A wiec Tipo


  • Admin

    @bpx33 Nikt tego nie robi. W Polsce puszczają jak ktoś już wejdzie na przejście, albo widać że już zapuścił korzenie czekając.

    W DE zatrzymują się nawet jak nie do końca wiadomo czy ktoś będzie przechodził czy nie. Bo w DE pieszy jest święty na przejściu.

    Inna rzecz, że przejść jest o wiele mniej. Zwykle są "śluzy" gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, chyba że już jest na asfalcie.



  • @esen z nikt to się nie zgodzę. Sam ostatnio coraz częściej puszczam pieszych (żeby nie było, że kiedyś tego nie robiłem; zawsze się staram) nawet jak dopiero podchodzą do przejścia. Zresztą obejrzyj sobie na YT kilka odcinków "Polskich Dróg" to zobaczysz, że w każdym jest kilka filmów z uderzeniem od tyłu w auto zatrzymujące się przed pasami. ;)


  • Admin

    @bpx33 powiedział w A wiec Tipo:

    Zresztą obejrzyj sobie na YT kilka odcinków "Polskich Dróg" to zobaczysz, że w każdym jest kilka filmów z uderzeniem od tyłu w auto zatrzymujące się przed pasami. ;)

    ... i dlatego właśnie notoryczne przepuszczanie pieszych często jest mocno niebezpieczne - nie tylko dla pierwszego, zatrzymującego się auta, ale też i dla pieszego...


  • Admin

    Swoją drogą, w DE nawet jak piewszy ci w mieście wybiegnie wprost pod koła to i tak 10% jest twojej winy. Bo pieszy może nie wiedzieć, może być głupi, a ty jako kierowca masz w mieście pilnować wszystkiego.



  • @leo powiedział w A wiec Tipo:

    ... i dlatego właśnie notoryczne przepuszczanie pieszych często jest mocno niebezpieczne - nie tylko dla pierwszego, zatrzymującego się auta, ale też i dla pieszego...

    Dlatego jak widzę, że jadę po mieście i cały czas mam "ogon" to nie robię niespodziewanych manewrów. :P


  • Admin

    Na razie tyle, bo ciemno już :/
    0_1512754219523_25035398_10210681679185856_1600518853_o.jpg 0_1512754223165_25129989_746109552254611_761270511_o.jpg



  • @esen blacha przypadkowo z "PL" czy płaciłeś coś extra za taką blache?


  • Admin

    @gooral 5€ kosztuje wybór własnych numerów, wcześniej miałem PL 9999 (nein nein nein nein)

    Rok temu jak jechaliśmy na święta z "falą" Polaków to fajne widziałem, np. HA MUJ 345, albo RU DY 102



  • @esen łoooo Panie, to nic tylko brać :D w UK tablice personalne to spory wydatek - zależy od skomplikowania tego co chcesz mieć, tego czy istnieje podobna rejestracja itd. A blachy nawet z wydziału komunikacji nie dostajesz bo sam sobie jest je możesz zrobić praktycznie w każdym motoryzacyjnym xd



  • @esen 5€ za jeden znak czy całą tablicę?


  • Admin

    @bpx33 5€ kosztuje zarezerwowanie sobie numerów (można wybrać to dwie ostatnie litery i cyfry) na okres jednego miesiąca.



  • Zarezerwowanie. A ile wyrobienie?


  • Admin

    @bpx33 a nie pamiętam. Coś chyba koło 20€ ale ceny są różne bo tablice wyrabia się u okolicznych rzemieślników.



  • Czyli całkowity to koszt ok. 25€? Nadal taniej jak w PL, ale już nie tak fajnie jak wyglądało to na początku (5€)... :P


  • Admin

    @bpx33 teoretycznie nie musisz w ogóle wymieniać tablic jeśli auto które kupiłeś już jakieś ma. Niedawno zniesiono obowiązek wymiany na lokalne. Auto może mieć te same tablice przez cały swój żywot na terenie kraju.


Log in to reply