Co dziś "dłubałem" w Tico edycja 3
-
wymiana łożyska w
tylnym prawym kole
mam nadzieję, że to
ono było winne hałasu pojawiającego się po przekroczeniu 60To nie zrobiłeś od razu po wymianie jazdy próbnej?
-
horn9napisał 20 sie 2010, 18:07 ostatnio edytowany przez horn9 11 sie 2016, 20:16
jakoś nie miałem ochoty wczoraj na jazdę próbną... tym bardziej, że miałem inną robotę w garażu
dzisiaj, po jeździe próbnej, mogę stwierdzić, że dalej jakiś szum jest, ale możliwe, że to wina tego, że bęben założyłem na ciasno i teraz muszą się szczęki trochę dotrzeć...
-
mdario Użytkownik archiwalnynapisał 20 sie 2010, 19:15 ostatnio edytowany przez mdario 11 sie 2016, 20:16
Odpowietrzenie układu hamulcowego i już wiem, że mam pompę do wymiany
Nic nie cieknie ale łapie gdzieś powietrze - po 1-3miesiącach układ zapowietrzony, oczywiście po pompowaniu pedał pomału opada ze świstem - i po dzisiejszej zabawie wyszło, że zapowietrza się tylko tył -
athlon52 Użytkownik archiwalnynapisał 24 sie 2010, 11:16 ostatnio edytowany przez athlon52 11 sie 2016, 20:16
Dziś Tikuś dostal nowy akumulator 35Ah 300A ;-) stary padł po 10 latach.
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 26 sie 2010, 07:49 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:16
Wczoraj korzystając z wolnego popołudnia zainstalowałem trójnik do benzyny,wymieniłem filtr oleju(stary ciekł z powodu słabej uszczelki oraz miał wadliwy zawór zwrotny)
Po lewej Filtron(polecam ) po prawej wadliwy koreański zamiennik(nie polecam )
Problem z migającą kontrolką oleju znikł
Zabrałem się również za hamulec ręczny i rozwiązałem problem ze skrzypieniem (sprężyna tarła o bęben).Długo nie mogłem dojść z ustawieniem ręcznego,ale w końcu doszedłem co jest nie tak.Winowajcą okazała się zawleczka,a raczej jej brak.W skutek tego w jednym kole hamulec ręczny był,a w drugim nie.
Powinna być mniejsza,ale nie mogłem nigdzie dostać mniejszej.
Zadaniem tej zawleczki jest utrzymywanie linki przy wyjściu z tarczy kotwicznej.
Po zainstalowaniu zawleczki w końcu ustawiłem ręczny hamulec.
Może to się komuś przyda jak będzie miał kłopoty z ręcznym -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 26 sie 2010, 17:01 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:16
Wymiana kolumny
kierowniczej - 30 minut spokojnej pracy i w efekcie cisza na nierownosciachCzy sprawdzałeś jakie uszkodzenie było w wymontowanej przekładni ?
-
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 26 sie 2010, 17:31 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 20:16
Może to się komuś
przyda jak będzie miał kłopoty z ręcznymNazwa katalogowa tej zawleczki to "uchwyt linki" nr kat.Tico-53771-82030-000.
Warto też szukać pod nr katalogowym Matiza - 94580435.Cena ~ 0,60 gr/szt. -
pitrekp1 Użytkownik archiwalnynapisał 26 sie 2010, 18:43 ostatnio edytowany przez pitrekp1 11 sie 2016, 20:16
kurcze a ja wymieniałem tarcze kotwiczne i linkę i w ogóle nie miałem pojęcia że taka zawleczka może być, ale bez niej też mi ręczny ładnie łapie...
-
wluka85 Użytkownik archiwalnynapisał 26 sie 2010, 21:41 ostatnio edytowany przez wluka85 11 sie 2016, 20:16
kurcze a ja
wymieniałem tarcze kotwiczne i linkę i w ogóle nie miałem pojęcia że taka zawleczka
może być, ale bez niej też mi ręczny ładnie łapie...ja podobnie...
bo w sobotę wymieniłem bębny, linkę, szczęki...
już się cieszyłem że ręczny super, hamulce odpowietrzone to aparat zapłonowy nawalił...
a jutro walka z modułem o którym w innym temacie pisałem -
stachnapisał 27 sie 2010, 05:41 ostatnio edytowany przez stach 11 sie 2016, 20:16
Przymierzam się z bólem serca do wymiany oleju w skrzyni biegów na rzadszy.
Spuszczę ten swój słynny Hipol"6" ze skrzyni, który to olej świetnie się sprawdza w maszynach rolniczych i w samochodach azjatyckich.
