Auto do 4tyś - co warto kupić?



  • Szukam samochodu dla mojej małżonki (a tak naprawdę dla siebie drugiego, a żonka czasami będzie tym jeździć).

    Czy moglibyście mi coś polecić?

    Budżet to nie więcej niż 4tyś zł.

    Auto musi mieć:

    • wspomaganie
    • instalację gazową
    • pojemność nie mniej niż 1.3L
    • dobrze byłoby gdyby był choć 1 airbag
    • nie starszy niż 1995 rok

    Zastanawiałem się nad kilkoma samochodami:

    • Daewoo Lanos HB (1.5 i 1.6)
    • VW Golf 3 (1.6, 1.8 i 2.0)
    • Suzuki Swift 1.3
    • Skoda Felicja HB (1.3 lub 1.6)
    • Astra 1 HB(1.4, 1.6 i 1.8)
    • Seat Ibiza (1.4, 1.6)

    może jeszcze jakieś auto jest warte uwagi a o nim zapomniałem?

    Dziś oglądałem jednego Lanosa z allegro, przez telefon wszystko pięknie, a okazał się paździerzem nie wartym więcej niż 1000zł
    O ten: http://allegro.pl/daewoo-lanos-1-6-lpg-bogate-wyposazenie-wawa-i2288634033.html


  • Użytkownik archiwalny

    Doczynienia miałem z VW Golfem 3 (1.6, 1.8) można śmiało brać za 4kzł dostaniesz jakis 1995,96 rok. Na co trzeba zwrócić uwagę to: progi, podłoga (przy korkach gumowych), klapa tylna (choć to wymienić można). Ogólnie korozja czy wystepuje, częsci tanie naprawy proste, jeśli nie zgnity to tylko siadać i jeżdzić

    Ja sie zastanawiam nad takim sprzętem. Trójka


  • Użytkownik archiwalny

    Ja sie zastanawiam
    nad takim sprzętem.
    Trójka

    Wojtek, ale piszesz poważnie?

    Ja rozumiem, że to auto ma 17 lat (tyle co moje) ale lista usterek jest na prawdę cholernie długa i nie są to pierdoły (tylne hamulce, zawieszenie, wspomaganie, klima, ABS, alarm, zamykanie auta)...

    Mój jest również z 95r. ale mechanicznie bez zarzutu, zawiecha niewytłuczona zero luzów, wszystko działa, (jedynie korozja na nadkolach tylnych, masce i dokładce tylnego zderzaka) i jakby ktoś mi za niego dał 4 tysie, to bym go jeszcze przed odjazdem w buty pocałował...


  • Użytkownik archiwalny

    Świetny temat bo po wakacjach też auta do 4 tysi będę szukał
    Co z lanosem było nie tak, że paździerz nie warty 1000zł?


  • Użytkownik archiwalny

    Świetny temat bo po
    wakacjach też auta do 4 tysi będę szukał
    Co z lanosem było
    nie tak, że paździerz nie warty 1000zł?

    To pytanie raczej nie do mnie.

    A co do Lanosa, to pewnie tylko ładnie wyglądał a mechanicznie trup.

    Ale niech się kolega Barteq wypowie.

    Ps. Czerwona strzała się znudziła czy daje po kieszeni?


  • Użytkownik archiwalny

    • Daewoo Lanos HB
      (1.5 i 1.6)

    Fajne autko, 1.5 16v zadziwiajaco dobrze jezdzi. Mamy w rodzinie od nowosci. Nie rdzewieje

    • VW Golf 3 (1.6,
      1.8 i 2.0)

    1.8 najlepszy stosunek mocy do spalania, 1.6 pali tyle samo, a 2.0 wyraznie wiecej.

    • Suzuki Swift 1.3

    Gnije w oczach

    • Skoda Felicja HB
      (1.3 lub 1.6)

    Nie znam.

    • Astra 1 HB(1.4,
      1.6 i 1.8)

    1.4 jest okropnie mulowaty, koszmar, 1.6 75hp juz lepiej ale nadal tak sobie, 1.8 fajna motorownia. Tylko, ze gnije, kolega mial bezwypadkowca od 1 wlasicielki i chwytalo juz powoli. Chociaz 1.6 spalal 8l w jezdzie prawy brzeg --> lewy brzeg.

    • Seat Ibiza (1.4,
      1.6)

    Nie znam, ale 1.4 kibel straszny, to samo co w VW Golfie, koszmarny mul a potrafil wpierdzielic w miescie 10l bez zajakniecia.



  • może jeszcze jakieś
    auto jest warte uwagi a o nim zapomniałem?

