ZAPADNIĘTY DRAZEK - ROZKLEJONA PODUSZKA LEWARKA ZMIANY BIEGOW - MANUAL
-
Witam
chcialem podzielic sie relacja z naprawy wybieraka - drazka zmiany biegowna skutek korozji i drgan rozkleila sie poduszka drazka zmiany biegow, co spodowalo wpadniecie drazka w podloge - czesta przypadlosc tico po tylu latach.
Poniewaz wymiana poduszki, o ktora ciezko , a kosztuje czasem ponad 50zl jest dosyc klopotliwa , pokusilem sie o naprawę :drazek zdemontowalem na kanale, wzialem do domu, przeczyscilem punkt styku i skleilem w 2 miejscach klejem poxipol.
Dodatkowo obwiazalem po 3 razy uklad- jak na zdjeciu sznurkiem z tworzywa sztucznego ( nie znam nazwy)
Przy okazji skasowalem luzy na przegubach - silent blockach wbijajac miedzy sruby cienki e paski blachy (najlepiej stalowej - np od puskzi po piwie (dzisiaj sporo puszek nie jest juz z alu)Naprawa , wyglada na prowizoryczna , ale jest trwala.
Uwaga!
Nie radzę skejac tego na sztywno, ani wiazac drutami, to ma byc elastyczne i ruchome.
Nie zdajecie sobie sprawy ile hałasu moze produkowac sztywno zamocowany drazek - przerobilem to. SIlnik pracowal jak traktor, albo jakby mial dziurawy tlumik, buczal i wprawial cala karoserie w takie drgania że az trzęslo sie lusterko wsteczne. -
Witam
chcialem podzielic
sie relacja z naprawy wybieraka - drazka zmiany biegow
na skutek korozji i
drgan rozkleila sie poduszka drazka zmiany biegow, co spodowalo wpadniecie drazka w
podloge - czesta przypadlosc tico po tylu latach.Racja, ja swoja poduszke drazka wymienialem pierwszy raz chyba rok temu.
Poniewaz wymiana
poduszki, o ktora ciezko , a kosztuje czasem ponad 50zl jest dosyc klopotliwa ,
pokusilem sie o naprawę :Nie zuzywa sie na tyle, zeby ja czesto wymieniac (pierwsza wymiana po ponad 13 latach), wiec zdecydowalem sie na zakup - 50zl
drazek
zdemontowalem na kanale, wzialem do domu, przeczyscilem punkt styku i skleilem w 2
miejscach klejem poxipol.Gratuluje pomyslowosci Moja poduszka po tylu latach niestety nie nadawala sie do "naprawy".
Dodatkowo
obwiazalem po 3 razy uklad- jak na zdjeciu sznurkiem z tworzywa sztucznego ( nie
znam nazwy)Sznurek od snopowiazalki
Przy okazji
skasowalem luzy na przegubach - silent blockach wbijajac miedzy sruby cienki e paski
blachy (najlepiej stalowej - np od puskzi po piwie (dzisiaj sporo puszek nie jest
juz z alu)Nie bardzo wiem, o ktorym silent blocku piszesz W przypadku drazka zmiany biegow zuzyciu podlegaja pierscienie teflonowe samego drazka (ktore ciezko dokupic) lub 2 tulejki plastikowe przy srubie na koncu drazka. Ja przy naprawie uzylem kawalkow gumy od detki rowerowej, zeby skasowac te luzy. Po jakims czasie dopiero kupilem te tulejki. Przyznam jednak, ze ciezko je wcisnac, zeby ich nie uszkodzic.
Naprawa , wyglada
na prowizoryczna , ale jest trwala.I to jest najwazniejsze Oby jak najdluzej
Uwaga!
Nie radzę skejac
tego na sztywno, ani wiazac drutami, to ma byc elastyczne i ruchome.
Nie zdajecie sobie
sprawy ile hałasu moze produkowac sztywno zamocowany drazek - przerobilem to. SIlnik
pracowal jak traktor, albo jakby mial dziurawy tlumik, buczal i wprawial cala
karoserie w takie drgania że az trzęslo sie lusterko wsteczne.Po to wlasnie jest poduszka, zeby amortyzowac wszelkie drgania pochadzace od zepsolu napedowego Druciarstwo niewskazane
-
Ciekawa metoda naprawy.
