Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo
-
akumulator założony mocniejszy jeszcze zaryzykuje ten moduł zapłonowy możne jest na wykończeniu np po umyciu kercherem auto dopiero odpaliłem po umyciu na minute a drugie odpalenie było dopiero po 2 tygodniach ;// źle zrobilem bo trzeba było umyć na włączonym silniku i niech troszkę po umyciu po chodzi na wolnych obrotach a ja go postawiłem na 2 tyg
@lepik89 jak bys go myl na włączonym zalał bys alternator i dopiero by był problem.
Ja mylem silnik preparatem do mycia a później na myjnie ciepła woda. Silnik zgaszony a na alternator położyłem szmatę. Przykrylem tez przepustnice bo miałem zdjety filtr.
Balem sie odpalić po myciu ale odpalił bez problemow i przyjechalem do domu. 1km mam do myjni. Nie gasilem auta tylko pochodził na wolnych obrotach ze 20 minut a ja w tym czasie wycieralem wodę skąd nie zeszła. -
@lepik89
Zasadniczo to gdyby moduł zapłonowy był całkiem zepsuty to nie powinno być iskry. Skoro iskra jest to moduł może szwankować tj mogą wypadać zapłony. Ponieważ moduł zapłonowy bardzo łatwo jest wymienić więc można to zrobić aby wyeliminować ewentualną niepewność jego działania. Natomiast problemów z zapaleniem silnika bardziej upatrywałbym w słabej iskrze a ta zależy od napięcia jakie trafia na cewkę, stanu przewodów zapłonowych, cewki zapłonowej, palca rozdzielacza, kopułki i świecy. Pamiętam jak kiedyś mi nieregularnie zaczął zapalać silnik aż w końcu przestał palić. Okazało się, że było niepewne przejście na palcu rozdzielacza. Tak więc przyczyn może być wiele. W twojej sytuacji zacząłbym od tego, że potrzebny jest dobry akumulator aby powstała silna iskra i aby rozrusznik był w stanie szybko i wysoko sprężyć mieszankę tak aby nie doszło do zalania elektrod świec paliwem.
Daj znać jak poszło.@ryszard akumulator założyłem 44 ah i jeszcze prostownik dodatkowo do tego dałem i na hol nie odpala
-
@lepik89 Może tak pomiar kompresji przed zdjęciem głowicy? Pasek nie jest zerwany, ale czy nie przeskoczył? Paliwo do gaźnika idzie, ale czy świece są mokre (czyli czy gaźnik daje paliwo do kolektora)? Kable zapłonowe nie mają przebicia? Kopułkę ściągałeś? No i ten akumulator, sprawdziłeś, jak kolega Ryszard napisał? Bo to, że jest założony "mocniejszy" (cokolwiek to znaczy), o niczym nie świadczy.
@Szarik nie podoba mi się ciśnienei na 1 bo raz pokazało mi 8 a na drugim i trzecim cylindrze 11
-
@lepik89 Może tak pomiar kompresji przed zdjęciem głowicy? Pasek nie jest zerwany, ale czy nie przeskoczył? Paliwo do gaźnika idzie, ale czy świece są mokre (czyli czy gaźnik daje paliwo do kolektora)? Kable zapłonowe nie mają przebicia? Kopułkę ściągałeś? No i ten akumulator, sprawdziłeś, jak kolega Ryszard napisał? Bo to, że jest założony "mocniejszy" (cokolwiek to znaczy), o niczym nie świadczy.
@Szarik odkręciłem ta rureczkę co idze do katalizatora to jak keciłem rozrusznikiem to aż ogień poszedł zalany jest
-
Podmień gaźnik jak masz na inny.
-
@Szarik odkręciłem ta rureczkę co idze do katalizatora to jak keciłem rozrusznikiem to aż ogień poszedł zalany jest
-
@Szarik napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
@lepik89 Może daje za dużo paliwa i go zalewa. Tak jak @likaon pisze, podmień gaźnik.
Na ciśnieniach 8 i 11bar powinien palić. 8bar, to nie rewelacyjne ciśnienie, ale gadać powinien.Nawet na jednym cylindrze powinien zapalić - robiłem kiedyś taki eksperyment zdejmując przewody zapłonowe w Tico z dwóch świec.
-
@ryszard akumulator założyłem 44 ah i jeszcze prostownik dodatkowo do tego dałem i na hol nie odpala
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
@ryszard akumulator założyłem 44 ah i jeszcze prostownik dodatkowo do tego dałem i na hol nie odpala
Pomierzyłem u mnie napięcia na zaciskach akumulatora :
^ bez obciążenia: ok 12,6 V
^ włączony zapłon a wraz z nim zegarek i cewki elektrozaworów instalacji gazowej: ok 12,3 V
^ włączony rozrusznik: ok 11,1 V
Gdyby u ciebie były dużo niższe napięcia to można było podejrzewać słaby akumulator czy szukać gdzieś przebicia w instalacji elektrycznej.Rozumiem, że rozrusznik zasilany z zastępczego akumulatora 44 Ah silnie kręci wałem. Pisałeś, że na świecach są iskry. W takim razie wygląda na to, że masz zalany silnik - nic dziwnego po tylu nieudanych próbach rozruchu.
