Jakie nowe auto dla... teścia



  • Prosiłbym Was o podpowiedź.

    Teść (lat 65) uparł się, że chce kupić sobie nowe auto. Kwota jaką dysponuje to ok. 45 tyś zł.

    Na początku teść wspominał, że chce małe auto, którym - jeśli on już nie będzie mógł - będzie jeździła żona. Tak więc oglądał, patrzył decydował... aż wypatrzył Skodę Rapid (która długością jest identyczna jak moja Octavia 1 i ma zdecydowanie więcej miejsca dla pasażerów).

    Po wizycie w kilku salonach wyperswadowałem mu, że jednak aż tak duży sprzęt nie jest mu potrzebny.

    Tak więc szukamy auta wielkości mniej więcej Skody Fabii (Skoda Citigo jest dla niego za mała z czym się zgadzam).

    Jak myślicie - jakim samochodem warto się zainteresować?


  • Użytkownik archiwalny

    W grę wchodzi tylko nowe nowe, rozumiem że roczna używka nie wchodzi w grę na gwarancji ?


  • Moderator

    Toyota Auris Classic (ale trzeba dołożyć 5 tys.), Nissan Note, Suzuki Swift.


  • Użytkownik archiwalny

    Syrenka?



  • A nowe Clio?
    Mi się stylistycznie bardzo podoba tylko nie wiem jak z cenami.


  • Użytkownik archiwalny

    Prosiłbym Was o
    podpowiedź.
    Teść (lat 65) uparł
    się, że chce kupić sobie nowe auto. Kwota jaką dysponuje to ok. 45 tyś zł.
    Na początku teść
    wspominał, że chce małe auto, którym - jeśli on już nie będzie mógł - będzie
    jeździła żona. Tak więc oglądał, patrzył decydował... aż wypatrzył Skodę Rapid
    (która długością jest identyczna jak moja Octavia 1 i ma zdecydowanie więcej miejsca
    dla pasażerów).
    Po wizycie w kilku
    salonach wyperswadowałem mu, że jednak aż tak duży sprzęt nie jest mu potrzebny.
    Tak więc szukamy
    auta wielkości mniej więcej Skody Fabii (Skoda Citigo jest dla niego za mała z czym
    się zgadzam).
    Jak myślicie -
    jakim samochodem warto się zainteresować?

    Stojąc przed podobnym dylematem, jako drugie auto, wybrałem w grudniu... Skodę Fabię.
    Z budżetem 45kpln można wziąć 1.4 16V, a z wyprzedaży 2013 może nawet wystarczy na słabsze TSI, choć co komu pasuje.



  • W grę wchodzi tylko
    nowe nowe, rozumiem że roczna używka nie wchodzi w grę na gwarancji ?

    Tak, teść miał w życiu 3 samochody, w tym 2 nówki i trzeciego nie wyobraża sobie innego.
    Miał:

    • używaną Syrenę przez 5 lat
    • nowego Poloneza Caro przez 6 lat
    • nowego VW Polo przez 14 lat
      więc jest jeśli chodzi o samochody "długodystansowcem".

    Zresztą rozmawiałem swego czasu ze znajomym szefem ASO Seat, że auta używane roczne są sprzedawane praktycznie w 3 przypadkach:

    • jeśli było mocno używane (np. ochrona, nauka jazdy czy handlowiec)
    • jeśli miało poważniejszy lub mniej poważny wypadek
    • jeśli jest źle wykonane i ma powtarzające się awarie różnych podzespołów
      Jest tylko 1% ludzi, którym auto się znudziło po roku i szukają czegoś innego i chcą od tak stracić kilka tysięcy złotych.

    Dlatego też wchodzi w rachubę tylko nówka.


  • Użytkownik archiwalny

    jakim samochodem warto się zainteresować?

    kia rio
    kia venga
    hyundai i20



  • kia rio
    kia venga
    hyundai i20

    Czytałem, że w powyższych samochodach klimatyzacja nabijana jest tym nowym, paskudnym czynnikiem R1234yf. Nie dość, że droższy w nabijaniu to jeszcze strasznie szkodliwy.

    Link: http://strazacki.pl/szkolenia/633-nowa-klimatyzacja-zagrozeniem-dla-strazakow

    Jest informacja, że również w Swifcie Sport jest ona montowana - ciekawe czy w zwykłym "nie sport" również...



  • Stojąc przed
    podobnym dylematem, jako drugie auto, wybrałem w grudniu... Skodę Fabię.
    Z budżetem 45kpln
    można wziąć 1.4 16V, a z wyprzedaży 2013 może nawet wystarczy na słabsze TSI, choć
    co komu pasuje.

    Wczoraj pisząc temat za mało szczegółów podałem

    Teść też przymierzał się do Fabii, jednak wizualnie bardzo mu się nie podoba. Tak więc szukamy czegoś jej wielkości a nie dokładnie tego auta.

