SUZUKI SWIFT 1,3 GLS 1993 - pytanie
-
Witam,
Na wstępie chciałbym przeprosić za brak znajomości znajomości niuansów technicznych mojego SWIFTA, ale chciałbym Was poprosić o pomoc.
Posiadam SUZUKI SWIFT w wersji GLS 50KW (68KM). Jest to autko przerobione do sportu, ale jeżdzące na oryginalnej skrzyni biegów. Na ostatnim KJS skrzynia eksplodowała i zaczął się moj problem.
Okazało się, ze mechanik, który budował moje autko bardzo poważnie zachorował i zostałem sam z tematem naprawy. Chcę kupić używaną skrzynię od suzuki 1.0 i w związku z tym mam kilka pytań:-
- czy skrzynia z suzuki 1.0 pasuje do mojego 1.3 ? (czytałem, że tak, na zasadzie plug and play, ale czy możecie mi potwierdzić?
-
- czy kupując skrzynię do mojego swifta z 1993 muszę szukać konkretnego rocznika czy np skrzynia dostępna na aukcji http://allegro.pl/skrzynia-biegow-suzuki-swift-1-0-ohc-89-96r-i2740242086.html będzie pasować do mojego modelu - mimo, że to rocznik 89-96
-
- czy kupując taką skrzynkę, jest jakaś zależność co do sprzęgła - zmieniało się ono jakoś wraz z rocznikiem auta ?
-
- czy kupując skrzynkę od 1.0, półośki i inne duperele typu linka prędkościomierza będą pasować?
-
- jakiego oleju przekładniowego użyć do zalania tej skrzynii i w jakiej ilości?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi, jednocześnie prosząc o powagę i niewyśmiewanie się ze mnie, za brak w sumie podstaw, które staram się nadrabiać jak najszybciej.
Wstawiłem dwie fotki - jedna przedstawia auto, druga skrzynkę, a raczej jej resztki po eksplozji.
[img]http://imageshack.us/photo/my-images/651/54258443267961678770615.jpg/[/img][img]http://imageshack.us/photo/my-images/338/31026432679520121049136.jpg/[/img]
Bardzo proszę o pomoc
wszelkie pomocne odpowiedzi i sugestie proszę wrzucac na [email protected]
-
-
1 - tak
2 - nie ( wszystkie od 89 roku )
3 - nie , sprzęgło zostaje Twoje wraz z kołem zamachowym i dociskiem
4 - będzie wszystko pasować
5 - 2.7 litra wchodzi do skrzyni , najlepiej 75w90 np castrol taf-x lub jego młodszy brat -
Ja się skusiłem na skrzynie od litrówki i dość szybko się zepsuła, bo jest dużo słabsza od 1,3 szczególnie na wysokich biegach. Naprawa jest praktycznie niemożliwa, defekt jaki mam to hałas na 5, 4 i 3 biegu (ale schodzi powoli na niższe). Hałas znośny, ale denerwujący ciągle sie powieksza. Osobiście odradzałbym, spalanie sie nie zmienia - no chyba że na bardzo dużych predkosciach - bo znacznie wyzsze obroty, a zbiera sie lepiej na krótszej skrzyni.
-
co ty to kolego za farmazony opowiadasz jakieś
-
co ty to kolego za
farmazony opowiadasz jakieśakurat tego doświadczyłem i z wieloma osobami o tym rozmawiałem, wiec wiem
-
akurat tego
doświadczyłem i z wieloma osobami o tym rozmawiałem, wiec wiemZ wieloma, tzn z iloma? Dwoma, może z trzema?
Nie ma żadnej reguły, da się co najwyżej zauważyć większą awaryjność skrzyń 1.0 z mk5, pewnie ze względu na to, że to już końcówka produkcji starych swiftów. Co do napraw to często powodem wycia są łożyska, a to akurat zrobić względnie łatwo.
-
Z wieloma, tzn z
iloma? Dwoma, może z trzema?
Nie ma żadnej
reguły, da się co najwyżej zauważyć większą awaryjność skrzyń 1.0 z mk5, pewnie ze
względu na to, że to już końcówka produkcji starych swiftów. Co do napraw to często
powodem wycia są łożyska, a to akurat zrobić względnie łatwo.Koszt naprawy skrzyni łącznie z częściami może wynieść nawet do 2500zł, części są bardzo trudno dostępne i w większości trzeba je sprowadzać. A co do tego, że skrzynia od 1.0 przy silniku 1.3 jest za słaba - to dowiedziałem się od pracownika aso, a wcześniej usłyszałem od znajomego pracującego jako mechanik policyjny, u którego robię 90% napraw w samochodzie, także to raczej wiarygodna informacja.
