Na LPG ubywa paliwa


  • Użytkownik archiwalny

    Witam .Mam swifta z 2001 roku 1.3 85KM jeden wałek rozrządu .Przy jeździe na Lpg wyraźnie ubywa paliwa zapalam i od razu przełączam na gaz gdy jest ciepło podczas zimy przejeżdżam 200 metrów i przełączam . Wycieków nie zaobserwowałem .Jedyne co mi przychodzi do głowy to nieszczelność wtryskiwaczy lub brak odcięcia wtryskiwacza rozruchowego jeśli taki wo gule jest .Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc w diagnozie usterki .


  • Użytkownik archiwalny

    Możesz mieć zepsuta centralke tzn to czym przelaczasz na gaz lub PB. Może Ci się wydaje że to nie ma nic wspólnego z Twoja sprawa, ale we fiatach też takie usterki występują i najczęściej to jest centralka... Używana na szrocie z 15 zł..


  • Użytkownik archiwalny

    Możesz mieć zepsuta
    centralke tzn to czym przelaczasz na gaz lub PB.

    Raczej nie prace wtryskiwaczy sprawdzałem na słuch przykładałem śrubokręt do wtryskiwacza i do ucha słychać cykanie po przełączeniu na gaz nic nie słychać .


  • Użytkownik archiwalny

    Witam .Mam swifta z
    2001 roku 1.3 85KM jeden wałek rozrządu .Przy jeździe na Lpg wyraźnie ubywa paliwa
    zapalam i od razu przełączam na gaz gdy jest ciepło podczas zimy przejeżdżam 200
    metrów i przełączam .

    Tak z innej beczki to się zastanawiam jak szybko wydasz 500zł na nowy reduktor jeśli tak używasz instalacji i ile już mocy stracił silnik na takiej jeździe
    Na LPG wolno przełączać dopiero jak płyn chłodniczy osiągnie minimum 30 stopni czyli jak dotkniesz reduktor ręką to czujesz, że wyraźnie jest ciepły. Zimą to będzie po przejechaniu przynajmniej kilku kilometrów

    Wracając do Twojego problemu to zakładam z Twojego opisu że masz instalację II generacji z mikserem w dolocie??
    Jeśli jesteś pewien że ubywa Ci benzyny a nie pracują wtryskiwacze to musisz mieć jakiś wyciek po drodze - zobacz np czy nie pękła Ci listwa wtryskowa czy coś tego typu (mi kiedyś paliwo się sączyło delikatnie właśnie z listwy ale go nie ubywało - Tobie to się chyba musi lać ?? )
    Może uszkodziłeś jakiś przewód paliwowy a z niego by ciekło paliwo chyba tylko podczas pracy pompy paliwowej ??


  • Użytkownik archiwalny

    Tak z innej beczki
    to się zastanawiam jak szybko wydasz 500zł na nowy reduktor

    Nowy reduktor kosztuje 160 zł

    Na LPG wolno
    przełączać dopiero jak płyn chłodniczy osiągnie minimum 30 stopni

    Nie zauważyłem negatywnych skutków przełączania na zimnym silniku

    Wracając do Twojego
    problemu to zakładam z Twojego opisu że masz instalację II generacji z mikserem w
    dolocie??

    Tak II generacja

    Jeśli jesteś pewien
    że ubywa Ci benzyny a nie pracują wtryskiwacze to musisz mieć jakiś wyciek po drodze

    • zobacz np czy nie pękła Ci listwa wtryskowa czy coś tego typu (mi kiedyś paliwo
      się sączyło delikatnie właśnie z listwy

    nieszczelności chyba niema ale muszę dokładnie sprawdzić (plam pod samochodem brak )

    Może uszkodziłeś
    jakiś przewód paliwowy a z niego by ciekło paliwo

    Jeszcze nic nie kombinowałem więc przewody całe .

    Zastanawiam się i jedno mi przychodzi do głowy nieszczelność wtryskiwaczy mimo braku napięcia mogą przepuszczać paliwo jak to sprawdzić ?
    Co sądzicie o odcięciu pompki paliwa .


  • Użytkownik archiwalny

    może ktoś ci kradnie to paliwo jak wycieków nie ma wtryski nie pracują chyba ze są cały czas otwarte ale to jest nie możliwe bo silnik by poprostu zalało


  • Użytkownik archiwalny

    może ktoś ci
    kradnie to paliwo

    Niema takiej opcji


  • Użytkownik archiwalny

    a tak zapytam, czemu sądzisz ze ci gdzies paliwo cieknie ? ile Ci tego paliwa ubywa ? odpalasz z gazu ?