    Oglądaliśmy również nową Corsę, podobała mu się wizualnie ale po lekturze internetu i rozmowach z użytkownikami odechciało mu się ją kupować (problem z rdzą szczególnie w tylnej części nadwozia, problem z silnikami - konkretnie 1.4 16v u koleżanki). Oglądaliśmy też Dacie ale żadna mu nie przypadła do gustu (mi zresztą też ).

    Silnik dla teścia może być dowolny, w Rapidzie celował w 1.2MPI 75KM bo jak stwierdził "na stare lata nie jest mu już wyścigówka potrzebna". Dla niego jak coś będzie miało w małym samochodzie 65KM lub więcej to będzie aż nadto.

    Prosił mnie teść o przygotowanie listy aut, które warto obejrzeć i jutro mamy udać się na miasto do salonów.

    Na tę chwilę mam:

    • Seat Ibiza
    • Renault Clio (jak w nim z elektryką? czy nie wariuje jak w innych? i jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym?)
    • Toyota Yaris
    • Suzuki Swift (tu muszę poszukać w temacie czynnika klimy jaki tam się znajduje)

  • Użytkownik archiwalny

    Teść też
    przymierzał się do Fabii, jednak wizualnie bardzo mu się nie podoba. Tak więc
    szukamy czegoś jej wielkości a nie dokładnie tego auta.

    Zapewne zadziałała fama zielonej kury - tylko, że ona już nie jest zielona.
    Sama Skoda jest na podzespołach VW, tak jak i Seat.

    W moim przypadku decydowała też odległość do dealerów/serwisu. VW - 1km od zamieszkania,
    Skoda 20km, Seat 50-60km, więc było jasne. Na szczęście, poza przeglądami, nic nie trzeba było robić.
    Druga sprawa, że mając już jedno auto VAG mam ten sam sposób sterowania.

    Co do Opla z Corsą, Toyoty z Yarisem i Suzuki ze Swiftem, to sprawdzałem i moim zdaniem poupadali na głowę z cenami.
    Jak kupowałem Golfa, to ówczesna Corolla, przy identycznej cenie była golasem, z co prawda, mocniejszym silnikiem ale gorszymi osiągami - a to już kpiny z klienta.



  • Zapewne zadziałała
    fama zielonej kury - tylko, że ona już nie jest zielona.
    Sama Skoda jest na
    podzespołach VW, tak jak i Seat.
    W moim przypadku
    decydowała też odległość do dealerów/serwisu. VW - 1km od zamieszkania,
    Skoda 20km, Seat
    50-60km, więc było jasne. Na szczęście, poza przeglądami, nic nie trzeba było robić.
    Druga sprawa, że
    mając już jedno auto VAG mam ten sam sposób sterowania.
    Co do Opla z Corsą,
    Toyoty z Yarisem i Suzuki ze Swiftem, to sprawdzałem i moim zdaniem poupadali na
    głowę z cenami.
    Jak kupowałem
    Golfa, to ówczesna Corolla, przy identycznej cenie była golasem, z co prawda,
    mocniejszym silnikiem ale gorszymi osiągami - a to już kpiny z klienta.

    Co do "zielonej kury" na masce to absolutnie teść nie ma nic przeciw - wszak przymierzał się do Rapida i wodzi zazdrosnym wzrokiem za moją Octavią

    Co do cen wszystkich aut to rzeczywiście sumy w katalogu wydają się być bajońskie w porównaniu do oferowanego pojazdu - ale z rabatami oficjalnymi i dealerskimi robi się już ciekawiej (np. na podstawowego Rapida z silnikiem 1.2MPI z podstawowym wyposażeniem + radio i klima dają sumaryczny upust 8700zł co daje kwotę 43.800zł zamiast 52.500zł)


  • Użytkownik archiwalny

    Silnik dla teścia
    może być dowolny, w Rapidzie celował w 1.2MPI 75KM bo jak stwierdził "na stare lata
    nie jest mu już wyścigówka potrzebna". Dla niego jak coś będzie miało w małym
    samochodzie 65KM lub więcej to będzie aż nadto.

    Ale 1.2 MPI to silnik z 3 garami będzie - widać jakiś podrasowany klon HTP
    Rapid jest cięższy od Fabii o 50kg - więc niewiele a silnik będzie 5KM mocniejszy.
    Ja się tym HTP przejechałem, więc wybierałem świadomie jako dodatkowe auto miejskie.


  • Użytkownik archiwalny

    (tu
    muszę poszukać w temacie czynnika klimy jaki tam się znajduje)

    uwaga bo to co napisze zepsuje Ci dzien

    wszystkie nowe auta maja klimatyzacje nabijana tym nowym czynnikiem - EU przepisy

    jeden mercedes ktoremu nagle sprzedaz w US&A spadla ( twierdzi ze to przez test amerykanskiego automobilklubu czy jak to sie u nich nazywa ) podnosi szum ze ten czynnik jest mocno szkodliwy

    a szkodliwy jest - jak 99% oparów płonącego samochodu


  • Moderator

    uwaga bo to co
    napisze zepsuje Ci dzien
    wszystkie nowe
    auta maja klimatyzacje nabijana tym nowym czynnikiem - EU przepisy

    Wszystkie nowo homologowane. Jesli jest to model wprowadzony na rynek parę lat temu, to może miec dotychczas stosowany czynnik.



