Kto wie gdzie są zatyczki (core plugs, freeze plugs) w bloku silnika?
-
Czołem!
Wie ktoś gdzie w naszych silnikach są zatyczki otworów do usuwaniu piasku formierskiego z odlewu bloku?
Takie coś: http://en.wikipedia.org/wiki/Core_plug (nie mam pojęcia jak się to po polsku nazywa).Cieknie mi płyn chłodniczy "nie wiadomo skąd". Problem już raz wystąpił i został opisany tu:
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=71718&Number=930383#Post930383Wtedy niestety do niczego nie doszedłem, bo ot tak sobie - przestało cieknąć...
Coraz bardziej podejrzewam, że to taka przerdzewiała zatyczka...
Wie ktoś gdzie one u nas są?
Pozdrówka
Mat
-
Wie ktoś gdzie one u nas są?
-
Wie ktoś gdzie one u nas są?
To jest jedna zaślepka od strony filtra oleju.Wszystkie zaślepki (jest ich trzy)są jednakowe, nr katalogowy
09241-30002-000.Srednica otworu w bloku - 30 mm. -
No to kurde padła moja teoria, że to przerdzewiała zaślepka...
Sprawdzę je wprawdzie wszystkie (o ile dam radę je wszystkie obejrzeć), ale myślałem, że jest jakaś w okolicach koła zamachowego - z tych okolic wypływa płyn chłodniczy (swoją drogą wydaje się, że znów przestał )
Skąd to się może brać?? Teoretycznie może być jeszcze padnięta uszczelka pod głowicą od strony koła zamachowego (?) - też mogłoby tamtędy wypływać ewentualnie...
Już nie mam konceptu...
Mat
-
myślałem, że jest jakaś w okolicach koła zamachowego
To może warto sprawdzić czy wyciek nie ma miejsca z pod uszczelki płyty bloku cylindrów ? Właśnie to są okolice koła zamachowego
-
yyy... uszczelki płyty bloku cylindrów?...
Niby trochę o silnikach wiem, ale, że głupio spytam, to nie to samo co uszczelka pod głowicą?
A jeśli nie, to co z czym uszczelnia ta uszczelka? Masz może jakieś foto w swoich przepastnych zasobach?
Mat
-
Masz może jakieś foto w swoich przepastnych zasobach?
-
No to widzę, że jest kilka miejsc, gdzie płyn może sobie utorować drogę na zewnątrz po tej stronie silnika...
Skopiowałem foto kolegi pacior18 i dodałem parę cyferek.
Od góry - płyn może uchodzić na połączeniu 1 - tam chyba hula płyn, no nie?
Pod punktem 2 - co to właściwie jest - przelot EGRu?
Pod nr. 3 - spod głowicy.
No i pod nr 4 - spod tej płyty bloku cylindrów...
Może uda mi się wstawić na wysokości uszczelki pod głowicą jakiś zrolowany ręcznik papierowy i sprawdzić górę - jak będzie sucho, będzie znaczyło, że leci spod uszczelki płyty bloku cylindrów...
Tylko żeby się do niej dostać, to skrzynię trzeba zdjąć, nie? Mamuniu...
Mat