wymiana krańcówek drzwi
-
Leo, napisałem to wyżej
"potem elementy styku z karoserią czyścisz papierem ściernym (te blaszki). "Racja, przegapiłem. <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
Wczoraj czytałem jednym okiem, padnięty byłem. <img src="/images/graemlins/pad.gif" alt="" /> -
Lars Użytkownik archiwalnynapisał 24 kwi 2009, 13:26 ostatnio edytowany przez Lars 11 sie 2016, 19:43
Wczoraj czytałem jednym okiem, padnięty byłem.
Ja nawet wiem z jakiego powodu <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 24 kwi 2009, 22:10 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:43
Racja, przegapiłem.
Wczoraj czytałem jednym okiem, padnięty byłem.Nawet Mod może się pomylić <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
A teraz moje pytanie odnośnie krańcówek <img src="/images/graemlins/biglaugh_.gif" alt="" />
U mnie nie działają obie, sprawdzałem napięcie i nie ma na żadnej z nich więc zbliża się przede mną pewnie wymiana kompletnych przewodów idących od lampki ( <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" />) do krańcówek.
I tu moje pytanie - czy ktoś się już tym zajmował?
Dodam, że pod krańcówki mam podpięty alarm, który również nie działa w tym miejscu (powinien się rozbroić w momencie otwarcia drzwi, ale tego nie robi a dopiero po przekręceniu kluczyka w stacyjce). -
Ja nawet wiem z jakiego powodu
No, kilka się nałożyło... <img src="/images/graemlins/gris.gif" alt="" />
-
miechomiechonapisał 25 kwi 2009, 07:30 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 19:43
Nawet Mod może się pomylić
A teraz moje pytanie odnośnie krańcówek
U mnie nie działają obie, sprawdzałem napięcie i nie ma na żadnej z nich więc zbliża się przede
mną pewnie wymiana kompletnych przewodów idących od lampki ( ) do krańcówek.
I tu moje pytanie - czy ktoś się już tym zajmował?Krancowki fabryczne sa podpiete zlaczka w progu do przewodu z wiazki. Od krancowki do zlaczki jest jakies 20-30 cm. Wymiana raczej prosta. Ale sadze, ze nie ma sensu wymieniac na fabryczne - kazdy wie dlaczego. Slyszalem ze po przerobce od matiza pasuja, ale nie wiem jak one wygladaja. Tu by sie przydaly najlepiej z 2 przewodami (mase zlapac gdzies dalej w samochodzie) i takie z uszczelkami gumowymi, zeby karoseria nie korodowala. Ma ktos inne niz fabryczne i moze sie pochwalic?
<img src="/images/graemlins/cfaniaczek.gif" alt="" /> -
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 25 kwi 2009, 07:33 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:43
Krancowki fabryczne sa podpiete zlaczka w progu do przewodu z wiazki. Od krancowki do zlaczki
jest jakies 20-30 cm. Wymiana raczej prosta.Czyli, żeby dostać się do tej złączki na początek (a potem też dalej aż do wiązki) trzeba ściągać w tym miejscu wykładzinę?
-
miechomiechonapisał 25 kwi 2009, 08:00 ostatnio edytowany przez miechomiecho 11 sie 2016, 19:43
Czyli, żeby dostać się do tej złączki na początek (a potem też dalej aż do wiązki) trzeba
ściągać w tym miejscu wykładzinę?No wypadalo by <img src="/images/graemlins/smile.gif" alt="" /> Czyli odkrecic pasy, zdjac uszczelki, odczepic plastik i szukac kabla.
-
pirx Użytkownik archiwalnynapisał 25 kwi 2009, 14:36 ostatnio edytowany przez pirx 11 sie 2016, 19:43
A teraz moje pytanie odnośnie krańcówek
U mnie nie działają obie, sprawdzałem napięcie i nie ma na żadnej z nichZaraz, a jakie napięcie Twoim zdaniem tam powinno być, bo moim żadnego, przecież krańcówka zwiera do masy.