  • Wszystkie nowo
    homologowane. Jesli jest to model wprowadzony na rynek parę lat temu, to może miec
    dotychczas stosowany czynnik.

    "Nowe samochody, stara klima. Jak to możliwe?
    Zapewne dziwicie się, że większość nowych aut wciąż wyposażona jest w klimatyzację z wycofywanym przez UE czynnikiem R134a. To proste: po pierwsze, aktualne przepisy dotyczą aut homologowanych po dacie wprowadzenia nowych wymagań, a kolejne egzemplarze, choćby produkowano je jeszcze przez wiele lat, mogą być wytwarzane na starych zasadach.

    Po drugie, nowe modele, trafiające do salonów dziś, mogą mieć homologacje np. sprzed roku czy kilku lat. Samochód, który klientowi wydaje się nowym modelem, często homologowany jest jako kolejna z wersji auta homologowanego nawet kilka lat temu, mimo że nie przypomina pierwowzoru. Nie jest to formalnie nowy model, więc nie musi spełniać aktualnych wymagań. Tak można się bawić, dopóki urzędy europejskie nie powiedzą „dość”. "

    Cytat stąd: http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Zabojcza-klimatyzacja,7493,1.html


  • Użytkownik archiwalny

    Co do "zielonej
    kury" na masce to absolutnie teść nie ma nic przeciw - wszak przymierzał się do
    Rapida i wodzi zazdrosnym wzrokiem za moją Octavią
    Co do cen
    wszystkich aut to rzeczywiście sumy w katalogu wydają się być bajońskie w porównaniu
    do oferowanego pojazdu - ale z rabatami oficjalnymi i dealerskimi robi się już
    ciekawiej (np. na podstawowego Rapida z silnikiem 1.2MPI z podstawowym wyposażeniem

    • radio i klima dają sumaryczny upust 8700zł co daje kwotę 43.800zł zamiast
      52.500zł)

    nie pchaj go na minę ;](ten 1,2 to raz kultura pracy jak w Lanzbuldogu ,a spalanie w mieście jak w PNie ) cenowo Rapid czy Fabia to przerost formy nad treścią i w tej kwocie to zdecydowanie Octavia 1,6MPi 102km i jeszcze upolujcie coś z wyprzedaży rocznika albo jakiś demo i bedzie na dodatki



  • nie pchaj go na
    minę ;](ten 1,2 to raz kultura pracy jak w Lanzbuldogu ,a spalanie w mieście jak w
    PNie ) cenowo Rapid czy Fabia to przerost formy nad treścią i w tej
    kwocie to zdecydowanie Octavia 1,6MPi 102km i jeszcze upolujcie coś z
    wyprzedaży rocznika albo jakiś demo i bedzie na dodatki

    Przepraszam, jaki silnik do tej Octavii ma być?

    1.6MPi nie ma już od czasu zakończenia produkcji Octavii 2 w ofercie niestety. Jeśli by on był dostępny w O3 to zapewne sprzedaż tego konkretnego modelu z tym silnikiem skoczyłaby dwukrotnie w górę... A tak to same miniturbowynalazki jak powyżej na obrazku


  • Użytkownik archiwalny

    1.6MPi nie ma już
    od czasu zakończenia produkcji Octavii 2 w ofercie niestety. Jeśli by on był
    dostępny w O3 to zapewne sprzedaż tego konkretnego modelu z tym silnikiem skoczyłaby
    dwukrotnie w górę... A tak to same miniturbowynalazki

    uuu to nie wiedziałem ale to była oferta nie do przebicia jako zakup nowego auta w tej klasie mało że same turbowynalazki to jeszcze wszystko na bezpośrednim wtrysku (zapomnij o LPG ) wiec grupa VAG odebrała nam ostatni prosty piec jaki był w tych autach


  • Użytkownik archiwalny

    nie pchaj go na
    minę ;](ten 1,2 to raz kultura pracy jak w Lanzbuldogu ,a spalanie w mieście jak w
    PNie ) cenowo Rapid czy Fabia to przerost formy nad treścią i w tej
    kwocie to zdecydowanie Octavia 1,6MPi 102km i jeszcze upolujcie coś z
    wyprzedaży rocznika albo jakiś demo i bedzie na dodatki

    Polecam sprawdzić cenniki - nowa Octavia zaczyna się od 60k za golasa.
    Nawet z upustem za wyprzedaż rocznika 2013 nie będzie to pułap 40-45k.


Zaloguj się, aby odpowiedzieć
 

Wygląda na to, że twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.