[ALL] Swap z 1.0 na 1.3 8v


  • Użytkownik archiwalny

    Witam teraz wieczorkiem przeglądając swifty podszedł mi pewien pomysł.
    Czy jeżeli chodzi o zmianę silnika mojej 1.0 na zwykły 1.3 8v czy cała elektryka pasuję itp?
    Chodzi o to czy tam wszystkie kable od czujników podciśnień i innych pierdół są takie same, i czy tylko należy wymontować stary i założyć nowy silnik z lekko przerobionymi łapami?
    I jak zwykły 1.3 idzie do 100 ze skrzynią od 1.0 ktoś ma jakieś doświadczenia?
    Moja wiedza nie jest największa ale mam ojca mechanika i warsztat który ogarnie przełożenie wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę ale z elektryką nie da rady, przez co odrzucam myśl o 1.3 16v SOHC.


  • Użytkownik archiwalny

    elektryka nie spasuje i tak. Najprościej i najłatwiej przerzucić całą wiazke , robi sie to maksymalnie 2 godziny i jest pewność odpalenia


  • Użytkownik archiwalny

    Z tego co mi wiadomo mono-wtrysk jest taki sam a co do elektryki coś dokładniej? I na allegro nie ma wiązek tak jak patrzę albo źle szukam.



  • Moja wiedza nie
    jest największa ale mam ojca mechanika i warsztat który ogarnie przełożenie
    wszystkiego jeżeli chodzi o mechanikę ale z elektryką nie da rady, przez co odrzucam
    myśl o 1.3 16v SOHC.

    I tak do 1.3 8V musisz wiązkę z tej wersji silnikowej kłaść, to już lepiej przy tej samej robocie zarzucić 1.3 DOHC (z GTI)...

    Plastekk akurat ma graty do swapu, pewnie nawet ten swap mógłby wykonać


  • Użytkownik archiwalny

    1. Jaki rocznik auta.
    2. potrzebujesz półosi z 1.3
    3. jest szansa ze odpali na osprzęcie z litrówki
    4. zmiana licznika


  • Użytkownik archiwalny

    99r. Wiem że są tak jakby 2 odmiany tego 1.3 ten stary z metalową pokrywą zaworów z mk3 i ten ciut nowszy mk4.



  • 99r. Wiem że są tak
    jakby 2 odmiany tego 1.3 ten stary z metalową pokrywą zaworów z mk3 i ten ciut
    nowszy mk4.

    Masz dwa wyjścia:

    1,3 16V SOHC po 2001 roku 85 KM + skrzynia z litrówki
    1,3 16V DOHC 101 KM

    Na 1.3 8V 68 KM nie warto raczej zmieniać


  • Użytkownik archiwalny

    Planowałem wrzucić potem głowice od SOHC 16v i zostawić ten mono-wtrysk.



  • Planowałem wrzucić
    potem głowice od SOHC 16v i zostawić ten mono-wtrysk.

    Ja bym na Twoim miejscu zmieniał na 1.3 MkV 85KM + skrzynia z 1.0.


  • Użytkownik archiwalny

    Ten silnik 1.3 16v był taki sam w mk5 jak i w Baleno?
    Jeżeli nie obejdzie się bez zmiany wiązki to wolę wrzucić już ten mocniejszy.
    Tylko z tego co szukałem ciężko o wiązkę z 1.3 16v mk5



  • Ten silnik 1.3 16v
    był taki sam w mk5 jak i w Baleno?
    Jeżeli nie obejdzie
    się bez zmiany wiązki to wolę wrzucić już ten mocniejszy.

    Tylko, że 1.3 z GTi będzie miał minimum 18 lat, a 1.3 z MkV najwyżej 13.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie biorę pod uwagę GTI ze względu na dostępność i koszt części.



  • A jesteś pewien że do głowicy 1.3 16v sohc podejdzie kolektor ssący z monotrysku ? Bo nie do końca jestem przekonany że on pasuje, tylko nie mam zdjęć żadnych aby podeprzeć moją teorię.


  • Użytkownik archiwalny

    Dobre pytanie. Chyba nikt tutaj nie kombinował w ten sposób. W sumie innym wyjściem było by sprzedanie obecnej 1.0 i kupno już takiego 1.3 16v tylko stan mojej budy jest praktycznie idealny. Może ktoś chętny na moją litrówkę?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie podejdzie kolektor od 8v do 16v SOHC, na 100%


  • Użytkownik archiwalny

    No to mój plan legł w gruzach. Jak na razie matura przede mną. Po zdaniu sie pomyśli albo zostanie przy tym co jest.
    Jeszcze małe pytanko czy do takiego baleno 1.3 podjedzie skrzynia od swifta 1.0?


  • Użytkownik archiwalny

    Na blok podejdzie, tylko trzeba urzeźbić łapę do podłużnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    A z półosiami nie będzie problemu?



  • Dobre pytanie.
    Chyba nikt tutaj nie kombinował w ten sposób. W sumie innym wyjściem było by
    sprzedanie obecnej 1.0 i kupno już takiego 1.3 16v tylko stan mojej budy jest
    praktycznie idealny. Może ktoś chętny na moją litrówkę?

    BPX może weźmie, bo pisał, że jego sprzęt ulega biodegradacji

    Sam się zastanawiam, czym będę jeździł po zezłomowaniu swojego sedana
    Znowu Swift, czy dać sobie spokój i kupić coś bardziej dopracowanego

    W sumie całe życie Swiftem jeździć



  • BPX może weźmie, bo
    pisał, że jego sprzęt ulega biodegradacji

    Sorry, ale litrówki na następne auto na pewno nie wezmę. Nie żebym narzekał, ale czas na coś mocniejszego.
    Albo MkV 1.3 albo Sport MkVII.


Log in to reply