Żal



  • Tak więc muszę się pożalić...

    Jadę sobie dzisiaj swiftem tak 80km/h, przede mną rower, za mną skoda fabia pierwszej generacji 5d, z przeciwka samochód, wiec zwalniam do tych 15km/h, przepuszczam samochód z przeciwka, wyprzedzam rower, a baran za mną pcha się na trzeciego... Za zbytnim chamstwem na drodze nie przepadam (moja kultura jazdy żeby nie bylo też nie jest na najwyższym poziomie i często zależy od faz księzyca, ale wszystko w granicach prawa i zdrowego rozsądku) tak więc zacząłem rozpędzać się na tej dwójce do pierwotnej prędkości jakby nigdy nic... Zaskoczylo mnie to, że przy około 6500obr skoda powoli przesuwała się do przodu (dalej odpuscilem gdyz pasazerka nie majac rozeznania w sytuacji zaczela sie na mnie drzec...) aczkolwiek wydaje mi sie ze ten niewielki zapas raczej by mi nie pomógł. Tak więc...

    Jestem zły! Czy ten swift chodzi na 2 cylindry?! Do czego to podobne?! Może niedlugo seicento mnie na swiatłach wyprzedzi (nie wykluczam tez że wina może tkwic w szpotawych łapkach i nózkach, które nie potrafią posługiwać się odpowiednio pedałami i lewarkiem). No ale bez przesady, przeciez w skodach nie siedzą bóg wie jakie silniki, a i waży to swoje. Aczkolwiek da się odczuć, że swift nie jest już tak żwawy jak byl 10 lat temu, a nikt go nie katował, zawsze się dbało o niego, wszystko było wymieniane na czas, a 6500obr to on widzi 2 razy w roku. Oczywiscie mowa o GTI



  • To tak bolało?


  • Użytkownik archiwalny

    Coś chyba nie tak z tym silniczkiem skoro tak słabo ciągnie.


  • Użytkownik archiwalny

    Za duże felgi



  • To tak bolało?

    Troche tak, to zburzyło mój światopogląd ~~ myślałem, że GTI plasuje się gdzieś pomiędzy golfami III i fabiami a passatami i octaviami. Szukam potwierdzenia czy tylko mój tak ma czy żyłem w zakłamaniu. Aczkolwiek już wolałbym żeby wszystkie tak miały to nie musiałbym szukać przyczyny w swoim.

    Za duże felgi

    Kiedy to zimowki 185/55R14


  • Użytkownik archiwalny

    przyczyna jest to ze 6500tys widzi tylko 2 razy w roku


  • Użytkownik archiwalny

    Może Skodzina była dłubana?
    W erze SWAP'ów i innych modyfikacji wszystko jest możliwe

    Ja kiedyś spokojnie "objechałem" z dużą przewagą na światłach pana w BMW 3 320i.
    Na następnych światłach:
    Pan otwiera szybkę i pyta:
    -"Panie, co w tym siedzi?"
    Ja na to:
    -"Przecież to seria 1.0. A u Ciebie?" (Nie mam żadnych oznaczeń na klapie)
    -"2.0 benzyna :("

    Ja szyderczy uśmieszek i ogień

    Chyba udało mi się go nabrać

    Możesz zrobić prosty pomiar stoperem 0-100 i zobaczyć.
    Oczywiście będą jakieś przekłamania, ale mniej więcej będziesz wiedział czy jest OK.


  • Użytkownik archiwalny

    No ale bez przesady, przeciez w skodach nie siedzą bóg wie jakie
    silniki, a i waży to swoje.

    uważaj na te Skody
    U mnie w mieście jest 1.8T stary setup coś koło 270KM, obecny pewnie będzie oscylować dużo wyżej
    Dodatkowo nie zapominaj o "bąkach" jest parę w PL z minimum 170KM


  • Użytkownik archiwalny

    Wystarczy że była 1.9TDI.
    W lekkiej budzie robią sporo zamieszania.


  • Użytkownik archiwalny

    W dobie swapow, chipow i nowoczesnych turbobenzyn/ turbodiesli gdzie byle kopciuch 2.0 ma po 160-200hp to niestety ale GTi zadnym cudem juz nie jest. To nie poczatek lat `90 gdzie rzadzily stare zmulone diesle lub wchodzily dopiero pierwsze "TD" (rownie zmulone), a benzynowe 2.0 w normalnych autach mialy po 115hp, gdzie GTi niszczylo wtedy 3/4 aut na drodze. Technologia idzie do przodu, a samochody maja coraz wiecej mocy i mimo coraz wiekszej masy sa sporo szybsze. Podejrzewam, ze trafiles na zwykle 1.9TDi po programie. Fabia lekka, a dokoksowany kopciuch fajnie lata,


  • Użytkownik archiwalny

    Tym bardziej, że swift ma tylko 1.3 pojemności 113Nm i do 100 ładnie się rozpędza a później już tak ładnie nie jest.


  • Użytkownik archiwalny

    Fabia lekka, a dokoksowany kopciuch fajnie lata,

    1220 kg to lekkie auto ?


  • Użytkownik archiwalny

    Obecnie tak.


  • Użytkownik archiwalny

    Tak więc muszę się
    pożalić...
    Jadę sobie dzisiaj
    swiftem tak 80km/h, przede mną rower, za mną skoda fabia pierwszej generacji 5d, >Zaskoczylo mnie to, że przy około 6500obr skoda powoli przesuwała
    się do przodu (dalej odpuscilem gdyz pasazerka nie majac rozeznania w sytuacji
    zaczela sie na mnie drzec...) aczkolwiek wydaje mi sie ze ten niewielki zapas raczej
    by mi nie pomógł. Tak więc...
    Jestem zły!

    ale zdajesz sobie sprawe ze do fabi byl montowany 1.9tdi ?

    ktory seryjnie mial 90/110kM

    a po virusie (znam takich) mial ~190kM


  • Użytkownik archiwalny

    Skoda mogła mieć więcej kucyków i brak nalepek z tyłu.


  • Użytkownik archiwalny

    Obecnie tak.

    chyba nie bardzo lekkie to 1000 z hakiem nie 1220

    ktory seryjnie
    mial 90/110kM
    a po virusie (znam
    takich) mial ~190kM

    130KM w wersji RS w 5D hatchu


  • Użytkownik archiwalny

    130KM w wersji RS w

    RSke latwo poznac a pozatym takich malo jezdzi
    zawirusowanych jest znacznie wiecej

    5D hatchu

    a widziales kiedys fabie 3d ?


  • Użytkownik archiwalny

    RSke latwo poznac
    a pozatym takich malo jezdzi
    zawirusowanych jest
    znacznie wiecej

    może akurat kolega jej nie rozpoznał

    a widziales
    kiedys fabie 3d ?

    to się tyczyło tej wersji silnikowej, która była dostępna w 5D hatchu tylko z tego co pamiętam. Nie było jej ani w kombi, ani w sedanie


  • Użytkownik archiwalny

    1220 kg to lekkie
    auto ?

    Kurde, co Ty Hellsuś, fabia aż tyle waży? Przecie to nie jest większe od swifta...


  • Użytkownik archiwalny

    Kurde, co Ty
    Hellsuś, fabia aż tyle waży? Przecie to nie jest większe od swifta...

    tyle waży RS-ka.
    Najsłabsze 5D hatch coś ponad 1 tonę. Kombi i sedan ok. 1100kg


Log in to reply