  • Użytkownik archiwalny

    Sądzę, że to są raczej wariacje wskaźnika, a nie wyciek
    W tym silniku jest już pełny wtrysk, czy mono? Jak mono to po ściągnięciu filtra, podczas pracy silnika na gazie możesz zobaczyć czy nie siura z wtrysku. Jeśli jest już wtryskiwaczy cztery, to łatwiej po prostu wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa i wytestować czy dalej zmniejsza się ilość paliwa, jednakże to rozwiązanie jest niewygodne. Lepiej wpiąć się dodatkowym przekaźnikiem pod elektrozawór np od reduktora tak aby po podaniu plusa na reduktor (praca na gazie) przekaźnik odłączał pompę paliwa. Wtedy ciśnienia w układzie brak i wtedy możesz postawić jednoznaczną diagnozę- jak dalej ubywa, to zbiornik dziurawy, ewentualnie rura od wlewu, odpowietrzenie. No i jak wyżej wspomniałem, może wskaźnik wariować.

    Aha, w zimie nawet 200m na benzynie powoduje dość spory jej ubytek.



  • a może silnik chodzi i na lpg i trochę na pb, może zawór nie domyka w niewielkim stopniu i silnik się jeszcze nie zalewa? Powąchaj spaliny to wyczujesz


  • Użytkownik archiwalny

    Jak ma w miarę dobrego kata to nie wyczuje.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie zauważyłem negatywnych skutków przełączania na zimnym silniku

    To ja już wiem dlaczego większość samochodów z instalacja LPG drugiej generacji to padła
    Dobrze, że wtrysk sekwencyjny na coś takiego nie pozwala


  • Użytkownik archiwalny

    a ja mam 2 generacje i dopiero przelaczyc moge jak parownik sie rozgrzeje, heh. wiec nie mam padła


  • Użytkownik archiwalny

    W tym silniku jest
    już pełny wtrysk, czy mono?

    Jest pełny wtrysk

    200m na benzynie powoduje dość spory jej ubytek.

    W takim razie na pełny zbiornik 30 litrów gazu ile powinien spalić paliwa
    Podczas dużych mrozów przełączam po 100do 200 metrów gdy jest w okolicach + 2 st przełączam odrazu .


  • Użytkownik archiwalny

    a ja mam 2
    generacje i dopiero przelaczyc moge jak parownik sie rozgrzeje, heh. wiec nie mam
    padła

    No to się cieszę, że nie masz padła ale ja bym pojechał to naprawić jeśli Ci się od razu przełącza na LPG - tak właśnie działa uszkodzona centralka (ja miałem przełączanie ręczne lub przy pewnych obrotach ale czasami np mimo że miałem "wymuszoną" benzynę to centralka sama przerzucała się na LPG)


  • Użytkownik archiwalny

    ale ja bym pojechał to naprawić jeśli Ci się od razu przełącza na
    LPG - tak właśnie działa uszkodzona centralka

    Ja mam przełączanie przy pewnych obrotach


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam przełączanie
    przy pewnych obrotach

    No czyli normlanie - masz pewnie też możliwość ustawienia, że masz "wymuszoną" prace na benzynie niezależnie od obrotów. Oznacza to, że to Ty popełniasz błąd od razu przełączając na LPG. Ile już jeździsz na tym reduktorze(parowniku).

    ps. faktycznie reduktory bardzo potaniały


  • Użytkownik archiwalny

    Ile już jeździsz na tym reduktorze(parowniku).

    2,5 roku


  • Użytkownik archiwalny

    Dla tych, którzy twierdzą, że gaz zniszczy wszystko polecam rozluźnienie się i poczytanie artykułu na joemonsterze, gdzie w humorystyczny sposób opisano, że gaz potrafi nawet kierownicę wytrzeć i popalić żarówki. Nawet jeśli reduktor przy przełączaniu na LPG nie ma tych 30 stopni, to dostaje po prostu w tyłek i dobrze wtedy raz na dwa lata wymienić membrany (po co wymieniać cały reduktor?). Wraz ze zużywaniem się membran i zaworków reduktora mieszanka staje się niestabilna, wtedy to może silnikowi zagrozić, ale bez przesady. Nawet jak po 100tys poleci głowica, to przecież zrobić 6V/8V to są na prawdę nieduże pieniądze (nie mówię o GTI i 1.6). Bilans i tak będzie na plus.

    Aha, taka ciekawostka. Przy temperaturach bliskich zeru sekwencja przełączała mi na LPG po 500metrach :]

    Ciekawostka #2: Są dostępne elektryczne podgrzewacze reduktora. Aktualnie kombinuję w audi (gaźnik, nie chodzi na benzynie) takie podgrzewanie za pomocą świecy żarowej. Co z tego wyjdzie, zobaczymy.

    W takim razie na pełny zbiornik 30 litrów gazu ile powinien spalić paliwa

    10 litrów na miesiąc mi wychodzi w zimie (co tydzień leję za 50zł gazu)



  • Aktualnie kombinuję w audi (gaźnik, nie
    chodzi na benzynie) takie podgrzewanie za pomocą świecy żarowej. Co z tego wyjdzie,
    zobaczymy.

    Pewnie wybuch