Skoda Citigo 1.0 MPI 60KM - wymiana płynów



  • Czy ktoś z forumowiczów miał okazję "dłubać" przy tym aucie?
    Prawdopodobnie po koleżeńsku będę wymieniał płyny eksploatacyjne i nurtują mnie dwie sprawy.

    1. Wymiana oleju. Czy w silniku 1.0 MPI jest jakiś "haczyk" przy wymianie oleju? Słyszałem, że w jakiś silnikach VAG nie wystarczy spuścić i zalać nowym olejem przez pokrywę zaworów. Trzeba jeszcze gdzieś dodatkowo w jedno miejsce wlać niewielką ilość oleju. Inaczej rozrząd może szlak trafić.
    2. Jak wygląda w nowych autach wymiana płynu hamulcowego? Wymienia się z płyn przez zaworki odpowietrzające przy zaciskach-bębnach czy jeszcze gdzieś przy "wysprzęgliku" ?


  • @tom83ek powiedział w Skoda Citigo 1.0 MPI 60KM - wymiana płynów:

    Czy ktoś z forumowiczów miał okazję "dłubać" przy tym aucie?
    Prawdopodobnie po koleżeńsku będę wymieniał płyny eksploatacyjne i nurtują mnie dwie sprawy.

    1. Jak wygląda w nowych autach wymiana płynu hamulcowego? Wymienia się z płyn przez zaworki odpowietrzające przy zaciskach-bębnach czy jeszcze gdzieś przy "wysprzęgliku" ?

    Jeśli sprzęgło jest włączane hydraulicznie (nie na linkę), to ono często korzysta z płynu hamulcowego. Wtedy przy wymianie płynu w układzie hamulcowym, warto dodatkowo zmienić płyn w układzie pompka-wysprzęglik.

    Co do pierwszego pytania, to nie wiem, nie słyszałem nigdy o czymś takim. Ale może ktoś miał jakieś doświadczenia z tym silnikiem i się wypowie :)


  • Admin

    1. Nie wiem. Trzeba byłoby Ci chyba przetrzepać internet...
    2. Jeśli jest wspomaganie sprzęgła, warto wymienić też tę część płynu. Niestety nie wiem, jak się to robi, ale podobno używa się jakiegoś specjalnego urządzenia. Znajomy miał problem w merivie - pedał hamulca nie odbijał; pojechał do zakładu, gdzie użyto jakiegoś narzędzia do wymiany części płynu z układu sprzęgła i pomogło. Tyle wiem z jego zeznań...

Log in to reply