Termowentylator samochodowy
-
Czy miał ktoś z Was doświadczenia z czymś takim?
Ciekawe czy miało by to sens w Tico jako dmuchawa ciepłego powietrza na szyby zanim silnik się nie zagrzeje.
-
150W to trochę dużo i nie. Podejrzewam że ogrzewanie szyby tylnej może być podobnej mocy - chyba że się mylę.
Jedynie co, to przewody pod zapalniczkę mogą być cienkie no i pozostaje sama kwestia czy te 150W cokolwiek zdziała przy temperaturach ujemnych :) -
@tom83ek
Jeżeli wzór na moc to wynik mnożenia napięcia i prądu to wychodzi że taka nagrzewnica łyka 12,5 ampera. Przy jeździe na krótkich odcinkach może szybko wykończyć akumulator. Z kolei 150 wat na ogrzewanie to też trochę mało. Ja bym odpuścił. -
Jeśli to ustrojstwo jest w miarę wydajne, to widzę jedno sensowne rozwiązanie:
Podłączyć pod prostownik, który to prostownik podłączamy wcześniej pod włącznik czasowy za kilkanaście złotych. Tym samym można mieć webasto po taniości :D Jest to dobre rozwiązanie, kiedy np. korzystamy z samochodu o stałych porach (no i musi być garażowany). Zamiast włącznika czasowego można użyć manualnego włącznika na pilota - jednak ogranicza nas odległość konieczna do jego komunikacji z pilotem. No i trzeba pamiętać, żeby odpowiednio wcześniej to uruchomić.
-
@miechomiecho powiedział w Termowentylator samochodowy:
Jeśli to ustrojstwo jest w miarę wydajne, to widzę jedno sensowne rozwiązanie:
Podłączyć pod prostownik, który to prostownik podłączamy wcześniej pod włącznik czasowy za kilkanaście złotych. Tym samym można mieć webasto po taniości :D Jest to dobre rozwiązanie, kiedy np. korzystamy z samochodu o stałych porach (no i musi być garażowany). Zamiast włącznika czasowego można użyć manualnego włącznika na pilota - jednak ogranicza nas odległość konieczna do jego komunikacji z pilotem. No i trzeba pamiętać, żeby odpowiednio wcześniej to uruchomić.
EDIT:
Ciekawym rozwiązaniem może być "elektryczne webasto", np. D-12-8003
http://allegro.pl/podgrzewacz-grzalka-cieczy-silnika-webasto-komplet-i6619239200.html
Sam o tym myślałem. Rozwiązanie bardziej uniwersalne, bo ustrojstwo zamontowane w obiegu - kwestia tylko wpięcia do zasilania.
-
Ciekawym rozwiązaniem może być "elektryczne webasto"
bardzo fajna sprawa jeśli ma się garaż lub gniazdko w miejscu parkowania ;)
może korzyści z krótszej pracy na ssaniu i ciepełko są niewymierne do kosztu zakupu i zużytej energii elektrycznej jednak w przypadku Tico pokusiłbym się na takie urządzenie. -
@pacior powiedział w Termowentylator samochodowy:
Ciekawym rozwiązaniem może być "elektryczne webasto"
bardzo fajna sprawa jeśli ma się garaż lub gniazdko w miejscu parkowania ;)
może korzyści z krótszej pracy na ssaniu i ciepełko są niewymierne do kosztu zakupu i zużytej energii elektrycznej jednak w przypadku Tico pokusiłbym się na takie urządzenie.W tico jest ciasno pod maską, ciężko byłoby się wpiąć w mały obieg (między nagrzewnicę a silnik).
-
@tom83ek
Miałem styczność z czymś takim, gunwo jakich mało i nic nie daje -
Dzięki panowie za opinię. Temat sobie odpuściłem
-
@tom83ek powiedział w Termowentylator samochodowy:
Dzięki panowie za opinię. Temat sobie odpuściłem
Odwiedziłem dziś kolegę, nieszczęsnego posiadacza nagrzewnicy Kraft & Dele KD722 o mocy 200W według informacji ze strony producenta.
Zacytuję słowa kolegi na moje pytanie jak to działa - "masakra" :D
Podłączyłem i rzeczywiście.. dmucha słabiej niż wentylator w zasilaczu od kompa, temperatura max to z 5 stopni (albo i mniej).
Nawet nie prosiłem a już była moja, przynajmniej kabel wygląda na przydatny :D
-
dzięki:), czyli faktycznie pieniądze wywalone w błoto...