[GTi ] Pytanie o olej , sonde lambde , antenę i pare innych
-
Ja mam u siebie w dyfrze i skrzyni K2 75W90 i sobie chwalę. Bardzo fajny olej, skrzynia pracuje cicho, dyfer też a już ponad 200k km zrobione mają. Cena bardzo przystępna bo 21zł/l. Hipol nadaje się tylko do przekładni hipoidalnych a w swifcie takowej nie ma bo główne przełożenie jest na walcowych kołach.
Sondy nie sprawdzisz miernikiem. Musisz mieć oscyloskop. Zwykła dwustanowa sonda cyrkonowa jaką masz we wszystkich starszych silnikach cały czas praktycznie skacze: "za bogato- za ubogo" i pokazuje 0.9 - 0.2 V a przy inercji zwykłego multimetru nie jesteś w stanie tego wyłapać czy pokazuje normalnie. Więc zanim kupisz nową pojedź gdzieś na diagnostykę to Ci powiedzą czy się kwalifikuje do wymiany czy nie. Generalnie jeśli pokazuje ciągle 0.4-0.6V to nadaje się na złom.
Na jałowym sonda powinna pokazywać coś między 0.6 a 0.8 V bo wtedy mieszanka musi być bogatsza. W momencie kiedy spalanie jest najniższe czyli ok 3-4tys obr/min sonda powinna średnio pokazywać koło 0.2-0.4 V czyli stechiometrię. W momencie kiedy silnik ma najwyższą moc mieszanka musi być bogatsza więc wskazania sondy lądują koło 0.9V.Olej do silnika:
Mobil- super sprawa ale droga,
Valvo- też ok ale drogi,
Motul- zależy jaki ale osobiście nie polecam do świstaka, przynajmniej tego co ja miałem (10W40)- stukał popychacz. Dopiero po wymianie na pełny syntetyk Mobila zamknął się.
Polecam za to olej Fuchs'a 10W40. W malcu z silnikiem 1.2, którym się ścigamy mam go zalanego i powiem że świetna sprawa. Silnik pracuje równo i nic nie bierze oleju a cały czas praktycznie pod kaganiec goni. Cena też ok bo ja płaciłem 90zł za 4l.Jeśli chodzi o antenę to ja mam założoną taką wewnętrzną antenę. Ona jest ze wzmacniaczem, montuje się ją pod lusterkiem wstecznym.
Co do TPSa- wg mnie to on tam potrzebny nie jest. Tam jest sterowanie typu MAF a nie TAP. Jest czujnik AFM, z którego komp czerpie info o ilości powietrza trafiającego do silnika, więc dalej już sobie wykorzysta zapisane mapy. TPS daje informacje o aktualnym obciążeniu silnika ale to samo na drodze pośredniej poda do kompa przepływka.
U siebie spalanie też mam na poziomie 10l i szukałem już różnych przyczyn ale nie znalazłem. Po prostu TTTM. Innym pali 8l/100km, mi akurat 10l i niech se pali byleby zdrowy był.
Po odpięciu TPSa u mnie, oprócz wywalenia "chk eng" silnik pracuje bez zmian a sprawdzałem ten czujnik i działa ok.Co do czujnika w drzwiach; wystarczy że plus do buzzera podprowadzisz z kabelka zasilającego jedną z lamp (albo z kabelka od włącznika świateł idącego na cewkę przekaźnika). Masę do buzzera zapewnia czujnik w drzwiach.
-
ok panowie wiec kupie durablend gl-4 75w-80 czy 90?
na hipolu zrobilem z 500km , mam nadzieje ze skrzyni mi nie załatwił bo na siłe biegów nie wkładalem a wchodzily raz na jakiś czas ciężko i wył 5 bieg przy 80km\h.
Termostat zamówie 88 , valvo 10w40 kupiony. Lambde sprawdze u gazownika.
Z tym 10l na 100 to chyba jedynym rozwiazaniem jest zalozenie gazu znajomak ma juz od 60tyś km zwykłego kruciaka i chodzi mu do tej pory..
Mocno sie nad tym zastanawiam bo 50zł \100km to średnia opcja. -
Ja mam BLOSa i kompletnie nie czuć różnicy w pracy na gazie i benie. Ustawiłem go sobie tak żeby cały czas była bogatsza mieszanka i pali 9.5l na 100 nawet przy konkretnym kacie. Na zbiorniku 24l robię 250-260km, w zależności od ciężkości obuwia
-
ok panowie wiec
kupie durablend gl-4 75w-80 czy 90?75W80
-
75W80
Błąd Gl4 75W90
Ja mam zalany olej do skrzyni angielskiej firmy Comma 30zł za litra i uważam, że jest dobry, biegi wchodzą dobrze w zimę nie było ze skrzynią żadnego problemu.