Jednak przy naszych srogich zimach biegi ciężko wchodzą na początku jazdy - tak jak kiedyś w Syrenie. -
miechomiechonapisał 28 sie 2010, 18:49 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 20:16
Czy sprawdzałeś
jakie uszkodzenie było w wymontowanej przekładni ?Tak - miala luzy w dolnej czesci (tuz ponad krzyzakiem)
-
Pepik_83 Użytkownik archiwalnynapisał 29 sie 2010, 19:55 ostatnio edytowany przez Pepik_83 11 sie 2016, 20:16
Wymiana tylnych sprężyn. Prawa poszła po wjeździe w dziurę w naszym pięknym Krakowie.
-
athlon52 Użytkownik archiwalnynapisał 29 sie 2010, 22:15 ostatnio edytowany przez athlon52 11 sie 2016, 20:16
Wymiana uszczelki i przekładki ebonitowej pomiędzy pompą paliwa a silnikiem. Kurcze dużo oleju mi uciekło na silnik i chyba go umyję. Widziałem środki K2 próbował ktoś tego ?
-
kovu15 Użytkownik archiwalnynapisał 29 sie 2010, 22:18 ostatnio edytowany przez kovu15 11 sie 2016, 20:16
nie są złe ! mocno żrące musisz uważać z rękoma bo jak nie zmyjesz tego to spowodujesz podrażnienia skóry. A tak to środek mocny i dobrze czyści. Ja spryskiwałem pierw preparatem później pędzelkiem do malowania grzejników [taki długi zagięty] trochę szorowałem najbardziej zabrudzone miejsca i spłukiwałem wysokim ciśnieniem. Ewentualnie pompeczką ciśnieniową do opryskiwania roślin na działce
http://img823.imageshack.us/i/dscf2695.jpg/ -
athlon52 Użytkownik archiwalnynapisał 29 sie 2010, 22:58 ostatnio edytowany przez athlon52 11 sie 2016, 20:16
Dzięki. Jutro będziemy czyścić ;-).
-
dawidczaju Użytkownik archiwalnynapisał 30 sie 2010, 12:11 ostatnio edytowany przez dawidczaju 11 sie 2016, 20:16
Wymiana linki ręcznego i szczęk hamulcowych. Nie wiem gdzie mój ojciec kupował te szczęki razem tymi sprężynkami ale nic się nie chciało kupy trzymać (za duże sprężyny, za duże luzy na częściach) więc część bebechów pozostała starych ;p
Ciężkie warunki bo w deszczu ale robota zrobiona
-
stachnapisał 30 sie 2010, 21:01 ostatnio edytowany przez stach 11 sie 2016, 20:16
Dziś wymieniłem w moim tico osłonę przegubu zewnętrznego - bardzo krótko wytrzymała podróba jakaś.
Wymieniłem też olej w skrzynie biegów z Hipola 6 na Exel 75W- 90. -
Wymiana linki
ręcznego i szczęk hamulcowych. Nie wiem gdzie mój ojciec kupował te szczęki razem
tymi sprężynkami ale nic się nie chciało kupy trzymać (za duże sprężyny, za duże
luzy na częściach) więc część bebechów pozostała starych ;pMiałem podobnie kilka lat wstecz podczas wymiany elementów tylnych hamulców. Wymienione zostały cylinderki, samoregulatory i szczęki - nowe sprężynki (kupione jako zestaw naprawczy) nie pasowały za diabła... Pozostały więc stare.
-
miechomiechonapisał 31 sie 2010, 08:35 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 20:16
Miałem podobnie
kilka lat wstecz podczas wymiany elementów tylnych hamulców. Wymienione zostały
cylinderki, samoregulatory i szczęki - nowe sprężynki (kupione jako zestaw
naprawczy) nie pasowały za diabła... Pozostały więc stare.Przy okazji, da sie jeszcze gdzies (najlepiej w lublinie) dokupic oryginalny zestaw naprawczy?
-
Slavo88 Użytkownik archiwalnynapisał 31 sie 2010, 09:09 ostatnio edytowany przez Slavo88 11 sie 2016, 20:16
Przy okazji, da sie
jeszcze gdzies (najlepiej w lublinie) dokupic oryginalny zestaw naprawczy?Oryginalny w znaczeniu dosłownym nie,ale oryginalny z ust sprzedawcy tak
Ja jak wymieniałem sprężynki i samoregulator to sam je doginałem,aby były podobne do oryginałów.Końcówki sprężynek skracałem i podginałem.Służy to już od dłuższego czasu.
Hample żylety
360/695