    A co powiesz o nissanie micra K11 1,3 16V? U mnie w domu takiego mamy (1998 rok, wersja po liftingu). Złego słowa o nim nie można powiedzieć, auto sam przyprowadziłem parę lat temu i od tego czasu z grubszych rzeczy tylko przegub zmieniłem. Nie ma problemów z rdzą, spalanie nie za wielkie, dynamiczny, wygodny. 5 drzwi, hak, dobre hamulce, jedna poduszka.

    Nie jestem tylko pewien, czy do 4 tys. da się kupić dobry egzemplarz (choć kolega matce kupił za nieco ponad 4k i nawet w dobrym stanie).



  • To pytanie raczej
    nie do mnie.
    A co do Lanosa, to
    pewnie tylko ładnie wyglądał a mechanicznie trup.
    Ale niech się
    kolega Barteq wypowie.
    Ps. Czerwona
    strzała się znudziła czy daje po kieszeni?

    Co do czerwonego - z jednej strony się znudził (choć jest nieźle ekonomiczny) ale niestety - strasznie mułowaty. Przy obecnych szybkich samochodach i jeszcze szybszych kierowcach zaczynam mieć problemy ze zmianą pasa na ulicy czy też wyjechaniem z niektórych bocznych ulic na główną.

    Do tego zawsze chciałoby się mieć coś nowszego

    A co do Lanosa, którego oglądałem:

    • rdza na tylnej klapie, dole drzwi, mocno skorodowane progi, szczególnie prawy
    • lewy bok po spotkaniu z autobusem czy czymś takim mocno pofalowany i zamalowany w paski chyba farbką modelarską
    • schodzi klar z maski
    • krzywa kierownica (lewa strona była dalej a prawa bliżej kierowcy)
    • słabo działała szyba pasażera
    • dziurawy tłumik na łączeniu środkowego i ostatniego
    • akumulator do wymiany (ledwo zapalił)
    • silnik zarzygany olejem od uszczelki pokrywy zaworów w dół (im niżej tym bardziej, więc pewnie uszczelka pod głowicą popuszcza
    • instalacja gazowa 2-giej generacji zamiast sekwencji, reduktor do 100KM
    • po odpaleniu choć był ciepły na wolnych obrotach zgasł ze 2 razy i na gazie i na benzynie

    Ogólnie za darmo szkoda go brać.



  • A co powiesz o
    nissanie micra K11 1,3 16V? U mnie w domu takiego mamy (1998 rok, wersja po
    liftingu). Złego słowa o nim nie można powiedzieć, auto sam przyprowadziłem parę lat
    temu i od tego czasu z grubszych rzeczy tylko przegub zmieniłem. Nie ma problemów z
    rdzą, spalanie nie za wielkie, dynamiczny, wygodny. 5 drzwi, hak, dobre hamulce,
    jedna poduszka.
    Nie jestem tylko
    pewien, czy do 4 tys. da się kupić dobry egzemplarz (choć kolega matce kupił za
    nieco ponad 4k i nawet w dobrym stanie).

    Mogłaby być Micra

    Dostałem od kolegi propozycję Seicento, co o tym powiecie?


  • Użytkownik archiwalny

    Sejcento może to nawet ciekawa propozycja ale jak ktos woli 3 drzwiówki. Zamiast seja już bym wolał uno większe a i też mało awaryjne w małej cenie. Ale wiem po sobie, że lepiej szukac 5 drzwiowy o wiele większa wygoda.
    Ja polecic mogę seata ibizę zamiast golfa czy polo. Bowiem to prawie to samo a za ta kaskę można kupić młodszy model. Co do silnika to najlepiej 1,6 8V bo to nie do zdarcia silnik i działa na lpg bez problemów. Jedynie spalanie większe od tego 1,4 spokojnie o 1L czyli 9-10L gazu. Ale jak chodzi o mniejszy silnik to spokojnie i ten 1,4 wystarczy może to nie bolid ale i nie az taki zły bardzo.A pełno ich zagazowanych. Części w cenach jak do golfa 3 duży wybór tanich zamienników.



  • Mogłaby być Micra

    Dostałem od kolegi
    propozycję Seicento, co o tym powiecie?

    Jakbym miał wybierać między micrą a jakimś seicento, na pewno wziąłbym micrę Nawet, jakby była starsza.


  • Użytkownik archiwalny

    Mogłaby być Micra

    Dostałem od kolegi
    propozycję Seicento, co o tym powiecie?

