[GTi ] Pytanie o olej , sonde lambde , antenę i pare innych


  • Użytkownik archiwalny

    Witam. Mam GTI MK3. Najwyższy czas zmienić w nim oliwę i myślę tu nad valvoline.

    Pytanie nr 1
    Silnik nie jest pierwszej świeżości. Akutalnie nie wiem jaki jest olej. Ale ogólnie nie kopci NIGDY , oleju nie bierze w ogóle , z tłumika zero innych dymkow niż lekki z biały jak jest zimny.

    Valvoline maxlife 10w40 pólsyntetyk? Wchodzi go bodajże 3,3l wiec butla 4l powinna być w sam raz.

    Pytanie nr 2
    Obiecnie mam w skrzyni olej hipol z racji tej że nie wiadomo było czy ta "nowa" skrzynia będzie dobrze chodzić i czy warto lać do niej olej za 100zł gdy sama kosztowała mnie bagatela 30zł. Jest jakaś znacząca róznica miedzy lepszym olejem a tym najtańszym jakim jest hipol za 11zł ? Obecnie biegi wchodzą raz dobrze ,raz tak sobie. 5 bieg wyje przy 80km\h przy 100 jest cicho. 3 , 4 i 5 bieg wchodza zawsze i wszedzie. 1 lub dwa nie zawsze ale z lekkim wyczuciem tez wchodza ( zdaża to sie raz na jakis czas )

    Pytanie nr3
    kolejna sprawa to spalanie. pali 10l ,jeżdzę 17km w jedna stronę do roboty po miare prostej strasie. Po drodze 3-4 skrzyżowania i tyle wiec miasto to to nie jest. Sonda Lambda pokazywała 0.3V w spoczynku po dodaniu gazu coś mój miernik zaczał wariować i dobijało tak do 0.9v.

    Jaka sonda lambda byłby najlepsza? Mam jedno przewodową , po wyjęciu jej była prawie biała , świece koloru kawa z mlekiem , nie okopcone.

    Czy wpływ na spalanie ma też TPS? Bo ten mi nie do końca działa. Potrafi raz na jakiś czas "zaciać" pedal gazu i auto dopiero po 2s reaguje na pedał. Po odpięciu jest całkiem kiepsko. Ten wihajster w TPS wieksza obroty wiec cośtam działa. Sprawa jest do regulacji czy raczej do wymiany?

    Pytanie nr 4

    skad do swifta mam zdobyć antenę? Od jakiego innego auta antena jest podoba?

    Pytanie nr 5

    Czy ten buzzer który informuje nas o nie zamkniętych drzwiach czy światlach - da radę go przerobić zeby odzywał się wtedy kiedy mamy zapalone światla ? O dzwiach cieżko raczej nie pamietać

    Za odpowiedzi z góry dziękuje


  • Użytkownik archiwalny

    olej jak najbardziej valvoline max life możesz lać wiele osób łącznie ze mną go używa i jest zadowolone, ja osobiście leje teraz castrol magnatec ale to ze wzgledu na to ze mam go prawie z 1/2 ceny valvoline a olej zmieniam nie żadziej jak 6 tys km czyli co 3-4 miesiace.
    olej wlej do skrzyni jaki chcesz ale koniecznie musi być gl-4 ja polecam valvoline durablend jezdzi na nim cala moja rodzina i wszyscy sa zadowoleni (suzuki zaleca wymiane co 12 miesiecy) wiec warto zainwestowac w lepszy olej jak nie mamy zamiaru go wymieniac. różnica w jakości jest kolosalna czuć to szczególnie w zimie przy mrozie.
    lambde najlepiej kup denso zaplacisz więcej ale masz gwarancje ze bedzie pokazywać dobrze juz nie jeden kupil najpierw sonde za 50 zł a pozniej i tak denso bo ta za 50 okazala sie zlomem.
    jezeli chodzi o tps niektorzy twierdza ze ma wplyw na spalanie ja uwazam ze niema. kilka miechów jezdziłem z odłączonym nie czułem rożnicy w spalaniu


  • Użytkownik archiwalny

    Dzieki Mockba za rzeczową odpowiedź.

    lambde denso na jednym przewodzie to tylko taką znalazłem

    http://allegro.pl/7270-sonda-lambda-daewoo-subaru-suzuki-denso-i1564857501.html

    co do oleju to aukcja ta

    http://allegro.pl/olej-valvoline-maxlife-10w-40-5-lit-filtry-30-i1580488013.html

    jakiś podejrzanie tani ale myślę że oryginalny na dolewki starczy sporo

    Ten durablend do skrzyni to ok 30zł. Mam nadzieje że warto wydać 70zł na sam olej do skrzyni.

    niech sie ktoś wypowie jeszcze jakie odczucia ma po zmianie oliwy w skrzyni z słabego oleju na dobry.

