Ford Focus - przeciekające podszybie (brak uszczelki przy filtrze)
-
-
filtr przeciwpyłkowy, to wymienię go za dwa lata, a wtedy przy demontażu plastiku
podszybia po prostu delikatnie pozbędę się silikonu żyletką.Wymiana filtra przeciwpyłkowego powinna się odbywać co najmniej raz w roku
-
Focusa sprzedalem w
2006 roku, wiec nie potrafie juz sprawdzic jak to w moim wygladalo, ale moze pomoga
Ci te, przyznaje nieco kiepskie, zdjecia z instrukcji wymiany takowego filtra:
LinkZ tej instrukcji, jak również dołączanej z filtrami firmy Filtron, niezbyt dobrze widać, ale chyba rzeczywiście szyby nie mają tam uszczelek, a jedynie poprzedni właściciel ją dodał
-
Z tej instrukcji,
jak również dołączanej z filtrami firmy Filtron, niezbyt dobrze widać, ale chyba
rzeczywiście szyby nie mają tam uszczelek, a jedynie poprzedni właściciel ją dodałZ szyby leje się woda do filtra?
-
Z tej instrukcji,
jak również dołączanej z filtrami firmy Filtron, niezbyt dobrze widać, ale chyba
rzeczywiście szyby nie mają tam uszczelek, a jedynie poprzedni właściciel ją dodałZ ciekawosci zajrzalem na jakies niemieckie Forum Focusa i temat jest tam rowniez poruszany.
Podobno fabrycznie bylo tam jakies "symboliczne" uszczelnienie ulegajace zniszczeniu przy wymianie filtra a niedostepne juz jako czesc zamienna.
W praktyce zarowno warsztaty jak i majsterkowicze uszczelniaja po wymianie filtra to miejsce kilkoma paskami dwustronnej tasmy butylowej (material dekarski) lub silikonem.Teraz juz wiem, dlaczego mialem czasem mokro w moim aucie, podejrzewalem jednak wowczas ze spowodowane to bylo, jak juz i w mojej wczesniejszej Fiescie,
niedroznym odplywem kondensatu z klimy...czlowiek uczy sie przez cale zycie...
-
Z szyby leje się woda do filtra?
Podszybie plastikowe od spodniej strony nad filtrem ma taką, jakby rynienkę.
Woda spływająca z szyby, która dostała się pod plastik podszybia teoretycznie powinna trafić do wspomnianej rynienki i odprowadzona bokami już poza filtrem.
Chyba to rozwiązanie jednak kuleje, skoro część wilgoci przechodzi na filtr. -
Z ciekawosci
zajrzalem na jakies niemieckie Forum Focusa i temat jest tam rowniez poruszany.
Podobno fabrycznie
bylo tam jakies "symboliczne" uszczelnienie ulegajace zniszczeniu przy wymianie
filtra a niedostepne juz jako czesc zamienna.
W praktyce zarowno
warsztaty jak i majsterkowicze uszczelniaja po wymianie filtra to miejsce kilkoma
paskami dwustronnej tasmy butylowej (material dekarski) lub silikonem.Dzięki za te informacje, z tego wynika, że jest to znany problem i użytkownicy z tym sobie jakoś radzą
Całkiem więc możliwe, że poprzedni właściciel miał już z tym problem i przy jednej z wymian filtra nakleił uszczelkę.
Filtr na pewno był wymieniany, bo gdy ja dokonywałem wymiany, to ten zamontowany był praktycznie jak nowy, nawet bez liści i innych śmieci. -
Czy to temat o filtrze pyłkowym z Focusa?
-
Czy to temat o filtrze pyłkowym z Focusa?
Ale się chłopakom zeszło, nie?
Czekałem z porządkami do zakończenia tematu. -
Ale się chłopakom zeszło, nie?
Czekałem z porządkami do zakończenia tematu.Od razu wydziel wątek Focusa, jako odrębny temat