[moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.
-
napisał 3 gru 2024, 14:04 ostatnio edytowany przez
Rozkręciłem wszystkie amorki, regulacja we wszystkich działa. Wyczyściłem te obcięte przody (wkładów nie) i tył, pomalowałem podkładem i pierwszą warstwą na najbardziej zbliżony kolor do oryginału jaki mi się udało uzyskać.
Co do obniżenia fotela to według wstępnych oględzin i pomiarów da radę obniżyć o jakieś 2 cm. Wymaga to co prawda wycięcia kawałka stelaża i zespawania tego. Szkoda że wywaliłem stelaż z tego fotela z którego brałem pokrycie ale kto by się spodziewał że coś takiego wymyślę...
-
napisał 5 gru 2024, 00:40 ostatnio edytowany przez
Ciężko z częściami do GTI oj bardzo ciężko. Linki ręcznego + przewody elastyczne tył 400zł z czego linki 280zł i to nawet nie wiem co przyjdzie bo były tylko z A.B.S. i na autodoc. Akcja taka że miałem je w koszyku (dodałem tydzień temu do koszyka i wtedy były dostępne 5 sztuk) dziś jak zamawiałem to były niedostępne linki ale mimo to mogłem zamówić i bez problemu mają niby przyjść.
Przyjdą czy nie przyjdą?
-
napisał 5 gru 2024, 09:17 ostatnio edytowany przez
Zależy od konfiguracji sklepu. Jeśli towar w koszyku blokuje stan magazynowy to przyjdą, jeśli nie to mogą nie przyjść.
-
Ciężko z częściami do GTI oj bardzo ciężko. Linki ręcznego + przewody elastyczne tył 400zł z czego linki 280zł i to nawet nie wiem co przyjdzie bo były tylko z A.B.S. i na autodoc. Akcja taka że miałem je w koszyku (dodałem tydzień temu do koszyka i wtedy były dostępne 5 sztuk) dziś jak zamawiałem to były niedostępne linki ale mimo to mogłem zamówić i bez problemu mają niby przyjść.
Przyjdą czy nie przyjdą?
napisał 5 gru 2024, 16:26 ostatnio edytowany przez@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Ciężko z częściami do GTI oj bardzo ciężko.
"Zabawa" z czymkolwiek do GTi to w sumie rosyjska ruletka. Do zwykłego 1.0 niektórych części już się nie dostanie, a co dopiero do GTi, którego produkcja zakończyła się blisko 30 lat temu...
-
napisał 7 gru 2024, 13:24 ostatnio edytowany przez
Teraz znów na stanie się pojawiły 3 sztuki linek na stronie to może przyjdą...
-
napisał 11 gru 2024, 09:25 ostatnio edytowany przez
Wysłali i cięgna i przewody elastyczne więc powinno być git.
-
napisał 18 gru 2024, 00:04 ostatnio edytowany przez
Sprężyny zamówione z KYB, amorki czekają więc przez święta czas na wymianę zawiasu. Hamulce kiedyś jak się je zregeneruje.
-
napisał 26 gru 2024, 01:09 ostatnio edytowany przez
Trochę późno ale wesołych świąt !
-
napisał 28 gru 2024, 20:09 ostatnio edytowany przez
Padły mi siłowniki klapy bagażnika. Ma ktoś namiar na sprawdzone?
Amortyzatory koni założone tak i jak nowe sprężyny KYB na tył. Jak będę miał chwile to opiszę bo w miarę możliwości porównałem z seryjnymi zanim zamontowałem silę tłumienia w zależności od nastaw itd.
-
Padły mi siłowniki klapy bagażnika. Ma ktoś namiar na sprawdzone?
Amortyzatory koni założone tak i jak nowe sprężyny KYB na tył. Jak będę miał chwile to opiszę bo w miarę możliwości porównałem z seryjnymi zanim zamontowałem silę tłumienia w zależności od nastaw itd.
napisał 29 gru 2024, 16:51 ostatnio edytowany przez@WarningDeadPL napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
Padły mi siłowniki klapy bagażnika. Ma ktoś namiar na sprawdzone?