-
Wasylek Użytkownik archiwalnynapisał 25 kwi 2009, 20:37 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 19:43
Zaraz, a jakie napięcie Twoim zdaniem tam powinno być,
bo moim żadnego, przecież krańcówka zwiera do masy.No właśnie, dlatego na przewodzie wyjętej krańcówki powinno być względem masy karoserii ok. +12V (plus zasilania po przejściu przez żarówkę). O ile oczywiście przełącznik przy lampce jest we właściwym położeniu.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 25 kwi 2009, 21:55 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:43
Zaraz, a jakie napięcie Twoim zdaniem tam powinno być, bo moim żadnego, przecież krańcówka
zwiera do masy.Znaczy się miałem na myśli napięcie na przewodzie idącym do krańcówki <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
Sprawdzałem w ten sposób, że włączyłem oświetlenie kabiny "na stałe" (przełącznik przy lampce do końca w lewo, tak że lampka się cały czas świeciła) i sprawdzałem miernikiem czy jest napięcie na przewodzie przy samej krańcówce (masa od miernika szła na zawias drzwi) <img src="/images/graemlins/smirk.gif" alt="" /> -
Wasylek Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 06:07 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 19:43
Sprawdzałem w ten sposób, że włączyłem oświetlenie
kabiny "na stałe" (przełącznik przy lampce do końca
w lewo, tak że lampka się cały czas świeciła) i
sprawdzałem miernikiem czy jest napięcie na
przewodzie przy samej krańcówce (masa od miernika
szła na zawias drzwi)Błędna metoda bo mierzyłeś napięcie na niepodłączonym kablu. Przełącznik lampki powinien być w położeniu środkowym (2), tylko wtedy przewód od krańcówki jest podłączony do żarówki i tylko wtedy da się sprawdzić napięcie przy krańcówce. W innych położeniach (1 i 3) przewód "wisi w powietrzu"... <img src="/images/graemlins/jezor.gif" alt="" />
A ponieważ nie działa ci żadna krańcówka to moim zdaniem najbardziej podejrzany jest właśnie przełącznik w lampce...
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 09:07 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:43
Błędna metoda bo mierzyłeś napięcie na niepodłączonym kablu. Przełącznik lampki powinien być w
położeniu środkowym (2), tylko wtedy przewód od krańcówki jest podłączony do żarówki i
tylko wtedy da się sprawdzić napięcie przy krańcówce. W innych położeniach (1 i 3) przewód
"wisi w powietrzu"...Hmm, widzisz tego bym się nie spodziewał - kiepski jestem z elektryki <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" />
A ponieważ nie działa ci żadna krańcówka to moim zdaniem najbardziej podejrzany jest właśnie
przełącznik w lampce...Tylko pytanie jak to ugryźć, znaczy się sprawdzić <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />
-
Wasylek Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 09:48 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 19:43
Hmm, widzisz tego bym się nie spodziewał - kiepski
jestem z elektryki
Tylko pytanie jak to ugryźć, znaczy się sprawdzićNie zapodam zdjęcia wnętrza lampki bo nie mam już Tico "pod ręką" ale sprawa nie jest skomplikowana jeśli masz miernik (może ktoś ma takie zdjęcie i wstawi?).
Jak zdejmiesz klosz lampki i odkręcisz ją od sufitu (dwa wkręty) to lampka zawiśnie na dwóch przewodach ze złączką, którą mozna wypiąć z lampki. Jeden przewód to stałe +12V a drugi to właśnie ten idący do krańcówek. Miernikiem sprawdzisz, na którym jest +12V względem masy karoserii. I teraz można próbować różnymi metodami...
Na przykład sprawdzić ciągłość kabla omomierzem tzn. jeden kabelek miernika dotknąć do tego drugiego przewodu a drugi kabelek miernika do przewodu przy wyjętej krańcówce. Jeśli miernik pokaże zwarcie to znaczy, że przewód jest OK.
