[MK4 1.0] Osłona przegubu


  • Użytkownik archiwalny

    Witam szanowne grono,
    Cały dzień walcze z kolegą, żeby wymienić osłonę przegubu zewnętrznego w SS mk4 1.0. Utkneliśmy na amen bo nie wiemy jak wyjąć przegub zeby założyć nową osłonę. Nie widać w środku żadnej zawleczki ani innego elementu zabezpieczającego. U mnie wygląda to tak jak na poniższym zdjęciu z lewej

    a nie jak na tym zdjęciu z prawej

    Podrzućcie jakiś pomysł bo juz z sił opadamy:/


  • Użytkownik archiwalny

    http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Number=541702

    na aucie moze być ciężko, spuść olej ze skrzyni albo postaw go tak zeby nie wyciekał i wyjmij cala półoś, a wtedy w imadło, rozchylisz zabezpieczenie walniesz młotem i zjedzie.


  • Użytkownik archiwalny

    W niektórych swiftach (własnie chyba mk4 i mk5) nie ma zabezpieczenia z zewnątrz, tylko jest druciane zabezpieczenie wewnątrz przegubu. Jak owy przegub zdjąć? Normalnie, trzeba tłuc młotem. Zabezpieczenie przy takim wyciąganiu zwykle się niszczy, ale bez obawy- taka jest technologia wymiany. Z nowym przegubem dostajemy nowe zabezpieczenie, zakładamy je i nabijamy przegub.

    Ogólnie jak z "zewnątrz" nie widać żadnego zabezpieczenia, to można śmiało zbijać przegub młotkiem bez dodatkowych działań.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie wyglądało to tak że zdjąłem półoś, zdjąłem najpierw przegub wewnętrzny z osłoną(jest zawleczka) potem ładnie schodzi osłona zewnętrznego. Przy okazji wymieniłem obie osłony. Poszło szybko i sprawnie, olej ze skrzyni nie wyleciał, ale chyba go było za mało bo przy wymianie niedawno zlałem jakieś 1.5L


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie wyglądało to
    tak że zdjąłem półoś, zdjąłem najpierw przegub wewnętrzny z osłoną(jest zawleczka)
    potem ładnie schodzi osłona zewnętrznego. Przy okazji wymieniłem obie osłony. Poszło
    szybko i sprawnie, olej ze skrzyni nie wyleciał, ale chyba go było za mało bo przy
    wymianie niedawno zlałem jakieś 1.5L

    No tak też można, da się też bez zlewania oleju- o ile z prawej strony olej nam nie wyleci, to żeby wyciągnąć półoś od strony kierowcy, to trzeba ściągnąć opaskę z osłony przegubu wewnętrznego i wyciągnąć półoś bez zewnętrznej części przegubu, która zostaje w skrzyni.


  • Użytkownik archiwalny

    W końcu zrobiłem to tak jak radził slawekxc. Dzieki serdeczne za wszystkie rady:)


Log in to reply