Olej do silnika Motula 10W40 6100 oryginalny z Francji, jest dużo podróbek w Polsce dlatego koledze Dawcy mogło być coś nie tak po jego zalaniu.
Taka ciekawostka z forum jdm-option.plOryginalna wiadomość napisana przez: "Ember"
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekWybór należy do ciebie.
Powodzenia w pracy i nie zakładaj gazu, mi pali 10 a może i więcej i uważam, że jak na te osiągi to i tak mało:)
Pozdrawiam -
Kurde to żeby kupić oryginalny to trzeba się trochę napocić przy znajdowaniu różnic w obrazkach. Też mnie się wydawało że to dziwne z tym popychaczem zwłaszcza że olej nie był tani. Ale teraz widzę że nie trudno o podróbkę zwłaszcza że ten który kupiłem pochodził z alledrogo. A motul nic z tym nie robi?
-
Kurde to żeby kupić
oryginalny to trzeba się trochę napocić przy znajdowaniu różnic w obrazkach. Też
mnie się wydawało że to dziwne z tym popychaczem zwłaszcza że olej nie był tani. Ale
teraz widzę że nie trudno o podróbkę zwłaszcza że ten który kupiłem pochodził z
alledrogo. A motul nic z tym nie robi?Nie mam pojęcia, mi się udało kupić oryginalny i jest wszystko ok(Od chłopaka z forum passwordjdm.pl)
-
Błąd Gl4 75W90
to inaczej - co to jest GL4 ?
Ale
teraz widzę że nie trudno o podróbkę zwłaszcza że ten który kupiłem pochodził z
alledrogo. A motul nic z tym nie robi?ja kupiłem swój tak samo z alledrogo, ale od distro z Tarnowskich Gór
-
to inaczej - co to
jest GL4 ?Jest to klasyfikacja lepkości
-
Ta antenka wewnętrzna do radia z allegro za 10 zł mówisz, że daje radę?
-
Nie wiem ile ta moja kosztowała bo była w świstaku którego kupiłem na części. W każdym bądź razie ogarnia kuwete.
-
Antena jednak będzie przeniesiona. Zostanie swap na antene od hondy i znajdzie się z tyłu auta.
w tym tyg wlewam oleje valvo , ciekawe czy będzie poprawa.
-
Panie, wlałem valvo vr1 10w60, wcześniej był motul 6100 10w-40, silnik harcze,smarcze i co najgorsze ostatnio zaczeły grać szklanki, jestem mocno zawiedziony tym olejem. Niestety dopiero teraz ogarnąłem ten temat.
-
Trzeba było przy Motulu zostać, wlałeś gęstszy olej dlatego.
Olej sam w sobie jest bardzo dobry. -
Może też trafiłeś na podróbe skoro wszyscy chwalą sobie a tu takie jaja?
-
tylko pośrednio silnik puka przez olej tak naprawdę mocno wydaje mi się że zawinił syf i nagar uzbierany przez lata w silniku, ten olej jest bardzo silnie zasadowy ma 12,5 KOH i myje jak szalony na dniach też zaleje VR1 i zobaczymy , olej w sklepie to 185 pln za 5l więc do tanich nie należy. Na allegro można pewnie kupić taniej podróbkę z nalepką valvoline.
-
Ostatnio zalałem Lotosa 10w40 4L za 70zl i silniczek chodzi ZNACZNIE ciszej niz na Motulu 6100. Szklanki teraz grają bardzo rzadko. Jak na razie przejechałem na tym oleju 2 tyś. km i jestem bardzo zadowolony.
-
Trochę nie czaję fragmentu że wlałem gęstszy i dlatego mi gra pod maską.
Wydawało mi się że po valvo wszystko do miski spłynie a nie zostanie gdzieś przy głowicy, no nic, przed swapem trzeba będzie rozebrać gada. -
valvoline 10w40 w silniczku - 10km jak na razie ok.
valvo w skrzyni to samo 10 km i biegi wchodza lżej , dwójka calkiem leciutko i przyjemnie. Trójka zgrzytnie raz na jakiś czas tak jak to bylo , i atak 5 biegu tez słychać tak samo jak na hipolu.
ogólnie dobry olej bo ladnie to teraz pracuje i mozna w koncu szybkie redukcje robić Ciekawe czy sie polepszy\pogorszy jak zrobie z 50km i wszystko sie ladnie ułoży