problem ze swiatlem wstecznym i migaczami
-
Nie spotkałem się nigdy z takim czymś ale prawdopodobnie to będzie zwarcie, jak wykluczyłeś ze to nie jest zwarcie?
najlepiej było by mieć próbnik na 12V i multimetr cyfrowy i to sprawdzić -
wykluczyłem zwarcie tylnej lampki ale ciekawe jest to ze przy wrzuceniu wstecznego
-
wykluczyłem zwarcie tylnej
lampki ale ciekawe jest to ze przy wrzuceniu wstecznegoA jak to wykluczyłeś Kolego? Przydałaby się też informacja z którego roku masz Tico. A to ze wzgledu, że od maja 1997 była zmiana w skrzynce bezpieczników. Z opisu objawów domyślam się, że Twój pojazd jest sprzed tych zmian, bo po tychże zmianach kierunkowskazy były już pod innym bezpiecznikiem A tak jak zrozumiałem wywala Ci zabezpieczenie nr 10 (15A) od swiatła cofania, kierunkowskazów i klimatyzatora Jeśli połączyć to z faktem, że po wymianie bezpiecznika, dopóki się nie wrzuci wstecznego, kierunkowskazy działają, to musi to być zwarcie w obwodzie światła cofania. No nie ma innej możliwości
-
Jeśli połączyć to z faktem, że po wymianie bezpiecznika, dopóki się nie
wrzuci wstecznego, kierunkowskazy działają, to musi to być zwarcie w obwodzie światła cofania.
No nie ma innej możliwościOczywiście, to logiczne rozumowanie.
Zwarcie może być na przewodach, szczególnie zwracałbym uwagę na odsłonięte odcinki kabli przy zderzaku. Może się utleniło, rozsypało i gdzieś coś zwarło?
Dodam, że bardzo rzadko, ale jednak... zdarza się zwarcie na samej żarówce. Może zacznij szukać wymieniając samą żarówkę? -
Aby pomóc sobie w szukaniu zwarcia robimy tak że zamiast bezpiecznika który nam pali podpinamy żarówkę 60w 12v. Jeśli zwarcie występuje, żarówka powinna świecić. Możesz ruszać wiązkami kabli lub odpinać kostki, kiedy żarówka zgaśnie znaczy to że zwarcie zostało odłączone i tam właśnie należy go szukać. Powodzenia
-
Aby pomóc sobie w szukaniu
zwarcia robimy tak że zamiast bezpiecznika który nam pali podpinamy żarówkę 60w 12v.Skąd wytrzasnąłeś żarówkę 12V 60W? Nie spotkałem się z taką nigdy.
Moim zdaniem wystarczyłaby każda inna żarówka 12V. Pomysł dobry, żeby nie palić bezpieczników. -
Może być 55w, pisałem szybko i nie pomyślałem że nie ma żarówki o takiej mocy. Musi to być taka żarówka, a nie np. 5w.
-
wykluczyłem zwarcie tylnej
lampki ale ciekawe jest to ze przy wrzuceniu wstecznegoBo wsteczne i miagacze są na tym samym bezpieczniku. Jak ci pali bezpieczni po wrzuceniu wstecznego, a na lampce nie ma zwarcia to znazczy że musi być gdzieś między bezpiecznikiem a lampką czyli wiązka , kostka od lampki włącznik przy skrzyni itp.
-
Przydałaby się też informacja z którego roku masz Tico. A to ze wzgledu, że od maja 1997 była
zmiana w skrzynce bezpieczników. Z opisu objawów domyślam się, że Twój pojazd jest sprzed tych
zmian, bo po tychże zmianach kierunkowskazy były już pod innym bezpiecznikiem :Moje tico jest z 1998 a dokładnie produkcja z listopada i kierunkowskazy na tym samym bezpieczniku co wsteczne.
-
Moje tico jest z 1998 a
dokładnie produkcja z listopada i kierunkowskazy na tym samym bezpieczniku > co wsteczne.Wychodzi na to, że "guru" inż. Trzeciak troszkę namieszał w tej kwestii w naszej ulubionej książce o Tico. Tam podaje, że od maja 1997 były zmiany w instalacji; światło cofania i kierunkowskazy są na różnych bezpiecznikach.
Cóż nawet informacja o błędach i rozbieżnościach z literaturą fachową jest cenna i oto chodzi -
Moze masz racje, a moze bylo tak, ze nasi wspaniali polscy montazysci zmontowali czesc aut "po staremu"
-
Tam podaje, że od maja 1997 były zmiany w instalacji i światło cofania i wsteczne są na >różnych bezpiecznikach.
Wybacz, ale nie potrafię zrozumieć jaka jest różnica między tymi światłami,pozwalająca na umieszczenie ich na różnych bezpiecznikach.U Trzeciaka jest podany(w tablicy str. 261)tylko przy bezpieczniku nr 10(10A)wyłącznik światła cofania.
-
Lars jak zawsze czujny Błąd się wkradł, już wyedytowałem.
-
Lars jak zawsze czujny
Błąd się wkradł, już wyedytowałem.Przepraszam ! Ale ja wiele rzeczy z elektryki czy elektroniki nie kapuję i staram się wyjasnić coś czego
sam nie rozumiem. Zawsze w ten sposób czegoś się nauczę -
Skąd wytrzasnąłeś żarówkę 12V 60W? Nie spotkałem się z taką nigdy.
Ewentualnie może to być włókno drogowe z żarówki H4 55/60W zwykle to które pozostaje dobre i niewykorzystane Chociaż przychowywać przepaloną żarówkę H4 żeby służyła jako próbnik to chyba lekkie przegięcie...
A przy okazji czy 60W to światło drogowe, a 55W mijania?