    Dodam że coś sączy mi sie z tej skrzyni a zlokalizować tego nie mogę wiec chyba na łączeniu polówek ;/


  • Użytkownik archiwalny

    jezeli chodzi o olej to raz kupiłem olej w tesco w skrócie powiem ze juz nigdy wiecej nie kupiłem ani nie kupie oleju jak i częsci do samochodu poza zaufanymi sklepami z częsciami... (jedyne wyjątki jak naprawde nie moge nigdzie dostać takiej cześći to allegro/internet)wybór pozostawiam Tobie a jeżeli chodzi o ceny to taki rabat jak allegro dostaniesz w sklepie (dolicz koszt wysyłki)


  • Użytkownik archiwalny

    antena wizualnie pasuje z civica V gen/ tico też ma podobną

    mockba- w gti masz przepływkę, to trochę zmienia postać rzeczy, przy map sensorze inaczej się silnik troszkę zachowuje. Co do Tpsa jak sprawdzić opisane jest na górze kąciku technicznego

    Co do oleju, hipol to zabójca skrzyń, wlej cokolwiek, byle nie hipol, na prawdę.


  • Użytkownik archiwalny

    zamówilem już olej valvo max life 10w40 i nadal mysle jaki olej do skryzni wlac. Najlepiej byłby TAF-X ale to koszt 30zł a pól litra wiec prawie 200zł na cała skrzynie.

    brać valvoline durablend gl-4 75w 80 czy może polecany przez sprzedawce magneti minarelli 75w 90?

    i ważne pytanie. Sprzedawca oznajmił mi że mam dwa rodzaje termostatów w moim GTi ( dwie temperatury czy coś takieg )

    zna ktoś oznaczenia lub konkretny model termostatu? Przypominam ze mój swift to MK3 z 95roku.

    Czekam na sprawne odp


  • Użytkownik archiwalny

    Ten "magneti minarelli" to sprzedawca niech se sam zaleje Bierz valvo lub totala W moim po wymianie na totala bardzo duża poprawa, co nie znaczy że uważam go za lepszy od valvo, poprostu u mnie w firmie akurat total stał na półce, bierz ten który będzie w lepszej cenie.


  • Użytkownik archiwalny

    na temat oleju juz sie wypowiedziałem , valvoline to sprawdzony produkt. a jezeli chodzi o termostat to ja zawsze wybieram ten wiekszy na 88 stopni bo silnik jest lepiej dogrzany co wpływa na jego lepsza i bardziej ekonomiczną prace a przy okazji lepiej grzeje nagrzewnica zimą. poza tym żadnej różnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam u siebie w dyfrze i skrzyni K2 75W90 i sobie chwalę. Bardzo fajny olej, skrzynia pracuje cicho, dyfer też a już ponad 200k km zrobione mają. Cena bardzo przystępna bo 21zł/l. Hipol nadaje się tylko do przekładni hipoidalnych a w swifcie takowej nie ma bo główne przełożenie jest na walcowych kołach.

    Sondy nie sprawdzisz miernikiem. Musisz mieć oscyloskop. Zwykła dwustanowa sonda cyrkonowa jaką masz we wszystkich starszych silnikach cały czas praktycznie skacze: "za bogato- za ubogo" i pokazuje 0.9 - 0.2 V a przy inercji zwykłego multimetru nie jesteś w stanie tego wyłapać czy pokazuje normalnie. Więc zanim kupisz nową pojedź gdzieś na diagnostykę to Ci powiedzą czy się kwalifikuje do wymiany czy nie. Generalnie jeśli pokazuje ciągle 0.4-0.6V to nadaje się na złom.
    Na jałowym sonda powinna pokazywać coś między 0.6 a 0.8 V bo wtedy mieszanka musi być bogatsza. W momencie kiedy spalanie jest najniższe czyli ok 3-4tys obr/min sonda powinna średnio pokazywać koło 0.2-0.4 V czyli stechiometrię. W momencie kiedy silnik ma najwyższą moc mieszanka musi być bogatsza więc wskazania sondy lądują koło 0.9V.

    Olej do silnika:
    Mobil- super sprawa ale droga,
    Valvo- też ok ale drogi,
    Motul- zależy jaki ale osobiście nie polecam do świstaka, przynajmniej tego co ja miałem (10W40)- stukał popychacz. Dopiero po wymianie na pełny syntetyk Mobila zamknął się.
    Polecam za to olej Fuchs'a 10W40. W malcu z silnikiem 1.2, którym się ścigamy mam go zalanego i powiem że świetna sprawa. Silnik pracuje równo i nic nie bierze oleju a cały czas praktycznie pod kaganiec goni. Cena też ok bo ja płaciłem 90zł za 4l.

    Jeśli chodzi o antenę to ja mam założoną taką wewnętrzną antenę. Ona jest ze wzmacniaczem, montuje się ją pod lusterkiem wstecznym.

