Haldex, wady zalety, warto czy nie warto...


  • Użytkownik archiwalny

    Czy ktoś miał jakąś styczność z haldexem? Interesują mnie opinie użytkowników, bo pojawiła się na celowniku Octavia właśnie z 4x4, ale gdzieś tam dawno dawno słyszałem niezbyt dobre opinie o tym rodzaju napędu, może ktoś mi rozjaśni światopogląd ?


  • Użytkownik archiwalny

    patrz punkt D:

    taki tam pdf


  • Użytkownik archiwalny

    Czy ktoś miał jakąś
    styczność z haldexem? Interesują mnie opinie użytkowników, bo pojawiła się na
    celowniku Octavia właśnie z 4x4, ale gdzieś tam dawno dawno słyszałem niezbyt dobre
    opinie o tym rodzaju napędu, może ktoś mi rozjaśni światopogląd ?

    podobno moze niezle zaskoczyc

    ale nie mialem okazji

    @ hellsin - cale jedno zdanie w zasadzie nie na temat i gładko przechodzące w naped o sprzegle wiskotycznym
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Haldex to juz to jest bardziej pomocne


  • Użytkownik archiwalny

    @ hellsin -
    cale jedno zdanie w zasadzie nie na temat i gładko przechodzące w naped o
    sprzegle wiskotycznym

    przynajmniej jest co czytać


  • Użytkownik archiwalny

    podobno moze
    niezle zaskoczyc

    ale na + czy na - ? Bo mi po 900km przypadł do gustu, no i dzięki niemu nie musiałem wypychać auta To co Hellsin wysłał poczytam sobie jak zainstaluje jakiegoś offica bo na razie mam gołego kompa


  • Użytkownik archiwalny

    Octa z haldexiorem duzo lepiej sie prowadzi, bo nie ma smierdzacej belki z tylu. Do tego naped bardzo wytrzymaly i co ciekawe programowalny. Ja nie czulem roznicy miedzy haldexem, a torsenem, haldex spina w ulamku sekundy wiec dla kierowcy zawsze jest 4x4 bez zadnych opoznien, a jakies zaskakiwanie na zakretach mozna wlozyc miedzy bajki. Mialem okazje jezdzic Impreza WRX i STI, Audi A4 Q, S4 oczywiscie tez Q, Galantem ze stalym 4x4, Pasiorem z 4motion oraz wlasnie Golferem z haldexem. Bez roznicy.


  • Użytkownik archiwalny

    ale na + czy na - ?

    ztcw to na -

    potrafi spiac w nieoczekiwanym momencie (ostry zakret itp) a to z kolei moze "wypchnac" auto z toru jazdy, a to z koleii przy naszym braku umiejetnosci moze sie skonczyc gupio


  • Użytkownik archiwalny

    No można powiedzieć, że przejechałem nią tyle co nic i za dużo sam nie wiem, ale mimo wszystko korci mnie taka przygoda z 4x4



  • No można
    powiedzieć, że przejechałem nią tyle co nic i za dużo sam nie wiem, ale mimo
    wszystko korci mnie taka przygoda z 4x4

    To sobie Ładę Nivę kup


  • Użytkownik archiwalny

    To sobie Ładę Nivę
    kup

    Hahaha nie nie dzięki Skoda jest trochę bardziej oswojona z cywilizacją


  • Użytkownik archiwalny

    Przygoda? Ruszenie na zaśnieżonym parkingu teraz się przygodą nazywa? Bo chyba nie zamierzasz zjechać Skodą z utwardzonej drogi...


  • Użytkownik archiwalny

    Przygoda? Ruszenie
    na zaśnieżonym parkingu teraz się przygodą nazywa? Bo chyba nie zamierzasz zjechać
    Skodą z utwardzonej drogi...

    No oczywiście, mam zamiar nią pojechać Dakar, niby czemu nie?

    A tak bardziej na poważnie, latając na narty po terenie górskim chyba lepiej mieć ten napęd na 4 kółka niż na 2, hmm? Zawsze jest większa szansa,że auto nie ugrzęźnie gdzieś. No i generalnie bezpieczniejsze są 4 łapki. A poza tym zawsze miałem ośkę i to by była dla mnie przygoda W dolnośląskim po powodzi przydał się haldex, bo gdyby nie on to bym dymał z łopatą,żeby auto mogło wyjechać z miękkiego pobocza a tak uświniłem auto, ale wyjechało samo


Log in to reply