Co rozumiesz przez "padły"? Mi np. zimą praktycznie w ogóle nie trzymają i jest to całkowicie normalny objaw. Robi się cieplej i "wracają do żywych". :P
-
napisał 29 gru 2024, 16:52 ostatnio edytowany przez WarningDeadPL
Co do amortyzatorów:
nie miałem lepszego pomysłu na pomiar tłumienia więc wieszałem 8kg na nich podnosiłem w powietrze (starałem się nie szarpnąć tylko w miarę możliwości płynnie) i mierzyłem ile czasu potrzeba aby wysunął się cały do końca. Czy to miało jakiś sens to nie wiem ale lepszego pomysłu nie miałem.
Profesjonalna aparatura pomiarowa :Wyniki (w sekundach):
Tył ma max regulację 2 i 1/8 obrotu.
Przód 1 i 1/4 obrotu.Mierzyłem oczywiście wszystkie po kilka razy a w tabelach średnia.
Przód ma zwiększone tłumienie o ok 20% a tył 30%.Koni mają trochę inne wymiary:
Założone seryjne ograniczniki, w tym z którego wymontowałem były te odboje skrócone (do czerwonej linii) ale już ich nie ciąłem.
Zbieżność zrobiona po raz pierwszy on kupna. Nie wiem czy wcześniej był tak rozjechany czy to wina wymiany zawieszenia.
Oczywiście jak to w starszym japończyku:
Wygląda ok ale nie jest ok.Nawet jakoś wygląda a tymczasem jak się zacznie coś robić...
Na szczęście nie wypadłą dodatkowa dziura więc oczyszczone i zaciągnięte podkładem antykorozyjnym.
Dziwne te sprężyny KYB jakoś myślałem że sprężyna inaczej wygląda a tu takie coś (ruszała się i nie dało razy ostrego zdjęcia zrobić):
Czas teraz na testy ale jak wracałem kilka km ze zbieżności to mniej się wychylał w zakrętach, nie nurkuje tak przy hamowaniu.
-
Co do amortyzatorów:
nie miałem lepszego pomysłu na pomiar tłumienia więc wieszałem 8kg na nich podnosiłem w powietrze (starałem się nie szarpnąć tylko w miarę możliwości płynnie) i mierzyłem ile czasu potrzeba aby wysunął się cały do końca. Czy to miało jakiś sens to nie wiem ale lepszego pomysłu nie miałem.
Profesjonalna aparatura pomiarowa :Wyniki (w sekundach):
Tył ma max regulację 2 i 1/8 obrotu.
Przód 1 i 1/4 obrotu.Mierzyłem oczywiście wszystkie po kilka razy a w tabelach średnia.
Przód ma zwiększone tłumienie o ok 20% a tył 30%.Koni mają trochę inne wymiary:
Założone seryjne ograniczniki, w tym z którego wymontowałem były te odboje skrócone (do czerwonej linii) ale już ich nie ciąłem.
Zbieżność zrobiona po raz pierwszy on kupna. Nie wiem czy wcześniej był tak rozjechany czy to wina wymiany zawieszenia.
Oczywiście jak to w starszym japończyku:
Wygląda ok ale nie jest ok.Nawet jakoś wygląda a tymczasem jak się zacznie coś robić...
Na szczęście nie wypadłą dodatkowa dziura więc oczyszczone i zaciągnięte podkładem antykorozyjnym.
Dziwne te sprężyny KYB jakoś myślałem że sprężyna inaczej wygląda a tu takie coś (ruszała się i nie dało razy ostrego zdjęcia zrobić):
Czas teraz na testy ale jak wracałem kilka km ze zbieżności to mniej się wychylał w zakrętach, nie nurkuje tak przy hamowaniu.
napisał 29 gru 2024, 17:12 ostatnio edytowany przez@WarningDeadPL a czy dłuższe tłoczysko w koni przekłada się na większy skok ? O co mi chodzi, jeżeli oba od maxa wyciągniętego do max skróconego mają ten sam skok czyli np: 11 cm to pomiar w czasie jest ok. Jak koni wychodzi więcej, no to z proporcji można nanieść poprawki :)
-
@WarningDeadPL a czy dłuższe tłoczysko w koni przekłada się na większy skok ? O co mi chodzi, jeżeli oba od maxa wyciągniętego do max skróconego mają ten sam skok czyli np: 11 cm to pomiar w czasie jest ok. Jak koni wychodzi więcej, no to z proporcji można nanieść poprawki :)
napisał 29 gru 2024, 18:27 ostatnio edytowany przez WarningDeadPL@likaon napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
a czy dłuższe tłoczysko w koni przekłada się na większy skok ?
