Zła sterowność
-
Opony te same na
przodzie / tyle? Jakie konkretnie? Ile bieżnika przód / tył? Ciśnienie opon ok?
Zbieżność / geometria auta sprawdzana była? Luzy na gumowych elementach?Opony nie są te same. Tzn. na przedniej osi 2 takie same i na tylnej 2 takie same, ale nie są kompletem. Po tej zimie będą musiały iść na wymianę bieżnik ok. 4-5mm. Ciśnienie sprawdzę jakie powinno być? 2.0-2.2? Zbieżność ustawiana w zeszłym roku przy przeglądzie.
Mój sedan śmigał po
śniegu aż miło, nawet ciężko było tyłek w nim zarzucić bez ręcznego...Zazdroszczę
-
Mi też tył lata na boki zimą, ale jestem z tego niezmiernie zadowolony {kleber krisalp 3 na przodzie, kleber krisalp HP na tyle 155/70 R13, btw - nie za wąskie ? )
-
worek cementu do bagażnika i sterowność się poprawi- za lekki tył ma swift. U mnie poprawiło się po zamontowaniu bomby czyli LPG
-
Ale ja mam też LPG Mam skrzynie ze wzmakiem więc też jakiś ciężar. Jutro wolne to to ogarnę. Ja mam r14 165/65 jakieś koreańskie Hermanen albo coś takiego.
-
Sprawdź rok produkcji tych opon, bo to ma duże znaczenie. Na boku opony jest czterocyfrowe oznaczenie np 0602 tzn. że opony zostały wyprodukowane w 6tym tygodniu 2002 roku. Jeśli Twoje opony są starsze niż 8-10 lat, to wiesz co z nimi zrobić
-
Wywalić chińskie gówno, założyć opony i jeździć normalnie. Mój pięciodrzwiowy jeszcze lżejszy od sedana i śmiga jak trza a bardzo super rewelacyjnych opon nie mam, tylko normalne dobre, klebery krisalp. Rok temu jeździłem polówką na chińskich zimówkach i dupa mnie wyprzedziła, dobrze że zaspa była przed sąsiada płotem, bo obróciło mnie o 180 stopni i w tej zaspie wylądowałem, pół metra przed płotem. Wyłaziłem drzwiami pasażera .
-
Opony nie są te
same. Tzn. na przedniej osi 2 takie same i na tylnej 2 takie same, ale nie są
kompletem. Po tej zimie będą musiały iść na wymianę bieżnik ok. 4-5mm.No to myślę, że masz odpowiedź Spróbuj założyć tył na przód, może będzie lepiej
-
Jeździłem swego czasu mercedesem (napęd na tył) bez obciążenia bagażnika workiem z piachem ciężko jechać ponieważ bardzo lekki tył, który lata jak cholera. Po dodaniu 30 kg obciążenia o niebo lepiej A i na spalanie wpływu nie miało.
Opony dobre to podstawa i mam takie teraz w SS, ale jak jest szklanka na ulicy to przy hamowaniu tyłek idzie do przodu, chodź to "krótki" model.
Myślę, że jeśli latem Cie nie rzuca to wszystko powinno być ok. Tylko ogumienie musi być dobre na taką porę jaka jest teraz za oknem.. Na oponach nie warto oszczędzać przesadziście.
Plus woreczek jakiś i wtedy zobaczysz czy jest lepiej czy tak samo..Żebyś się czasem nie uczulił teraz Bo na drogach jest dużo "bruzd" czy małych kolein, które mimo dobrego ogumienia mogą zmieniać nie co "kształt" jazdy
Nie tak dawno jechałem i na odcinku 3 km mną rzucało. Myślałem, że pewnie mało powietrza w którejś z opon, ale wszystko wydawało się dobrze. Jadąc dalej było już dobrze, a na drugi dzień w tym samym miejscu też mną tak wirowało. A jak patrzyłem na drogę to wydawała się w miarę dobra -
Opony te same na
przodzie / tyle? Jakie konkretnie? Ile bieżnika przód / tył? Ciśnienie opon ok?
Zbieżność / geometria auta sprawdzana była? Luzy na gumowych elementach?
Mój sedan śmigał po
śniegu aż miło, nawet ciężko było tyłek w nim zarzucić bez ręcznego...No mój 1.3 sedan też nie jest nadsterowny i tył wcale nie zarzuca... Prędzej przodem wyjeżdża np. na oblodzonym rondzie
-
Ale ja mam też LPG
Mam skrzynie ze wzmakiem więc też jakiś ciężar. Jutro wolne to to ogarnę. Ja mam
r14 165/65 jakieś koreańskie Hermanen albo coś takiego.nigdy nie słyszałem o takiej marce opon
Ale te najtańsze koreańskie/chińskie to badziewie. Kumpel miał jakieś letnie chińskie 15" w astrze 2 marka bodajże Nankang i na mokrym auto hamowało jak na lodzie
Że nie wspomnę o testach chińskich opon w prasie motoryzacyjnej... -
Mi też tył lata na
boki zimą, ale jestem z tego niezmiernie zadowolony {kleber krisalp 3 na
przodzie, kleber krisalp HP na tyle 155/70 R13, btw - nie za wąskie ? )jeśli masz sedana 1.3 8V to standard
-
Problem rozwiązany, pierdoła straszna i wstyd się przyznawać bo nie potrzebnie temat zakładałem... Ale dzięki za pomoc i pomysły!
-
Przyznaj się!! miałeś zaciągnięty ręczny?
-
Przyznaj się!!
miałeś zaciągnięty ręczny?Lód stopniał na drogach
-
Pochwal się. Ta pierdoła może komuś pomóc
-
Trzeba sprawdzać ciśnienie w kołach jak mi jakieś leszcze wypuściły powietrze z prawego tylnego dwa tygodnie temu to przy 60km/h tez tak tyłem rzucało ze nie szlo jechac, dobrze ze na stacje zjechałem i obczaiłem co i jak bo aż z koła parowało...
-
Nie no na ręcznym nie, aż tak no głupi nie jestem :)) Nie po prostu przy zmianie opon mój wulkanizator odwalił lipę bo raz, że jedno koło miałem źle dokręcone to dwa idiota nalał mi 3,1 bara powietrza w prawe tylne koło no nie idiota?! A nie sprawdzałem bo jak wulkanizator to wulkanizator, ale może z zimna napił się i dlatego. Szkoda tylko, że nowy wątek otwierałem dla błachostki choć i tak uważam, że z moim układem kierowniczym jest coś lipnie , ale to na dniach się okaże jak pojadę na przegląd. A już niedługo zacznę szersze poszukiwania SS Gti... Pozdrawiam koledzy!
P.S
Kiedy jakiś zlot taki ogólnodostępny dla ludzi z forum ?
-
P.S
Kiedy jakiś zlot
taki ogólnodostępny dla ludzi z forum ?W sezonie letnim, na wiosne pewnie będzie już coś słychać
-
Wulkanizator też człowiek, aczkolwiek mogłeś przez to się rozwalić na drodze...
Dlatego zawsze trzeba kontrolować/poprawiać po "fachowcach". Zmień sobie wulkanizatora - na szczęście jest ich sporo
-
Tylko na jednym Ci tyle napompował?