Swift nie tylko GTi - pykanie w układzie kierowniczym
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 05:38 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
Witam.
Kolejny problem, z którym walczę od dwóch lat, to tajemniczy luz na sterze. W pozycji na wprost kręcąc energicznie w lewo i w prawo na kierownicy jest wyraźne pykanie, również jazda po wertepach ujawnia ten problem.
Jako młody adept sztuki słuchający się mechaników kupiłem nowy magiel wraz z końcówkami, nic nie dało.
Potem sam zacząłem działać i zmieniłem:- krzyżak
- kolumnę kierowniczą
- wahacze
- górne mocowania amorów
- końcówki stabilizatora i gumy
- tak niezwiązane: sprężyny, amory, przeguby
I du.., że tak powiem. Ręce mi już opadły, obraziłem się na samochód, bo budowa tego układu jest prosta jak nie wiem, a nie mogę sobie z tym poradzić. Może Wy macie jakieś pomysły?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 14:46 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 lis 2016, 00:00
Może masz luzy w piastach: łożyska?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 16:00 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
oba łożyska zmienione
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 16:13 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 lis 2016, 00:00
Tak przez komputer to się nie da. Musiałbym to auto zobaczyć, żeby to naprawić.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 8 cze 2011, 17:02 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
Szkoda, że mam taki kawałek Wg mnie wymieniłem już wszystko, co było można, ale może się mylę...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 08:52 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
A czy możliwe jest, iż to półosie przemieszczają się w przegubach wew. i hałasują?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 17:40 ostatnio edytowany przez Mickey 11 lis 2016, 00:00
Jak Ci kolumna kierownicza łączy się z drążkami masz plastykową srubę którą można dokręcić aby zniwelowac luz.
Im mocniej przykręcisz tym ciężej kręci się kierownicą - spróbuj dokręcić troszkę i możliwe że pykanie ustąpi. -
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 17:52 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
Hmmm - może masz serwis manuala od GTI i możesz podpowiedzieć, która to? Nie przypominam sobie żadnej regulacji w tym miejscu?
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 18:47 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 lis 2016, 00:00
Dokładnie pod miejscem gdzie łączy się cała przekładnia. Pod podwoziem, pod gumowym kapturkiem. Trzeba się nagimnastykować aby do niej trafić. Śruba z łbem kwadratowym 10 mm. Warto sprawdzić.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 9 cze 2011, 18:56 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
Ok, wiem o co chodzi. Tylko, że magiel kupiłem nowy, więc dziwne, żeby od razu miał luz. Ale oczywiście sprawdzę.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 cze 2011, 12:39 ostatnio edytowany przez Masa_man 11 lis 2016, 00:00
Powiem szczerze że sam mam takie pukanie. Przy szybkich i krótkich ruchach jest bardzo dobrze słyszalne, ale jak popada troszkę to ustaje. Nie wiem czy to nie będzie łożysko MacPhersona. Śruby wszystkie sprawdzone, luz na kolumnie tez sprawdzony i wszystko w porządku. Sam już nie wiem, mozna powiedzieć taka mała zagadka
-
Użytkownik archiwalnynapisał 12 cze 2011, 14:33 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
No ja rozbierałem kolumny, zmieniałem górne mocowania i przy okazji jedno łożysko, ale nie pomogło. Mam taki głupawy pomysł - możliwe jest, aby takie pukanie powodowały przesuwające się półosie na przegubach wew.? W ogóle - jak zdiagnozować zużycie przegubu wew.? Jak wiercę tak pod 8000 rpm, to mam dziwne chrobotanie spod podwozia...
-
Użytkownik archiwalnynapisał 5 lip 2011, 19:15 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
Dokładnie pod
miejscem gdzie łączy się cała przekładnia. Pod podwoziem, pod gumowym kapturkiem.
Trzeba się nagimnastykować aby do niej trafić. Śruba z łbem kwadratowym 10 mm. Warto
sprawdzić.Dziś przykręciłem tę śrubę plastikową i luz zniknął. Po dwóch latach mojej walki i wszelakich speców z różnych serwisów, wymiany zawieszenia i układu kierowniczego... udało się Wielkie dzięki za trafną podpowiedź.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 lip 2011, 05:01 ostatnio edytowany przez jartechnology 11 lis 2016, 00:00
Muszę Cię zmartwić: to jest tylko tymczasowe rozwiązanie. Z czasem będzie trzeba zregenerować przekładnie lub ją wymienić. Im więcej będzie dokręcał tą śrubę, tym ciężej Ci kierownica będzie chodzić. Pewnie już zauważyłeś, że nieco ciężej się kręci.
-
Użytkownik archiwalnynapisał 6 lip 2011, 05:33 ostatnio edytowany przez Johny82 11 lis 2016, 00:00
Muszę Cię zmartwić:
to jest tylko tymczasowe rozwiązanie. Z czasem będzie trzeba zregenerować
przekładnie lub ją wymienić. Im więcej będzie dokręcał tą śrubę, tym ciężej Ci
kierownica będzie chodzić. Pewnie już zauważyłeś, że nieco ciężej się kręci.No ale ja kupiłem nową przekładnię...
-
napisał 28 sie 2011, 11:05 ostatnio edytowany przez BPX33 11 lis 2016, 00:00
A może to maglownica już się kończy...