulcowy?
    We wtorek odwiedzę wulkanizatora zmienię opony na letnie i zobaczy tą oponę, a w poniedziałek jadę do mechanika ale nie wiem po czy on stwierdzi czy to klocki ,tłoczek lub zacisk hamulcowy?


  • Użytkownik archiwalny

    Tłoczek nie odbija.
    Będzie potrzebny zestaw naprawczy



  • We wtorek odwiedzę
    wulkanizatora zmienię opony na letnie i zobaczy tą oponę, a w poniedziałek jadę do
    mechanika ale nie wiem po czy on stwierdzi czy to klocki ,tłoczek lub zacisk
    hamulcowy?

    Zalecal bym jak najmniej poruszac sie z takim problemem. Przez wysoka temperature lozyska kola i przegub nie maja lekko. Nie mowiac juz o klockach i plynie hamulcowym


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj wracając z
    miasta jeszcze przed mechanikiem, którego odwiedzę w poniedziałek zauważyłem gorącą
    felgę i smród spalonych klocków.Chyba to jednak zapieczone hamulce.Raz drga
    kierownica raz nie.

    Ten objaw sugeruje że masz zapieczony tłoczek w przednim kole. Te dgania mogą byc powodem uszkodzonej opony, lub nie wyważonej.



  • Lub też krzywa tarcza Jak się przegrzała, wystarczy mała kałuża i gotowe


  • Użytkownik archiwalny

    Wczoraj byłem u mechanika, sprawdził klocki, zacisk, tłoczek, wszystko w porządku stwierdził.Odpowietrzył układ hamulcowy.Na razie jeżdzę i jest oki.Zero grzania się felg , zero trzęsienia się kierownicy.Jutro wymieniem opony na letnie i zobaczymy jak dalej będzie.


  • Użytkownik archiwalny

    Wczoraj byłem u
    mechanika, sprawdził klocki, zacisk, tłoczek, wszystko w porządku
    stwierdził.Odpowietrzył układ hamulcowy.

    Samo się raczej nie naprawia

    Na razie jeżdzę i jest oki.Zero grzania się
    felg , zero trzęsienia się kierownicy.Jutro wymieniem opony na letnie i zobaczymy
    jak dalej będzie.

    Po wymianie opon najlepiej wyważ koła.


Log in to reply