Kto wie gdzie są zatyczki (core plugs, freeze plugs) w bloku silnika?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 3 paź 2010, 18:52 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:49
Czołem!
Wie ktoś gdzie w naszych silnikach są zatyczki otworów do usuwaniu piasku formierskiego z odlewu bloku?
Takie coś: http://en.wikipedia.org/wiki/Core_plug (nie mam pojęcia jak się to po polsku nazywa).Cieknie mi płyn chłodniczy "nie wiadomo skąd". Problem już raz wystąpił i został opisany tu:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=71718&Number=930383#Post930383Wtedy niestety do niczego nie doszedłem, bo ot tak sobie - przestało cieknąć...
Coraz bardziej podejrzewam, że to taka przerdzewiała zatyczka...
Wie ktoś gdzie one u nas są?
Pozdrówka
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 paź 2010, 09:03 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:49
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 paź 2010, 09:09 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:49
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 paź 2010, 10:12 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:49
No to kurde padła moja teoria, że to przerdzewiała zaślepka...
Sprawdzę je wprawdzie wszystkie (o ile dam radę je wszystkie obejrzeć), ale myślałem, że jest jakaś w okolicach koła zamachowego - z tych okolic wypływa płyn chłodniczy (swoją drogą wydaje się, że znów przestał )
Skąd to się może brać?? Teoretycznie może być jeszcze padnięta uszczelka pod głowicą od strony koła zamachowego (?) - też mogłoby tamtędy wypływać ewentualnie...
Już nie mam konceptu...
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 paź 2010, 19:54 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:49
myślałem, że jest jakaś w okolicach koła zamachowego
To może warto sprawdzić czy wyciek nie ma miejsca z pod uszczelki płyty bloku cylindrów ? Właśnie to są okolice koła zamachowego
-
Użytkownik archiwalnynapisał 7 paź 2010, 11:51 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:49
yyy... uszczelki płyty bloku cylindrów?...
Niby trochę o silnikach wiem, ale, że głupio spytam, to nie to samo co uszczelka pod głowicą?
A jeśli nie, to co z czym uszczelnia ta uszczelka? Masz może jakieś foto w swoich przepastnych zasobach?
Mat
-
Użytkownik archiwalnynapisał 7 paź 2010, 13:20 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:49
-
Moderatornapisał 7 paź 2010, 16:48 ostatnio edytowany przez pacior 11 sie 2016, 20:49
-
Użytkownik archiwalnynapisał 7 paź 2010, 18:20 ostatnio edytowany przez LARES 11 sie 2016, 20:49
No to widzę, że jest kilka miejsc, gdzie płyn może sobie utorować drogę na zewnątrz po tej stronie silnika...
Skopiowałem foto kolegi pacior18 i dodałem parę cyferek.
Od góry - płyn może uchodzić na połączeniu 1 - tam chyba hula płyn, no nie?
Pod punktem 2 - co to właściwie jest - przelot EGRu?
Pod nr. 3 - spod głowicy.
No i pod nr 4 - spod tej płyty bloku cylindrów...
Może uda mi się wstawić na wysokości uszczelki pod głowicą jakiś zrolowany ręcznik papierowy i sprawdzić górę - jak będzie sucho, będzie znaczyło, że leci spod uszczelki płyty bloku cylindrów...
Tylko żeby się do niej dostać, to skrzynię trzeba zdjąć, nie? Mamuniu...
Mat