Nierówne obroty


  • Użytkownik archiwalny

    ..tak wiem, temat podobny do innych, jednakze tam sie nie doczytalem sedna sprawy.

    A wiec,
    silnik ma nierowne obroty.
    Wymieniony rozrząd, aparat zapłonowy, filtr powietrza, paliwo wlane 98 + uzdatniacz - myslalem, ze pomoze, niestety.

    Po tych wymianach mocy ma duzo i jezdzi zwinnie, ALE....
    ma nierowne obroty:) Nie sa wysokie- wyregulowalem. Czy na ssaniu czy nie, chodzi troche nierowno, nie kopci.

    Czy to moze miec zwiazek ze świecami?
    Kłania sie regeneracja gaźnika? Jakies przeczyszczenie?


  • Moderator

    Z tego co piszesz o "nierównych obrotach", to ciężko wywnioskować co to może być. Objawy dotyczą jedynie wolnych obrotów, czy podczas jazdy też? Opisz to dokładniej.

    Czy to moze miec zwiazek ze świecami?

    Trudno powiedzieć - wykręć świece, zobacz w jakim są stanie (daj fotki na forum), wyczyść, ustaw przerwę i sprawdź. Kiedy zmieniałeś świece? Producent zaleca wymianę co 20 tys km. Koszt niewielki.


  • Użytkownik archiwalny

    a dobrze masz ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu?



  • A wiec,
    silnik ma nierowne obroty.
    Wymieniony rozrząd, aparat zapłonowy, filtr powietrza, paliwo wlane 98 + uzdatniacz - myslalem, ze pomoze, niestety.

    Zawory dawno regulowane były


  • Użytkownik archiwalny

    • koła zamachowego na rozrządzie nie ustawiałem lampą stroposkopową u mechaniora

    • układ zapłonowy ustawiłem ręcznie tam gdzie najlepiej 'sobie radził'

    • świece dawno wymieniane, to prawda, sprawdze porobie zdjecia

    • zawory nie byly nigdy regulowane, wiem, ze to proste, opiszcie w skrocie na czym to polega? Podnosimy pokrywe i co? dokręcamy zawory?

    • nierowna praca jest rowniez podczas jazdy, troszeczke jakby dwusów. Rozrząd się nie przestawił, ustawiony idealnie. Auto jest żwawe i nie jeździ ospale, raczej normalnie, tylko nierówno brzmi.

    • wolne obroty regulowane ze słuchu

    • ich mieszanka rowniez, jej śróbka prawie całkowicie 'zakręcona', obroty są małe (w koncu udalo mi sie ustawic) zarowno na ssaniu jak i po ssaniu.

    Postaram sie zrobić filmik w sobotę za dnia i tu wgrać, może coś doradzicie.
    PS. szkoda ze on nie ma obrotomierza


  • Użytkownik archiwalny

    To faktycznie mogą być zawory. Do ich regulacji będzie Ci potrzebny również szczelinomierz.
    Pamiętaj też, że ustawiamy je na zimnym silniku


  • Użytkownik archiwalny

    omg... a co to takiego... zaraz poszukam,
    Czy moge prosic o 2 rzeczy na emaila?

    • kalibracje gaźnika
    • i krok po kroku jak poradzić sobie z tymi luzami na zaworach
      ?
      Będę zobowiązany
      [email protected]
      z góry dziękować!

  • Użytkownik archiwalny

    Jest na forum. Poszukaj trochę...


  • Użytkownik archiwalny

    Tak, wiem, ze jest, jednakze do http://klubtico.org dostepu nie mam, rejestrowalem sie tydzien temu bez skutku....

    Ponizej link do obiecanego filmiku, wyraznie slychac nierówną pracę silnika.
    LINK


  • Admin

    Tak, wiem, ze jest,
    jednakze do http://klubtico.org dostepu nie mam, rejestrowalem sie tydzien temu bez
    skutku....

    Słowik miał na myśli to forum, nie stronę klubową.
    Zaś co do rejestracji... Warto wcześniej przeczytać regulamin, zapoznać się z zasadami, no i wiedzieć, jaki formularz i do czego służący za chwilę się wypełni...


Log in to reply