Oby ten sznurek wytrzymał jak najdłużej. -
Ciekawa metoda
naprawy.
Oby ten sznurek
wytrzymał jak najdłużej.Wytrzyma około roku
Potem będzie się rwał
Dla około 50zł nie warto uprawiać takiego sznurkarstwa(druciarstwa).Szkoda dwa razy podchodzić do tej samej roboty za jakiś czas -
Wytrzyma około roku
Potem będzie się
rwał
Dla około 50zł nie
warto uprawiać takiego sznurkarstwa(druciarstwa).Szkoda dwa razy podchodzić do tej
samej roboty za jakiś czasTo wlasnie probowalem zasugerowac Chyba, ze mysli o sprzedazy
-
Dodatkowo
obwiazalem po 3 razy uklad- jak na zdjeciu sznurkiemPewne, że przejdziesz do historii, jako pierwszy który
naprawiał Tico szurkiem -
Druciarstwo i tyle.
Za miesiąc znowu będziesz to rozbierał i naprawiał.Fajnie, że zrobiłeś manual ale jestem zdania, że lepiej wydać te kilka dyszek i mieć święty spokój.
Chyba, że tak jak wcześniej zostało napisane - auto w niedługim czasie pójdzie na sprzedaż.
Tylko, że jakbym był kupującym i zobaczył sznurek pod autem, to bym tego auta nie kupił. -
Czy zużycie tej poduszki powoduje takie grzechotanie w okolicy drążka podczas przyspieszania?
-
Czy zużycie tej
poduszki powoduje takie grzechotanie w okolicy drążka podczas przyspieszania?Moze powodowac. Ale stopien zuzycia tej poduszki mozna latwo sprawdzic na postoju
-
Moze powodowac. Ale
stopien zuzycia tej poduszki mozna latwo sprawdzic na postojuPoduszka to koszt ok 35zł w ASO we Wrocławiu (cena z dwóch lat do tyłu)
-
Przepraszam japo tych zdjęciach za bardzo nie kumam co się popsuło a co nie ale czy nie lepiej to było pospawać jak wiązać???
-
Poduszka to koszt
ok 35zł w ASO we Wrocławiu (cena z dwóch lat do tyłu)U nas zawsze byly po 50-55zl.
-
Przepraszam japo
tych zdjęciach za bardzo nie kumam co się popsuło a co nie ale czy nie lepiej to
było pospawać jak wiązać???Nie bardzo jest co spawac, bo to element metalowo-gumowy. Jak jeszcze nie przerabiales tego u siebie, nadejdzie czas
-
No w zasadzie jest to metalowo gumowy ale z guma się nic nie stanie jak kilka punktów się cyknie, nie chodzi tu o spawanie ciągłe gdzie materiał się strasznie nagrzewa tylko migiem punktowo.
-
No w zasadzie jest
to metalowo gumowy ale z guma się nic nie stanie jak kilka punktów się cyknie, nie
chodzi tu o spawanie ciągłe gdzie materiał się strasznie nagrzewa tylko migiem
punktowo.Ta guma jest wulkanizowana w tej blasze, więc spawanie uważam za bezsensowne..
-
No oki ale nie ma gumy na całym elemencie i spawy można zrobić w miejscach gdzie zaznaczyłem na fotce żółtymi strzałkami i tak w na około. Nie widać tego elementu pod spodem ale podejrzewam , że na całej płaszczyźnie nie ma tam gumy.
-
No oki ale nie ma
gumy na całym elemencie i spawy można zrobić w miejscach gdzie zaznaczyłem na fotce
żółtymi strzałkami i tak w na około. Nie widać tego elementu pod spodem ale
podejrzewam , że na całej płaszczyźnie nie ma tam gumy.Moim zdaniem Kolega clawish ma rację, bo gumy z metalem nie pospawasz ani wiązania sznurkiem, bo on nie trzyma tego co trzeba.Jedyne rozwiązanie to zakup nowego elementu nr kat. 28180A78B00-000.
Takie naprawy mogą doprowadzić jedynie do uszkodzenia skrzyni biegów !