ZAPADNIĘTY DRAZEK - ROZKLEJONA PODUSZKA LEWARKA ZMIANY BIEGOW - MANUAL


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    chcialem podzielic sie relacja z naprawy wybieraka - drazka zmiany biegow

    na skutek korozji i drgan rozkleila sie poduszka drazka zmiany biegow, co spodowalo wpadniecie drazka w podloge - czesta przypadlosc tico po tylu latach.
    Poniewaz wymiana poduszki, o ktora ciezko , a kosztuje czasem ponad 50zl jest dosyc klopotliwa , pokusilem sie o naprawę :

    drazek zdemontowalem na kanale, wzialem do domu, przeczyscilem punkt styku i skleilem w 2 miejscach klejem poxipol.
    Dodatkowo obwiazalem po 3 razy uklad- jak na zdjeciu sznurkiem z tworzywa sztucznego ( nie znam nazwy)
    Przy okazji skasowalem luzy na przegubach - silent blockach wbijajac miedzy sruby cienki e paski blachy (najlepiej stalowej - np od puskzi po piwie (dzisiaj sporo puszek nie jest juz z alu)

    Naprawa , wyglada na prowizoryczna , ale jest trwala.

    Uwaga!
    Nie radzę skejac tego na sztywno, ani wiazac drutami, to ma byc elastyczne i ruchome.
    Nie zdajecie sobie sprawy ile hałasu moze produkowac sztywno zamocowany drazek - przerobilem to. SIlnik pracowal jak traktor, albo jakby mial dziurawy tlumik, buczal i wprawial cala karoserie w takie drgania że az trzęslo sie lusterko wsteczne.



  • Witam
    chcialem podzielic
    sie relacja z naprawy wybieraka - drazka zmiany biegow
    na skutek korozji i
    drgan rozkleila sie poduszka drazka zmiany biegow, co spodowalo wpadniecie drazka w
    podloge - czesta przypadlosc tico po tylu latach.

    Racja, ja swoja poduszke drazka wymienialem pierwszy raz chyba rok temu.

    Poniewaz wymiana
    poduszki, o ktora ciezko , a kosztuje czasem ponad 50zl jest dosyc klopotliwa ,
    pokusilem sie o naprawę :

    Nie zuzywa sie na tyle, zeby ja czesto wymieniac (pierwsza wymiana po ponad 13 latach), wiec zdecydowalem sie na zakup - 50zl

    drazek
    zdemontowalem na kanale, wzialem do domu, przeczyscilem punkt styku i skleilem w 2
    miejscach klejem poxipol.

    Gratuluje pomyslowosci Moja poduszka po tylu latach niestety nie nadawala sie do "naprawy".

    Dodatkowo
    obwiazalem po 3 razy uklad- jak na zdjeciu sznurkiem z tworzywa sztucznego ( nie
    znam nazwy)

    Sznurek od snopowiazalki

    Przy okazji
    skasowalem luzy na przegubach - silent blockach wbijajac miedzy sruby cienki e paski
    blachy (najlepiej stalowej - np od puskzi po piwie (dzisiaj sporo puszek nie jest
    juz z alu)

    Nie bardzo wiem, o ktorym silent blocku piszesz W przypadku drazka zmiany biegow zuzyciu podlegaja pierscienie teflonowe samego drazka (ktore ciezko dokupic) lub 2 tulejki plastikowe przy srubie na koncu drazka. Ja przy naprawie uzylem kawalkow gumy od detki rowerowej, zeby skasowac te luzy. Po jakims czasie dopiero kupilem te tulejki. Przyznam jednak, ze ciezko je wcisnac, zeby ich nie uszkodzic.

    Naprawa , wyglada
    na prowizoryczna , ale jest trwala.

    I to jest najwazniejsze Oby jak najdluzej

    Uwaga!
    Nie radzę skejac
    tego na sztywno, ani wiazac drutami, to ma byc elastyczne i ruchome.
    Nie zdajecie sobie
    sprawy ile hałasu moze produkowac sztywno zamocowany drazek - przerobilem to. SIlnik
    pracowal jak traktor, albo jakby mial dziurawy tlumik, buczal i wprawial cala
    karoserie w takie drgania że az trzęslo sie lusterko wsteczne.

    Po to wlasnie jest poduszka, zeby amortyzowac wszelkie drgania pochadzace od zepsolu napedowego Druciarstwo niewskazane


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawa metoda naprawy.
    Oby ten sznurek wytrzymał jak najdłużej.