Albo podłączasz miernik normalnie, jako woltomierz pod tą złączkę, otwierasz drzwi i jeżeli na mierniku pojawi się napięcie to też zanczy, że przewód jest OK. Wtedy będziesz szukać winy w samej lampce... <img src="/images/graemlins/skromny.gif" alt="" /> -
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 14:10 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:43
Nie zapodam zdjęcia wnętrza lampki bo nie mam już Tico "pod ręką" ale sprawa nie jest
skomplikowana jeśli masz miernik (może ktoś ma takie zdjęcie i wstawi?).Zrobiłem dziś fotę <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
Jak zdejmiesz klosz lampki i odkręcisz ją od sufitu (dwa wkręty) to lampka zawiśnie na dwóch
przewodach ze złączką, którą mozna wypiąć z lampki. Jeden przewód to stałe +12V a drugi to
właśnie ten idący do krańcówek. Miernikiem sprawdzisz, na którym jest +12V względem masy
karoserii. I teraz można próbować różnymi metodami...
Na przykład sprawdzić ciągłość kabla omomierzem tzn. jeden kabelek miernika dotknąć do tego
drugiego przewodu a drugi kabelek miernika do przewodu przy wyjętej krańcówce. Jeśli
miernik pokaże zwarcie to znaczy, że przewód jest OK.Sprawdzałem Twoją metodą we wcześniejszym poście, tzn. przełączyłem lampkę na środkowe położenie i sprawdzałem czy jest napięcie na przewodach przy krańcówkach - niestety nie ma...
Albo podłączasz miernik normalnie, jako woltomierz pod tą złączkę, otwierasz drzwi i jeżeli na
mierniku pojawi się napięcie to też zanczy, że przewód jest OK. Wtedy będziesz szukać winy
w samej lampce...Tak też zrobiłem i na czarnym przewodzie jest 12V a na białym coś koło 5V.
Co ciekawe, na oba przewodach jest cały czas napięcie, nieistotne czy drzwi są otwarte czy zamknięte <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" /> -
Wasylek Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 18:30 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 19:43
Tak też zrobiłem i na czarnym przewodzie jest 12V a na
białym coś koło 5V.
Co ciekawe, na oba przewodach jest cały czas napięcie,
nieistotne czy drzwi są otwarte czy zamknięteChodziło bardziej o pomiar pomiędzy tymi dwoma przewodami a nie kolejno na nich, względem masy ale to nic. Z tego co zmierzyłeś wynika, że rzeczywiście jest gdzieś przerwa na białym przewodzie pomiędzy krańcówkami a lampką. To teraz albo szukasz tego przewodu pod deską i szukasz przerwy albo ciągniesz nowy przewód... <img src="/images/graemlins/hmm.gif" alt="" />
Nie wiem w którym miejscu kabiny przewody od lewej i prawej krańcówki łączą się ze sobą i idą dalej jako ten jeden, biały... Przydało by się to rozwidlenie odszukać. -
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 18:41 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:43
Chodziło bardziej o pomiar pomiędzy tymi dwoma przewodami a nie kolejno na nich, względem masy
ale to nic. Z tego co zmierzyłeś wynika, że rzeczywiście jest gdzieś przerwa na białym
przewodzie pomiędzy krańcówkami a lampką. To teraz albo szukasz tego przewodu pod deską i
szukasz przerwy albo ciągniesz nowy przewód...Czyli na białym przewodzie też powinno być 12V?
Nie wiem w którym miejscu kabiny przewody od lewej i prawej krańcówki łączą się ze sobą i idą
dalej jako ten jeden, biały... Przydało by się to rozwidlenie odszukać.Więc czarny idzie bezpośrednio pod napięcie a biały "rozwidla" się na obie krańcówki tak?
Z tego co widzę, to chyba nie obejdzie się bez ciągnięcia nowego przewodu...A to normalne, że na białym jest napięcie niezależnie od tego czy drzwi są zamknięte bądź otwarte? <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" /> I jakie powinno być tam napięcie na tym białym przewodzie? Też 12V?
