Wymiana rozrządu


  • Użytkownik archiwalny

    No właśnie... wymiana zbliża się wielkimi krokami, a ja się zastanawiam czy wymienić przy okazji pompę wody, bo różne głosy słyszałem odnośnie tego. Jedni twierdzą, że pompa jest praktycznie nie awaryjna i nie ma sie co pakować w dodatkowe koszty, natomiast inni wręcz obowiązkowo zalecają wymianę pompy przy wymianie paska rozrządu. Jak to z tym jest tak na prawde? Znalazłem w sieci jakiś japoński odpowiednik do mojej Ibi (marka Nishioka) w całkiem przystępnej cenie, ale wiadomo, że jak coś jest tanie i na dodatek pochodzi z dalekiego wschodu, to nie wróży nic dobrego. Czy ktoś miał już styczność z tą marką? Warto w to zainwestować? Czekam na konkretne odpowiedzi.


  • Użytkownik archiwalny

    Jak masz pompę napędzaną paskiem rozrządu - wymienić.


  • Użytkownik archiwalny

    ogolnie nie zawsze jest potrzeba wymiany. zaleca sie wymiany pomp co drugą wymianę rozrządu... w wielu autach


  • Użytkownik archiwalny

    postanowiłem, że jednak wymienie pompe, ale czy ta japońska marka jest dobra??


  • Użytkownik archiwalny

    postanowiłem, że
    jednak wymienie pompe, ale czy ta japońska marka jest dobra??

    Jakie auto? Jaki silnik? Pompa napędzana paskiem rozrządu czy nie?


  • Użytkownik archiwalny

    Tak. Pompa napędzana paskiem. Wymieniłem pompe też, bo stwierdziłem, że wole to raz porządnie zrobić żeby mieć potem problem z głowy przez kilka następnych lat.

    Teraz mam pytanie z innej beczki:

    Moja Ibi od czasu do czasu ma problem z odpaleniem. Na szczęście nie dzieje się to często. Jeśli już to tylko na zimnym silniku. Objawia się to tak, że czasem po dłuższym postoju nie chce wejść na obroty tzn. musze go zakręcić z wciśniętym pedałem gazu do podłogi żeby załapał. Co to może być? Dodam, że jestem po wymianie rozrządu, kable i świece też wymieniłem na nowe, ale to nie pomogło. Mój mechanik zaleca diagnostyke komputerową, ale jakoś nie uśmiecha mi się wykładać 50 PLN, więc zwracam się do Was o pomoc i poradę


  • Admin

    Obawiam się, że próby naprawienia "w ciemno" tej przypadłości mogą kosztować dużo więcej niż 50 zł i nie przynieść efektu. Odżałuj te kilkadziesiąt zł i daj znaleźć przyczynę - przynajmniej powinieneś wiedzieć potem na pewno, jaka usterka nastąpiła i wtedy naprawiać.


  • Użytkownik archiwalny

    Obawiam się, że
    próby naprawienia "w ciemno" tej przypadłości mogą kosztować dużo więcej niż 50 zł i
    nie przynieść efektu. Odżałuj te kilkadziesiąt zł i daj znaleźć przyczynę -
    przynajmniej powinieneś wiedzieć potem na pewno, jaka usterka nastąpiła i wtedy
    naprawiać.

    To jeszcze zależy jakie kolega posiada auto oraz z jakim silnikiem, bo do tej pory nie odpowiedział mi na to pytanie...

    A czemu od powyższego zależy? Bo np. Ibizy II miały tak mało czujników, że nie sądzę aby problem z odpalaniem "wyskoczył" po podpięciu auta do kompa...

    "Na teraz", to może sprawdzić czy poprawnie został założony pasek rozrządu, czy w kopułce nie ma wilgoci (ale nie wiem czy ma kopułkę, bo nie wiem jaki silnik i o jakie dokładnie auto chodzi), czy nowe przewody WN są sprawne, to samo ze świecami....


  • Użytkownik archiwalny

    Wszystkich napraw dokonuję w renomowanym warsztacie, bo mam tzw. 2 lewe ręce, więc błędy w sztuce mechaników raczej wykluczam.

    Do kolegi chrisa2233:

    Moje auto to: Ibiza 1.0i (50KM) 98r. 5D benzyna.

    Mechanik doradza mi diagnostyke, bo może to być któryś z czujników temp. lub sonda lambda.
    Prawdopodobnie poczekam z tym do wypłaty, bo teraz nie mam na to wszystko pieniędzy.


  • Użytkownik archiwalny

    Wymieniłem czujnik temp. i jak na razie zero objawów.


  • Admin

    Wymieniłem czujnik
    temp. i jak na razie zero objawów.

    Ile kosztował czujnik i jego wymiana?


  • Użytkownik archiwalny

    35 zeta z robocizną, ale to było ze zniżką dla stałego klienta :))


Zaloguj się, aby odpowiedzieć