Problem z trzęsącą kierownicą i znoszenia na lewo
-
oponę wyważałem w
styczniu przy zakupie nowych oponDla pewności możesz sprawdzić teraz po tym uderzeniu.
-
To sprawdź sworzeń na wachaczu. Jak ma luz będzie drgała kierownica przy większej predkości.
-
Byłem u mechanika sprawdził zawieszenie i powiedział że jest oki, ale przy sprawdzeniu opony lewej przedniej wyczuł małe zgrubienie na bieżniku.Z uwagi że jest to nowa opona podjadę przełożyć niedługo na opony letnie a tą zimową wulkanizator obejrzy i zobaczymy co powie.
Myślicie że ta opona może mieć na to wpływ? -
Myślicie że ta
opona może mieć na to wpływ?Tak przy wiekszej prędkości jak jest nie wyważona albo ma jakąś wade to może bić koło i będzie drgała kierownica.
-
Dzisiaj podczas jazdy zauważyłem że grzeje mi się felga od strony pasażera dlatego też pewnie przy prędkości 90 km zaczyna mi drgać kierownica.
Kiedyś miałem te same objawy z lewym kołem.Po naprawie wszystko wróciło do normy.
W poniedziałek podjadę do mechanika i zobaczy.Mam pytanie czy da się naprawić zacisk hamulcowy czy trzeba kupować nowy bo pewnie raz przy hamowaniu blokuje się a raz pewnie nie?Drżąca kierownica raz jest a raz nie pewnie dlatego że coś tam blokuje podczas hamowania
-
Jak sie grzeje felga to prawdopodobnie masz zapieczony tłoczek hamulcowy przy tym kole. Najlepiej go wymontować i kupić zestaw naprawczy do tłoczka 2 usczelki. A w środku rdze wyczyścić płynem hamulcowy po wymontowaniu tłoczka. Sam tłoczek też wyczyścić z rdzy płynem hamulcowym.
-
Ja Was przepraszam bardzo ale nie sprowadziliście kolegę na ziemię.
1. Masz uszkodzoną oponę, po uderzeniu w krawężnik szczeliło Ci płótno. Przecież mechanik sam Ci powiedział. Możesz sobie ją wyważać do usr.... itd, wyważenie nic Ci nie da bo i tak będziesz czuł drgania i ściąganie raczej nie ustąpi. Oponę niestety musisz wymienić, tzn dwie.2. Drugi powód ściągania to zapieczone hamulce, ale czy będzie to powodem drgań? Chyba wtedy kiedy będziesz miał krzywe zwichrowane tarcze. U mnie buda drga przy hamowaniu czyli powodem tego są tarcze.
-
Dzisiaj wracając z miasta jeszcze przed mechanikiem, którego odwiedzę w poniedziałek zauważyłem gorącą felgę i smród spalonych klocków.Chyba to jednak zapieczone hamulce.Raz drga kierownica raz nie.
Zauważyłem, że gdy się nagrzeją felgi podczas jazdy to drży kierownica i słuchać tarcie klocków, a gdy są zimne tarcze i klocki to nie drga tak kierownica z wyjątkiem gdy są już ciepłeCo wy na to?Myślicie że to zacisk czy tłoczek hamulcowy?
We wtorek odwiedzę wulkanizatora zmienię opony na letnie i zobaczy tą oponę, a w poniedziałek jadę do mechanika ale nie wiem po czy on stwierdzi czy to klocki ,tłoczek lub zacisk hamulcowy? -
Tłoczek nie odbija.
Będzie potrzebny zestaw naprawczy -
We wtorek odwiedzę
wulkanizatora zmienię opony na letnie i zobaczy tą oponę, a w poniedziałek jadę do
mechanika ale nie wiem po czy on stwierdzi czy to klocki ,tłoczek lub zacisk
hamulcowy?Zalecal bym jak najmniej poruszac sie z takim problemem. Przez wysoka temperature lozyska kola i przegub nie maja lekko. Nie mowiac juz o klockach i plynie hamulcowym
-
Dzisiaj wracając z
miasta jeszcze przed mechanikiem, którego odwiedzę w poniedziałek zauważyłem gorącą
felgę i smród spalonych klocków.Chyba to jednak zapieczone hamulce.Raz drga
kierownica raz nie.Ten objaw sugeruje że masz zapieczony tłoczek w przednim kole. Te dgania mogą byc powodem uszkodzonej opony, lub nie wyważonej.
-
Lub też krzywa tarcza Jak się przegrzała, wystarczy mała kałuża i gotowe
-
Wczoraj byłem u mechanika, sprawdził klocki, zacisk, tłoczek, wszystko w porządku stwierdził.Odpowietrzył układ hamulcowy.Na razie jeżdzę i jest oki.Zero grzania się felg , zero trzęsienia się kierownicy.Jutro wymieniem opony na letnie i zobaczymy jak dalej będzie.
-
Wczoraj byłem u
mechanika, sprawdził klocki, zacisk, tłoczek, wszystko w porządku
stwierdził.Odpowietrzył układ hamulcowy.Samo się raczej nie naprawia
Na razie jeżdzę i jest oki.Zero grzania się
felg , zero trzęsienia się kierownicy.Jutro wymieniem opony na letnie i zobaczymy
jak dalej będzie.Po wymianie opon najlepiej wyważ koła.
-
Dzisiaj zmieniłem opony na letnie i wyważyłem opony ale problem pozostał.Nie wiem może źle wyważone zostały?
Felga się nie grzeje na razie a może to krzywe tarcze tak działają na układ.Jutro jeszcze raz wyważę i podjadę do innego mechanika to dalej taka jazda nie może być.Co wy na to? -
Raczej nie ma problemu z wyważeniem
IMO to faktycznie krzywe tarcze. Tak jak pisałem, przy przegrzanej tarczy wystarczy mała kałuża i... -
Dzisiaj zmieniłem
opony na letnie i wyważyłem opony ale problem pozostał.Nie wiem może źle wyważone
zostały?To chyba że jakis pseudo mechanik był.
Felga się nie
grzeje na razie a może to krzywe tarcze tak działają na układ.Jutro jeszcze raz
wyważę i podjadę do innego mechanika to dalej taka jazda nie może być.Co wy na to?Może masz zwichrowane tarcze hamulcowe albo wyrobiony sforzeń na wachaczu to tzręcie kierownicą jak się jedzie szybciej.
-
Dzisiaj zmieniłem
opony na letnie i wyważyłem opony ale problem pozostał.Nie wiem może źle wyważone
zostały?Drugi komplet kol, inne opony. Nie obstawial bym winy kol.
Felga się nie
grzeje na razie a może to krzywe tarcze tak działają na układ.Jutro jeszcze raz
wyważę i podjadę do innego mechanika to dalej taka jazda nie może być.Co wy na to?Ja na twoim miejscu pojechal bym na diagnostyke zawieszenia. Byc moze sa luzy na sworzniach wahaczy lub lozyska kol do wymiany. Takie rzeczy mozna latwo wylapac na stacji diagnostycznej, dodam, ze za niewielka kase. Zwichrowane tarcze sie zdarzaja, jednak nie tak czesto. Lepiej wszystko posprawdzac, zanim zaczniesz wydawac kase na nowe czesci