-
Wasylek Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 19:45 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 19:43
A to normalne, że na białym jest napięcie niezależnie od
tego czy drzwi są zamknięte bądź otwarte? I jakie
powinno być tam napięcie na tym białym przewodzie?
Też 12V?Ale ty jak mierzyłeś to odłączyłeś lampkę czy mierzyłeś na podłączonej? Powinienieś ją odłączyć i wtedy mierzyć pomiędzy czarnym a białym (a nie do masy karoserii) przy zamknietych i otwartych drzwiach. Przy zamkniętych powinno być ok zera a przy otwartych około 12V.
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 19:49 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:44
Ale ty jak mierzyłeś to odłączyłeś lampkę czy mierzyłeś na podłączonej? Powinienieś ją odłączyć
i wtedy mierzyć pomiędzy czarnym a białym (a nie do masy karoserii) przy zamknietych i
otwartych drzwiach. Przy zamkniętych powinno być ok zera a przy otwartych około 12V.Mierzyłem na odłączonej lampce, przewód plusowy od miernika wkładałem w kostkę.
Ale przewód minusowy od miernika przykładałem do karoserii <img src="/images/graemlins/sciana.gif" alt="" />Czyli oba przewody od miernika wsadzić do tej kostki tak?
Ale tam jest na obu napięcie przy odpiętej lampce <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" /> -
Wasylek Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 20:03 ostatnio edytowany przez Wasylek 11 sie 2016, 19:44
Mierzyłem na odłączonej lampce, przewód plusowy od
miernika wkładałem w kostkę.Ale przewód minusowy od miernika przykładałem do
karoseriiCzyli oba przewody od miernika wsadzić do tej kostki
tak?Dokładnie tak.
Ale tam jest na obu napięcie przy odpiętej lampce
Na białym względem karoserii nie powinno być napięcia, przy zamkniętych drzwiach przewód nie jest podłączony do niczego chyba, że masz tam podpięte coś jeszcze (alarm, piszczyk alarmowy itp). Przy otwartych drzwiach biały łączy się poprzez krańcówki z karoserią a więc wtedy już na 100% względem karoserii powinno być zero a nie 5V. <img src="/images/graemlins/bzik.gif" alt="" />
-
chris2233 Użytkownik archiwalnynapisał 27 kwi 2009, 20:55 ostatnio edytowany przez chris2233 11 sie 2016, 19:44
Na białym względem karoserii nie powinno być napięcia, przy zamkniętych drzwiach przewód nie
jest podłączony do niczego chyba, że masz tam podpięte coś jeszcze (alarm, piszczyk
alarmowy itp).A jednak napięcie jest, właśnie w okolicach 5V ale fakt, że pod krańcówkę mam podpięty alarm. Pisałem o tym wcześniej i sądziłem, że wziąłeś to pod uwagę <img src="/images/graemlins/wink.gif" alt="" /> <img src="/images/graemlins/20.gif" alt="" />
Przy otwartych drzwiach biały łączy się poprzez krańcówki z karoserią a więc
wtedy już na 100% względem karoserii powinno być zero a nie 5V.Może alarm daje te kilka voltów, mimo że nie powinno ich być na białym kablu przy otwartych drzwiach <img src="/images/graemlins/niewiem.gif" alt="" />
Kabel od alarmu jest przylutowany kilka cm od krańcówki <img src="/images/graemlins/bzik.gif" alt="" />
Coś czuję, że skończy się tym, że będę musiał na nowo poprowadzić kabel od białego z lampki (kostki) do krańcówki. Zrobię to na początek "na sucho", tj. bez prowadzenia przewodu we fabrycznym miejscu i wtedy zobaczę co się dzieje <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />
Jutro pogrzebię trochę dłużej i zdam relację <img src="/images/graemlins/OK.GIF" alt="" />
17/40