Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów





  • Witam Kolegów i mam pytanie: naciskając na lewarek zmiany biegów w położeniu luzu słychać jak uderza on w podłogę. Biegi włączają sie bez problemu , czy to jest prawidłowy objaw?.Moje pytanie związane jest z faktem , że przy raptownym ruszaniu z 1 biegu słychać ajkieś uderzenie które lokalizuje gdzieś na połowie wysokości mocowania nagrzewnicy.


  • Admin

    Bardzo możliwe, że drążek pod podłogą zaczepia o coś. U mnie było to stukanie / brzęczenie na pierwszym biegu, podczas rozpędzania - a pojawiło się po wymianie tłumika na polski produkt, który nie był tak dopasowany, jak należy, i naciągnął cały układ wydechowy tak, że drążek (lub przegub na nim) stukał o tłumik środkowy (lub rurę - już nie pamiętam).
    Musiałbyś skorzystać z kanału i popatrzeć na położenie drążków poziomych pod podłogą po włączeniu każdego biegu.



  • Leo dzięki za zainteresowanie sie moim problemem, ale jak zaznaczyłem , włączanie biegów odbywa sie bezproblemowo, natomiast jak lewarek jest w położeniu neutralnym, jak nacikam na niego to wykazuje duzy luz w pionie i wówczas słychac jego uderzenie od spodu. . Na rysunku przedstawiającym budowę tego mechanizmu powinna byc jakaś osłona gumowa oznaczona jako 28135-70B00-000, której ja u siebie nie widze.



  • @elmor
    A nie masz przypadkiem uszkodzonej poduszki zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów?
    0_1537821876942_DSCN7867.JPG
    Wtedy dźwignia zmiany biegów wpada w podłogę. Rozbierałeś mechanizm i przeglądałeś elementy bo nic o tym nie napisałeś.


  • Admin

    U mnie też włączanie biegów było zupełnie bezproblemowe. Tylko to brzęczenie na jedynce... które ustawało, gdy przechylałem drążek.
    A jeśli drążek wpada w podłogę, to zapewne uszkodziła się poduszka, o której wspomina Ryszard.



  • Dziękuje za sugestie, dzisiaj obejrze dokładniej.



  • Po sprawdzeniu stanu sugerowanej poduszki przez kol.Ryszard okazało się , że jest całkiem rozwalona. Jeszcze raz podziękowania za trafną podpowiedź. Przystepuję do jej wymiany.



  • Mam jeszcze pytanie do Admina Leo, dlaczego nie mogę podejrzeć opisu naprawy mechanizmu zmiany biegów. Klikając zamiast niego pojawia sie temat konsolek do Tico?


  • Moderator

    @elmor napisał w Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów:

    Mam jeszcze pytanie do Admina Leo, dlaczego nie mogę podejrzeć opisu naprawy mechanizmu zmiany biegów. Klikając zamiast niego pojawia sie temat konsolek do Tico?

    @elmor To efekt przenosin forum na nowe oprogramowanie, ogólnie jest bardzo dobrze dzięki wysiłkom Esena i lepiej nikt tego by nie zrobił. Może @leo coś wie na temat tego wątku, podejrzewam że gdzieś jest..


  • Admin

    No dobra... trochę to trwało, ale znalazłem. Problem był z pociętymi adresami i przekombinowanymi numerami postów, bo wątek jest z 2008 r. i pochodzi z jeszcze pierwszej wersji softu poprzedniego forum... tak więc podwójna migracja adresom na dobre nie wyszła.
    Lepsza wiadomość jest taka, że podczas boju znalazłem też drugi, inny manualik... :-)
    Naprawiłem linki w Linkowni. A wątki są tutaj:
    rrrrrrraz - Szymciak
    dwaaaaa - Dimmuborgir



  • Dziękuję Adminowi, teraz jest O.K. Można skorzystać z zamieszczonych porad.


  • Admin

    Polecam się. ;-)



  • Witam ponownie, Panowie pomocy. Zdemontowałem mechanizm lewarka biegów , ale nie wiem w jaki sposób odkręcić ( zdemontować) Uchwyt ( gałkę) bo nijak nie da się dokonać dalszej naprawy. Na poglądowym rysunku wydaje sie , żę jest nakręcana na drążęk, ale nawet w imadle nie da sie jej odkręcić. Może jest klejona?


  • Moderator

    @elmor napisał w Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów:

    Witam ponownie, Panowie pomocy. Zdemontowałem mechanizm lewarka biegów , ale nie wiem w jaki sposób odkręcić ( zdemontować) Uchwyt ( gałkę) bo nijak nie da się dokonać dalszej naprawy. Na poglądowym rysunku wydaje sie , żę jest nakręcana na drążęk, ale nawet w imadle nie da sie jej odkręcić. Może jest klejona?

    Gałka jest klejona.
    Nie pamiętam czy konieczne jest jej demontowanie ale gdybyś miał w okolicy szrot z Suzuki Swiftem do 2001r to cały mechanizm powinien pasować do Tico - tam gałka jest przykręcana, ewentualnie samą gałkę z Swifta możesz wykorzystać bo zawsze będzie lepsza od jakiegoś uniwersalnego chinola.



  • Już sobie poradziłem, rozciąłem ją wzdłuż. Teraz musze j a jakoś połączyć z petalowym prętem, ale to już pryszcz. Demontaż gałki jest konieczny bo inaczej nie założy się nowego gniazda.


  • Admin

    Ja to bym nagwintował pręt i taką zakładał: :-)

    0_1537984717382_023b5f7d-6c3a-4bfa-9347-c7e8e6ff84d3-image.png



  • @elmor napisał w Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów:

    Już sobie poradziłem, rozciąłem ją wzdłuż.

    Z osiem - dziesięć lat temu wymieniałem u siebie tą poduszkę ale nie pamiętam czy i jak zdejmowałem uchwyt. To jakie jest mocowanie uchwytu - na gwint , na wcisk czy na klej jak napisał pacior - po zdjęciu (przecięciu uchwyt u) powinno być widać. Informacja ta może być przydatna dla innych, którzy będą zastanawiać się czy ciąć czy próbować odkręcić uchwyt.
    Jeżeli uchwyt jest wklejany to mogłoby pomóc podgrzanie metalowej dźwigi (zmiękczenie kleju).

    Teraz muszę j a jakoś połączyć z petalowym prętem, ale to już pryszcz. Demontaż gałki jest konieczny bo inaczej nie założy się nowego gniazda.

    Chodzi ci o górny teflonowy pierścień gniazda przegubu kulowego dźwigni zmiany biegów? Jak nie był bardzo zużyty mogłeś go zostawić i uniknąć kłopotliwego demontażu uchwytu.



  • Koniec metalowego pręta jest namoletkowany i prawdopodobnie gałka jest klejona.



  • @elmor
    Dzięki za informację.
    Jak zamocowałeś nową gałkę na dźwigi?