Skoda Citigo 1.0 MPI 60KM - wymiana płynów
-
Czy ktoś z forumowiczów miał okazję "dłubać" przy tym aucie?
Prawdopodobnie po koleżeńsku będę wymieniał płyny eksploatacyjne i nurtują mnie dwie sprawy.- Wymiana oleju. Czy w silniku 1.0 MPI jest jakiś "haczyk" przy wymianie oleju? Słyszałem, że w jakiś silnikach VAG nie wystarczy spuścić i zalać nowym olejem przez pokrywę zaworów. Trzeba jeszcze gdzieś dodatkowo w jedno miejsce wlać niewielką ilość oleju. Inaczej rozrząd może szlak trafić.
- Jak wygląda w nowych autach wymiana płynu hamulcowego? Wymienia się z płyn przez zaworki odpowietrzające przy zaciskach-bębnach czy jeszcze gdzieś przy "wysprzęgliku" ?
-
@tom83ek powiedział w Skoda Citigo 1.0 MPI 60KM - wymiana płynów:
Czy ktoś z forumowiczów miał okazję "dłubać" przy tym aucie?
Prawdopodobnie po koleżeńsku będę wymieniał płyny eksploatacyjne i nurtują mnie dwie sprawy.- Jak wygląda w nowych autach wymiana płynu hamulcowego? Wymienia się z płyn przez zaworki odpowietrzające przy zaciskach-bębnach czy jeszcze gdzieś przy "wysprzęgliku" ?
Jeśli sprzęgło jest włączane hydraulicznie (nie na linkę), to ono często korzysta z płynu hamulcowego. Wtedy przy wymianie płynu w układzie hamulcowym, warto dodatkowo zmienić płyn w układzie pompka-wysprzęglik.
Co do pierwszego pytania, to nie wiem, nie słyszałem nigdy o czymś takim. Ale może ktoś miał jakieś doświadczenia z tym silnikiem i się wypowie :)
-
- Nie wiem. Trzeba byłoby Ci chyba przetrzepać internet...
- Jeśli jest wspomaganie sprzęgła, warto wymienić też tę część płynu. Niestety nie wiem, jak się to robi, ale podobno używa się jakiegoś specjalnego urządzenia. Znajomy miał problem w merivie - pedał hamulca nie odbijał; pojechał do zakładu, gdzie użyto jakiegoś narzędzia do wymiany części płynu z układu sprzęgła i pomogło. Tyle wiem z jego zeznań...