  • Użytkownik archiwalny

    Ciekawa metoda
    naprawy.
    Oby ten sznurek
    wytrzymał jak najdłużej.

    Wytrzyma około roku
    Potem będzie się rwał
    Dla około 50zł nie warto uprawiać takiego sznurkarstwa(druciarstwa).Szkoda dwa razy podchodzić do tej samej roboty za jakiś czas



  • Wytrzyma około roku

    Potem będzie się
    rwał
    Dla około 50zł nie
    warto uprawiać takiego sznurkarstwa(druciarstwa).Szkoda dwa razy podchodzić do tej
    samej roboty za jakiś czas

    To wlasnie probowalem zasugerowac Chyba, ze mysli o sprzedazy


  • Użytkownik archiwalny

    Dodatkowo
    obwiazalem po 3 razy uklad- jak na zdjeciu sznurkiem

    Pewne, że przejdziesz do historii, jako pierwszy który
    naprawiał Tico szurkiem


  • Użytkownik archiwalny

    Druciarstwo i tyle.
    Za miesiąc znowu będziesz to rozbierał i naprawiał.

    Fajnie, że zrobiłeś manual ale jestem zdania, że lepiej wydać te kilka dyszek i mieć święty spokój.

    Chyba, że tak jak wcześniej zostało napisane - auto w niedługim czasie pójdzie na sprzedaż.
    Tylko, że jakbym był kupującym i zobaczył sznurek pod autem, to bym tego auta nie kupił.


  • Użytkownik archiwalny

    Czy zużycie tej poduszki powoduje takie grzechotanie w okolicy drążka podczas przyspieszania?



  • Czy zużycie tej
    poduszki powoduje takie grzechotanie w okolicy drążka podczas przyspieszania?

    Moze powodowac. Ale stopien zuzycia tej poduszki mozna latwo sprawdzic na postoju



  • Moze powodowac. Ale
    stopien zuzycia tej poduszki mozna latwo sprawdzic na postoju

    Poduszka to koszt ok 35zł w ASO we Wrocławiu (cena z dwóch lat do tyłu)


  • Użytkownik archiwalny

    Przepraszam japo tych zdjęciach za bardzo nie kumam co się popsuło a co nie ale czy nie lepiej to było pospawać jak wiązać???



  • Poduszka to koszt
    ok 35zł w ASO we Wrocławiu (cena z dwóch lat do tyłu)

    U nas zawsze byly po 50-55zl.



  • Przepraszam japo
    tych zdjęciach za bardzo nie kumam co się popsuło a co nie ale czy nie lepiej to
    było pospawać jak wiązać???

    Nie bardzo jest co spawac, bo to element metalowo-gumowy. Jak jeszcze nie przerabiales tego u siebie, nadejdzie czas


  • Użytkownik archiwalny

    No w zasadzie jest to metalowo gumowy ale z guma się nic nie stanie jak kilka punktów się cyknie, nie chodzi tu o spawanie ciągłe gdzie materiał się strasznie nagrzewa tylko migiem punktowo.



  • No w zasadzie jest
    to metalowo gumowy ale z guma się nic nie stanie jak kilka punktów się cyknie, nie
    chodzi tu o spawanie ciągłe gdzie materiał się strasznie nagrzewa tylko migiem
    punktowo.

    Ta guma jest wulkanizowana w tej blasze, więc spawanie uważam za bezsensowne..


  • Użytkownik archiwalny

    No oki ale nie ma gumy na całym elemencie i spawy można zrobić w miejscach gdzie zaznaczyłem na fotce żółtymi strzałkami i tak w na około. Nie widać tego elementu pod spodem ale podejrzewam , że na całej płaszczyźnie nie ma tam gumy.


  • Użytkownik archiwalny

    No oki ale nie ma
    gumy na całym elemencie i spawy można zrobić w miejscach gdzie zaznaczyłem na fotce
    żółtymi strzałkami i tak w na około. Nie widać tego elementu pod spodem ale
    podejrzewam , że na całej płaszczyźnie nie ma tam gumy.

    Moim zdaniem Kolega clawish ma rację, bo gumy z metalem nie pospawasz ani wiązania sznurkiem, bo on nie trzyma tego co trzeba.Jedyne rozwiązanie to zakup nowego elementu nr kat. 28180A78B00-000.
    Takie naprawy mogą doprowadzić jedynie do uszkodzenia skrzyni biegów !


Log in to reply