Suzuki swift 1.0 1990r klepiące zawory z rana


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, mam problem z klepiącymi zaworami z rana, jak wsiądę rano odpale auto to słychac klepanie zaworów ustepuje po pszejechaniu kilkunastu metrów lub jak silnik nabierze temperatury, sprawdzałem olej niby jest na max ale jest czarny widać ze troche juz na nim przejechano, chcialem go zmienic ale nie wiem za bardzo na jaki do takiego dziadka zastosować czy minerał czy półsyntetyk,żeby silnik dobrze pracował przecieków nie mam zrobiłem narazie 500 km nic nie ubyło, ale wiadomo wiek.



  • sprawdzałem olej niby jest na max

    Nie wiem czy to dobrze...

    ale jest czarny widać ze troche juz
    na nim przejechano, chcialem go zmienic ale nie wiem za bardzo na jaki do takiego
    dziadka zastosować czy minerał czy półsyntetyk,żeby silnik dobrze pracował
    przecieków nie mam zrobiłem narazie 500 km nic nie ubyło, ale wiadomo wiek.

    A nie masz nigdzie pod maską karteczki z tym na jakim obecnie jeździsz???

    P.S. Nie musisz w tytule każdego wątku pisać o jaki model i rocznik samochodu chodzi. Wystarczy, że wspomnisz o tym w treści posta...


  • Użytkownik archiwalny

    ok. rozumiem , wiem ze nie za dobrze jak jest go na max, nie ma wlasnie żadnej karteczki obejżałem wszystko, jest tylko od rozrzadu ale napisy wogóle nie czytelne także i wymaina rozrzadu też mnie czaka.

    A co do tytułu to ok. na innym forum były takie zasady z stąd te przyzwyczajenie



  • ok. rozumiem , wiem
    ze nie za dobrze jak jest go na max, nie ma wlasnie żadnej karteczki obejżałem
    wszystko, jest tylko od rozrzadu ale napisy wogóle nie czytelne także i wymaina
    rozrzadu też mnie czaka.

    A nie dostałeś od poprzedniego właściciela żadnych rachunków/faktur na to co robił???

    A co do tytułu to
    ok. na innym forum były takie zasady z stąd te przyzwyczajenie

    Spoko już wiesz...



  • ok. rozumiem , wiem
    ze nie za dobrze jak jest go na max, nie ma wlasnie żadnej karteczki obejżałem
    wszystko, jest tylko od rozrzadu ale napisy wogóle nie czytelne także i wymaina
    rozrzadu też mnie czaka.
    A co do tytułu to
    ok. na innym forum były takie zasady z stąd te przyzwyczajenie

    Widzisz, na tym forum są takie same zasady, tylko kolega BPX33 o tym nie wie, bo nie czytał wątku o zasadach na kąciku technicznym


  • Użytkownik archiwalny

    Nie nic mi nie przekazał, sam nic o nim nie wiedział bo go kupił od jakiegoś dziadka, wiesz jak to jest dlatego teraz mam dylemat.



  • [/b]
    Widzisz, na tym
    forum są takie same zasady, tylko kolega BPX33 o tym nie wie, bo nie czytał
    wątku o zasadach na kąciku technicznym

    A to przepraszam jeśli wprowadziłem w błąd... Tylko teraz wychodzi że praktycznie nikt nie czytał tych zasad...


  • Użytkownik archiwalny

    Więc będę się stosował do tych zasad wtedy łatwiej się szuka innym.

    To chyba zaleje ten półsyntetyk jakiś konkretny żeby nie było jaj, bo na początek chciałem zalać też półsyntetyk ale z dolnej półki żeby zobaczyć co się bedzie działo i wtedy bym zmienil na minerał ale przy tych zaworach i tej pogodzie zaleje pólsyntetyk.



  • Nie nic mi nie
    przekazał, sam nic o nim nie wiedział bo go kupił od jakiegoś dziadka, wiesz jak to
    jest dlatego teraz mam dylemat.

    Najprawdopodobniej masz zalany jakimś 10W40, bo jest to najpopularniejszy olej. Trochę mniejsza szansa jest na to że masz 15W40... Na syntetyku to na 99% nie latasz...


  • Użytkownik archiwalny

    zmień olej. uważam że minerał nie jest zły do starego autka. ja mam silnik 1.6 z 94 roku 147 tyś. i olej 15W40 Elf Start. nie mam zadnych problemów z takim. ale to nie temat o olejach. tylko o doradzaniu. wybierz MNIEJSZE ZŁO

    DO BPX:
    kto słyszał o kartkach kiedy rozrząd i olej i jaki olej. wielu ludzi wymienia olej samemu



  • DO BPX:
    kto słyszał o
    kartkach kiedy rozrząd i olej i jaki olej. wielu ludzi wymienia olej samemu

    O kartkach z rozrządem to też nie słyszałem...
    A kartki z firmą, lepkością i datą następnej wymiany oleju to norma we wszystkich zakładach się tym zajmujących...


  • Użytkownik archiwalny

    moj prywatny takiej kartki nie robi musze siebie za to ukarać



  • moj prywatny takiej
    kartki nie robi musze siebie za to ukarać

    No widzisz... Co kraj to obyczaj...


  • Użytkownik archiwalny

    jak chcesz to Ci wymienie olej jak sie zobaczymy nastepnym razem zrobie ci karteczke

    PS: moje zdanie co do oleju... minerał zalej skoro nie znasz stanu silnika oraz czy mocno jest zasyfiony.


  • Użytkownik archiwalny

    Dobra panowie kupuje CASTROL MAGNATEC 15W40, myślę że będzie dobry.



  • Dobra panowie
    kupuje CASTROL MAGNATEC 15W40, myślę że będzie dobry.

    No i git! Ja też latam na Castrol'u(co prawda 5W40) i nie narzekam...



  • A co do tytułu to
    ok. na innym forum były takie zasady z stąd te przyzwyczajenie

    Bardzo dobre przyzwyczajenie

    A kolegi nie słuchaj, bo za krótko na forum jest


  • Użytkownik archiwalny

    kolego... co do tych zaworów. to nie same zawory pukają tylko hydropopychacze (tzw. szklanki). najlepiej najpierw wymienić olej. potem sie okaże czy dalej pukaja. jeżeli stuka tylko przez chwile na zimnym to nie ma sie co martwić, napełni się olejem i już cichnie


  • Użytkownik archiwalny

    no właśnie że trochę za długo to trwa zanim sie napełnia bo silnik musi trochę pochodzic żeby ucichły zobaczymy jak zmienie olej i filtr.


  • Użytkownik archiwalny

    O kartkach z
    rozrządem to też nie słyszałem...
    A kartki z firmą,
    lepkością i datą następnej wymiany oleju to norma we wszystkich zakładach się tym
    zajmujących...

    Za krótko na forum jesteś, żeby ci tłumaczyć , ale dodam, że Contitech daje naklejki do swoich pasków rozrządu do wpisania przebiegu i daty i przyklejenia pod maską.


Zaloguj się, aby odpowiedzieć