Słuszna uwaga o której nie pomyślałem tedy jak montowałem bo się śpieszyłem (miałem niecałe 1,5 dnia na całość).
Wydaje mi się że koni też głębiej wchodzi w mocowanie niż ori więc to chyba nie takie proste, dodatkowo robiłem to tak że jedną ręką trzymałem amortyzator w powietrzu a drugą startowałem stoper (ale podnosiłem przy 10 sekundzie żeby nie było opóźnienia start stopera-podniesienie) więc to też opóźnienie zanim odczytałem jak doszedł do końca itd.
Poszukam z ciekawości jakie mają skoki na necie ale tak jak już mówiłem: Inaczej wchodzą w mocowania więc to nie do końca jest to samo + czym większe obciążenie tym mocniej powinny tłumić więc to czy 8kg odzwierciedla jego tłumienie to też pewien nie jestem.Najważniejsze o co mi chodziło: prawy i lewy ustawione tak samo.
-
napisał 29 gru 2024, 18:46 ostatnio edytowany przez
Na stronie koni nic nie ma a według strony autodoc mają taki sam zakres...
-
napisał 29 gru 2024, 18:55 ostatnio edytowany przez WarningDeadPL
To teoretycznie podaje KONI
Więc niby już min ma zwiększone tłumienie. Ich strona mówi żeby zaczynać od minimum i co 1/4 albo 1/2 obrotu zwiększać ale już widzę jak to za każdym razem demontuję.
Instrukcja do tych amortyzatorów ze strony KONI mówi coś takiego:
Tylko że tył ma max regulację 2 i 1/8 obrotu.
Przód 1 i 1/4 obrotu. czyli żadne to nie jest 720 stopni...Dochodzimy do wniosku że klasycznie radź se sam i zobaczymy co to będzie i czy rzeczywiście to 20-30% czy może jest teraz 200% czy jak.
-
napisał 29 gru 2024, 22:36 ostatnio edytowany przez
Tylko no widzisz, piston velocity nie jest określone konkretnie. Ot, jest sobie zero i max. Więc może się okazać, że pomiar był robiony blisko wartości 0, już pomijam progresywność bo to musi zaistnieć konkretna siła aby zaworki/płytki zaskoczyły/wygięły się i zamknęły przepływ. Ale w skrócie, jeżeli testy były w tak mikroskopijnej skali i dały tak świetne wyniki, no to jestem pod wielkim wrażeniem ile one potrafią i w jak fajnym stanie je trafiłeś.
-
napisał 30 gru 2024, 21:15 ostatnio edytowany przez WarningDeadPL
Nawet polski dystrybutor mi odpisał:
Siły tłumienia [N] rozciąganie / ściskanie przy prędkościach kontrolnych 0,33 m/s i 0,13 m/s:
87-2429SPORT: 600 / 450 250 / 300 (tył)
86-2588SPORT: 1.250 / 700 500 / 550 (przód)
Co prawda niewiele to mówi bo nie znalazłem wartości dla serii. Napisałem do KYB z pytaniem o ich specyfikację do porównania ale szczerze wątpię że otrzymam odpowiedź.
-
napisał 8 sty 2025, 21:57 ostatnio edytowany przez
-
napisał 9 sty 2025, 10:23 ostatnio edytowany przez
No wsparcie klienta pełna profeska.
-
napisał 9 sty 2025, 18:57 ostatnio edytowany przez
@likaon napisał w [moje auto] Swift ABC 1.0 Mk V '01r.:
No wsparcie klienta pełna profeska.
Ale nikt im nie powie, że na maile nie odpisują 😂