Wykręć świece i je osusz ale nie wkręcaj od razu - niech odparuje benzyna z cylindrów przez otwory na świece. Jeżeli mokre będą świece trudno będzie odpalić silnik.
Podejrzewałeś, że może dostawać się płyn chłodniczy do cylindrów silnika. Czy sprawdziłeś czy płyn ubywa ze zbiornika i czy jest w cylindrach? -
tak jak Ryszard pisze ,spróbuj ściągnąć wężyk z pompki paliwa (włóż do pojemnika ),wykręć świece ,pokręć trochę rozrusznikiem , potem psiknij samostartu w gaźnik i wkręć świece inne suche i zakręć .Powinien zagdakać -nie podpinaj wężyka od pompki paliwa na okres tej próby - może paliwo było złej jakości
-
@ryszard Witaj , ten tester działa podobnie jak opisał kol likaon tylko zasilasz tą diodę led i sprawdzasz osobno na każdym przewodzie w/n ,mam go już 7 lat i tylko raz był mi potrzebny w skodzie FAVORIT, ale wykryłem nim ścieżkę przebicia pod kopułką pomiędzy odpływami wysokiego napięcia i widać jak ta dioda led mruga ,widzisz jaka ta jakość jest .A co do świecy to to dasz sobie radę .
@TADEUSZ-MALINKA taki tester używam
-
@TADEUSZ-MALINKA taki tester używam
@TADEUSZ-MALINKA
Czy mógłbyś zamieścić zdjęcie tej lampy stroboskopowej bo jakoś nie mogę znaleźć jej w internecie? -
@TADEUSZ-MALINKA
Czy mógłbyś zamieścić zdjęcie tej lampy stroboskopowej bo jakoś nie mogę znaleźć jej w internecie? -
Ten producent już na allegro nie wystawia ,ale znalazłem w archiwum allegro opis tej lampy i możesz do niego napisać , ja zrobię zdjęcie ale nie dzisiaj tekst odnośnika
-
Odpalił przedmuchałem silnik kompresorem cały lecz ma wysokie sannie i troszkę nierówa praca silnika
-
jak nazywa się, to po lewej
-
a jak nie to trzeba regulacje gaź
nika zrobić
-
Czyli masz gdzieś prędzej lewe powietrze, nic nie reguluj tylko szukaj po przewodach podciśnień.
-
Odpalił przedmuchałem silnik kompresorem cały lecz ma wysokie sannie i troszkę nierówa praca silnika
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
Odpalił przedmuchałem silnik kompresorem cały lecz ma wysokie sannie i troszkę nierówa praca silnika
To wystarczyło tylko wysuszyć sprężonym powietrzem sam silnik.? Nic więcej nie robiłeś?. Nie wycierałeś świec?.
Jeżeli wystarczyło samo suszenie sprężonym powietrzem silnika to musiały być mokre przewody i złącza instalacji elektrycznej silnika (od gaźnika, rozrusznika, alternatora, czujnika biegu wstecznego, aparatu zapłonowego). Dobrze, że nie zdejmowałeś głowicy. -
Czyli masz gdzieś prędzej lewe powietrze, nic nie reguluj tylko szukaj po przewodach podciśnień.
@likaon napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
Czyli masz gdzieś prędzej lewe powietrze, nic nie reguluj tylko szukaj po przewodach podciśnień.
Też regulację gaźnika zostawiłbym na sam koniec gdy zostały już wyeliminowane wszystkie inne możliwe przyczyny.
@lepik89
Gaźnik sam z siebie się nie rozregulowywuje. Co najwyżej może się zanieczyścić, przytkać dysza itp. Wówczas może pomóc rozbiórka i mycie gaźnika.
To, że silnik nierówno pracuje może wynikać z tego, że układ zapłonowy nadal nie do końca jest sprawny. Może są gdzieś w instalacji elektrycznej w komorze silnika jakieś małe przebicia. -
@lepik89 napisał w Tico nie odpala iskra jest pompa podaje paliwo:
jak nazywa się, to po lewej
Dławik (zwężka) - nr katalogowy 18565-78/B00-000 - część składowa gaźnika kompletnego. Nie sądzę aby ten element powodował obecne problemy w pracy silnika. Nierówną pracę silnika może powodować wadliwa praca elementu na prawo od dławika tj zaworu PCV.