Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów
-
@elmor napisał w Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów:
Mam jeszcze pytanie do Admina Leo, dlaczego nie mogę podejrzeć opisu naprawy mechanizmu zmiany biegów. Klikając zamiast niego pojawia sie temat konsolek do Tico?
@elmor To efekt przenosin forum na nowe oprogramowanie, ogólnie jest bardzo dobrze dzięki wysiłkom Esena i lepiej nikt tego by nie zrobił. Może @leo coś wie na temat tego wątku, podejrzewam że gdzieś jest..
-
No dobra... trochę to trwało, ale znalazłem. Problem był z pociętymi adresami i przekombinowanymi numerami postów, bo wątek jest z 2008 r. i pochodzi z jeszcze pierwszej wersji softu poprzedniego forum... tak więc podwójna migracja adresom na dobre nie wyszła.
Lepsza wiadomość jest taka, że podczas boju znalazłem też drugi, inny manualik... :-)
Naprawiłem linki w Linkowni. A wątki są tutaj:
rrrrrrraz - Szymciak
dwaaaaa - Dimmuborgir -
Dziękuję Adminowi, teraz jest O.K. Można skorzystać z zamieszczonych porad.
-
Polecam się. ;-)
-
Witam ponownie, Panowie pomocy. Zdemontowałem mechanizm lewarka biegów , ale nie wiem w jaki sposób odkręcić ( zdemontować) Uchwyt ( gałkę) bo nijak nie da się dokonać dalszej naprawy. Na poglądowym rysunku wydaje sie , żę jest nakręcana na drążęk, ale nawet w imadle nie da sie jej odkręcić. Może jest klejona?
-
@elmor napisał w Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów:
Witam ponownie, Panowie pomocy. Zdemontowałem mechanizm lewarka biegów , ale nie wiem w jaki sposób odkręcić ( zdemontować) Uchwyt ( gałkę) bo nijak nie da się dokonać dalszej naprawy. Na poglądowym rysunku wydaje sie , żę jest nakręcana na drążęk, ale nawet w imadle nie da sie jej odkręcić. Może jest klejona?
Gałka jest klejona.
Nie pamiętam czy konieczne jest jej demontowanie ale gdybyś miał w okolicy szrot z Suzuki Swiftem do 2001r to cały mechanizm powinien pasować do Tico - tam gałka jest przykręcana, ewentualnie samą gałkę z Swifta możesz wykorzystać bo zawsze będzie lepsza od jakiegoś uniwersalnego chinola. -
Już sobie poradziłem, rozciąłem ją wzdłuż. Teraz musze j a jakoś połączyć z petalowym prętem, ale to już pryszcz. Demontaż gałki jest konieczny bo inaczej nie założy się nowego gniazda.
-
Ja to bym nagwintował pręt i taką zakładał: :-)
-
@elmor napisał w Zewnętrzny mechanizm zmiany biegów:
Już sobie poradziłem, rozciąłem ją wzdłuż.
Z osiem - dziesięć lat temu wymieniałem u siebie tą poduszkę ale nie pamiętam czy i jak zdejmowałem uchwyt. To jakie jest mocowanie uchwytu - na gwint , na wcisk czy na klej jak napisał pacior - po zdjęciu (przecięciu uchwyt u) powinno być widać. Informacja ta może być przydatna dla innych, którzy będą zastanawiać się czy ciąć czy próbować odkręcić uchwyt.
Jeżeli uchwyt jest wklejany to mogłoby pomóc podgrzanie metalowej dźwigi (zmiękczenie kleju).Teraz muszę j a jakoś połączyć z petalowym prętem, ale to już pryszcz. Demontaż gałki jest konieczny bo inaczej nie założy się nowego gniazda.
Chodzi ci o górny teflonowy pierścień gniazda przegubu kulowego dźwigni zmiany biegów? Jak nie był bardzo zużyty mogłeś go zostawić i uniknąć kłopotliwego demontażu uchwytu.
-
Koniec metalowego pręta jest namoletkowany i prawdopodobnie gałka jest klejona.
-
@elmor
Dzięki za informację.
Jak zamocowałeś nową gałkę na dźwigi?