Aha i sama robocizna przy naprawie skrzyni to koszt ok tysiąca zł, także nie sądzę, że zrobić to jest względnie łatwo, mój znajomy całkowicie mi to odradza, stwierdzając, że wziąłbym ode mnie za to 500zł, ale na częściach promocji mi nie zrobi i w sumie nie wyjdzie mniej niż 1500zł. Toż z mojej wiedzy bym tu nic nie pisał, bo się nie znam, ale interesuję się pewnymi sprawami.
-
synchro kosztuje ok 220zł sztuka , łożyska tez ponad 100zł sztuka także remont skrzyni z robotą to jest max 1000zł nie 2500zł. Choć 1000 to i tak sporo jak skrzynie używane po 150zł chodzą
-
synchro kosztuje ok
220zł sztuka , łożyska tez ponad 100zł sztuka także remont skrzyni z robotą to jest
max 1000zł nie 2500zł. Choć 1000 to i tak sporo jak skrzynie używane po 150zł chodząnie wiem gdzie znajdziesz te czesci w takich cenach, ale zakladajac ze masz racje, to naprawa tak czy inaczej jest nieopłacalna, a mi hałasują już 3 biegi także wyszłoby ponad 1000zł luźno
-
dziwne ze Ci 3 biegi hałasują ... bo zbyt wiele wałków i łożyska to tak naprawdę tam nie ma
-
dziwne ze Ci 3
biegi hałasują ... bo zbyt wiele wałków i łożyska to tak naprawdę tam nie mapiątka i czwórka to po bandzie, a trójka się rozgrzewa
-
piątka i czwórka to
po bandzie, a trójka się rozgrzewaA olej jest?
-
A olej jest?
jest, wymieniany pare mies temu na dobry, jest w nim sporo opiłków
-
jest, wymieniany
pare mies temu na dobryNo to może już nie ma... Kałuż pod autem nie widziałeś przypadkiem?
-
No to może już nie
ma... Kałuż pod autem nie widziałeś przypadkiem?olej na 100% jest, bo poleciłem sprawdzić mechanikowi, stąd wiem, że opiłków tam jest mnóstwo
-
olej na 100% jest,
bo poleciłem sprawdzić mechanikowi, stąd wiem, że opiłków tam jest mnóstwoJak są opiłki to raczej wypada wymienić olej, bo jeszcze szybciej zarżniesz skrzynię.
-
Jak są opiłki to
raczej wypada wymienić olej, bo jeszcze szybciej zarżniesz skrzynię.no ja właśnie słyszałem, że wymiana oleju może tylko jeszcze pogorszyć sprawę : |
generalnie już szukam skrzyni, cena waha się od 200zł do 300zł, pare km obok siebie mam skrzynię z litrówki z gwarancją rozruchową i sam ten temat trzepie, czy warto...edit:
http://moto.allegro.pl/suzuki-swift-justy-1-3-96-00-skrzynia-biegow-krako-i2726823929.html
http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-suzuki-swift-1-3-mk4-1996r-2000r-i2737833874.html
http://moto.allegro.pl/suzuki-swift-skrzynia-biegow-1-0-w-wa-i2749793134.html
http://moto.allegro.pl/suzuki-swift-mk4-1-3-97r-skrzynia-biegow-i2754300985.html
http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-suzuki-swift-1-3-1998r-gwarancja-i2724451065.html -
ja bym wymienił ten olej na nowy np hipol najtanszy dość gęsty olej. Skrzynia powinna jeszcze pożyć ( jakieś 10tys km?:D )
-
Jak są opiłki to
raczej wypada wymienić olej, bo jeszcze szybciej zarżniesz skrzynię.Kiedyś był na tym forum człowiek o pseudonimie "Pan Trocinka" i on doradziłby wsypanie trocin do skrzyni - wtedy byłoby ciszej - kiedyś tak handlarze robili ze skrzyniami i tylnymi mostami w Polonezach na handel
Po co wymieniać olej w zmielonej skrzyni, skoro lepiej kupić drugą sprawną i nowy olej wlać do niej. Castrol Taf-X czy jego następca to koszt połowy używanej skrzyni
-
ja bym wymienił ten
olej na nowy np hipol najtanszy dość gęsty olej. Skrzynia powinna jeszcze pożyć (
jakieś 10tys km?:D )No chyba, że Hipol, żeby nie generować kosztów na Castrola