    Co do TPSa- wg mnie to on tam potrzebny nie jest. Tam jest sterowanie typu MAF a nie TAP. Jest czujnik AFM, z którego komp czerpie info o ilości powietrza trafiającego do silnika, więc dalej już sobie wykorzysta zapisane mapy. TPS daje informacje o aktualnym obciążeniu silnika ale to samo na drodze pośredniej poda do kompa przepływka.
    U siebie spalanie też mam na poziomie 10l i szukałem już różnych przyczyn ale nie znalazłem. Po prostu TTTM. Innym pali 8l/100km, mi akurat 10l i niech se pali byleby zdrowy był.
    Po odpięciu TPSa u mnie, oprócz wywalenia "chk eng" silnik pracuje bez zmian a sprawdzałem ten czujnik i działa ok.

    Co do czujnika w drzwiach; wystarczy że plus do buzzera podprowadzisz z kabelka zasilającego jedną z lamp (albo z kabelka od włącznika świateł idącego na cewkę przekaźnika). Masę do buzzera zapewnia czujnik w drzwiach.


  • Użytkownik archiwalny

    ok panowie wiec kupie durablend gl-4 75w-80 czy 90?

    na hipolu zrobilem z 500km , mam nadzieje ze skrzyni mi nie załatwił bo na siłe biegów nie wkładalem a wchodzily raz na jakiś czas ciężko i wył 5 bieg przy 80km\h.

    Termostat zamówie 88 , valvo 10w40 kupiony. Lambde sprawdze u gazownika.

    Z tym 10l na 100 to chyba jedynym rozwiazaniem jest zalozenie gazu znajomak ma juz od 60tyś km zwykłego kruciaka i chodzi mu do tej pory..
    Mocno sie nad tym zastanawiam bo 50zł \100km to średnia opcja.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam BLOSa i kompletnie nie czuć różnicy w pracy na gazie i benie. Ustawiłem go sobie tak żeby cały czas była bogatsza mieszanka i pali 9.5l na 100 nawet przy konkretnym kacie. Na zbiorniku 24l robię 250-260km, w zależności od ciężkości obuwia


  • Użytkownik archiwalny

    ok panowie wiec
    kupie durablend gl-4 75w-80 czy 90?

    75W80


  • Użytkownik archiwalny

    75W80

    Błąd Gl4 75W90
    Ja mam zalany olej do skrzyni angielskiej firmy Comma 30zł za litra i uważam, że jest dobry, biegi wchodzą dobrze w zimę nie było ze skrzynią żadnego problemu.
    Olej do silnika Motula 10W40 6100 oryginalny z Francji, jest dużo podróbek w Polsce dlatego koledze Dawcy mogło być coś nie tak po jego zalaniu.
    Taka ciekawostka z forum jdm-option.pl

    Oryginalna wiadomość napisana przez: "Ember"

    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek
    Obrazek

    Wybór należy do ciebie.
    Powodzenia w pracy i nie zakładaj gazu, mi pali 10 a może i więcej i uważam, że jak na te osiągi to i tak mało:)
    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Kurde to żeby kupić oryginalny to trzeba się trochę napocić przy znajdowaniu różnic w obrazkach. Też mnie się wydawało że to dziwne z tym popychaczem zwłaszcza że olej nie był tani. Ale teraz widzę że nie trudno o podróbkę zwłaszcza że ten który kupiłem pochodził z alledrogo. A motul nic z tym nie robi?


  • Użytkownik archiwalny

    Kurde to żeby kupić
    oryginalny to trzeba się trochę napocić przy znajdowaniu różnic w obrazkach. Też
    mnie się wydawało że to dziwne z tym popychaczem zwłaszcza że olej nie był tani. Ale
    teraz widzę że nie trudno o podróbkę zwłaszcza że ten który kupiłem pochodził z
    alledrogo. A motul nic z tym nie robi?

    Nie mam pojęcia, mi się udało kupić oryginalny i jest wszystko ok(Od chłopaka z forum passwordjdm.pl)


  • Użytkownik archiwalny

    Błąd Gl4 75W90

    to inaczej - co to jest GL4 ?

    Ale
    teraz widzę że nie trudno o podróbkę zwłaszcza że ten który kupiłem pochodził z
    alledrogo. A motul nic z tym nie robi?

    ja kupiłem swój tak samo z alledrogo, ale od distro z Tarnowskich Gór


  • Użytkownik archiwalny

    to inaczej - co to
    jest GL4 ?

    Jest to klasyfikacja lepkości



  • Ta antenka wewnętrzna do radia z allegro za 10 zł mówisz, że daje radę?


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem ile ta moja kosztowała bo była w świstaku którego kupiłem na części. W każdym bądź razie ogarnia kuwete.


  • Użytkownik archiwalny

    Antena jednak będzie przeniesiona. Zostanie swap na antene od hondy i znajdzie się z tyłu auta.

    w tym tyg wlewam oleje valvo , ciekawe czy będzie poprawa.


Log in to reply