    Seicento pośród tych wszystkich aut, które zostały wymienione nie wygląda tak atrakcyjnie Ja na Twoim miejscu skłaniał bym się ku Lanosowi albo Golfowi. Sam mam Golfa 3, zrobiłem nim już ponad 40 tys i zmieniałem tylko przeguby a tak to tylko wymiany eksploatacyjne.


  • Użytkownik archiwalny

    Szukam samochodu
    dla mojej małżonki (a tak naprawdę dla siebie drugiego, a żonka czasami będzie tym
    jeździć).

    jak dobrze poszukasz to znajdziesz np 323 i nie chodzi mi o mazde

    oczywiscie jej historia bedzie bardziej burzliwa niz innych samochodow w tym budzecie

    ale jak trafisz na niebity egzemplarz to potem tylko rzeczy eksploatacyjne

    znajomy ma taka coupete od reki za 4.5kpln ( tyle ze wlasnie 2.5l )



  • jak dobrze
    poszukasz to znajdziesz np 323 i nie chodzi mi o mazde
    oczywiscie jej
    historia bedzie bardziej burzliwa niz innych samochodow w tym budzecie
    ale jak trafisz
    na niebity egzemplarz to potem tylko rzeczy eksploatacyjne
    znajomy ma taka
    coupete od reki za
    4.5kpln ( tyle ze wlasnie 2.5l )

    Dla siebie to i starą Calibrę bez wiejskiego tuningu bym kupił

    Ale tu chodzi o to, żeby była w miarę krótka maska i do tyłu przyzwoita widoczność, inaczej raz w tygodniu samochód będzie na "klepanie" do blacharza jeździł


  • Użytkownik archiwalny

    jak dobrze
    poszukasz to znajdziesz np 323 i nie chodzi mi o mazde

    Compakt wyglada okropnie, a za 4 tys to kupi sedana lub coupe ale 318-tke co najwyzej do sporych poprawek Dobre 6 garow w E36 to koszt 7-8 tys w gore (sedan, touring), a w coupe to ponad dycha jak nic. Ogladalem chyba ze dwadziescia e36tek w przeroznych pieniadzach i jest dramat. Najtansze E36 coupe nie wygladajace na kupe i w miare jezdzace (1.8 is) kosztowalo 6500 do oplat z lysymi oponami ale mialo szwedzkie blachy i na szwedzkiej stronie ostatni przeglad 198 tys km wiec tyle co nic


  • Użytkownik archiwalny

    Ale tu chodzi o to,
    żeby była w miarę krótka maska i do tyłu przyzwoita widoczność, inaczej raz w
    tygodniu samochód będzie na "klepanie" do blacharza jeździł
    Aż tak?



  • Aż tak?

    Puga jeszcze nigdy nie obiła, albo nie zauważyłem

    Ale jak mi kiedyś opowiadała, że wjechała kompletnie zaparowanym samochodem w ulicę jednokierunkową pod prąd i dopiero kierowca ciężarówki uświadomił jej że źle jedzie, a ona nic nie widząc cofnęła się do początku ulicy...

    Właśnie wróciłem z kolejnych oględzin - Seicento Young 1999 rok z gazem za 3300zł. Poj. 900ccm na jednopunktowym wtrysku. Od pierwszego właściciela. 145tyś przebiegu.

    Pierwszy właściciel, kobieta, nakleiła sobie nalepkę "Pioneer" przez całą szybę
    Auto miało łyse od wewnątrz przednie opony, kierownica nawet podczas wolnej jazdy biła mocno na prawo i lewo. Wskazówka prędkościomierza podskakiwała w rytm bicia kierownicy, to samo lusterko wewnętrzne. Lekko stuknięty w zderzak był z przodu, lekko wygięty na zewnątrz błotnik i do tego wystające plastikowe nadkole. Auto było lakierowane jeszcze w ASO na gwarancji (wg. książki przynajmniej). Książka dziwna, bo każda naprawa wykonana w innym miejscu Polski. Wydech końcowy albo źle zamontowany albo nie od tego samochodu, bo tak zamontowany był aż chlapacz przeciął...

    Ten samochód: http://warszawa.gumtree.pl/c-Samochody-Sprzedam-samochody-osobowe-sprzedam-W0QQAdIdZ372542181

    A do tego przekonałem się, że ta dziewięćsetka w 5 biegach ma takie same osiągi jak mój Peugeot w 4 biegach, czyli żadne No i w SC bagażnika przy kole zapasowym w nim włożonym praktycznie brak (to jest mój pierwszy kontakt z SC w życiu) a w Peugeocie pomimo butli w bagażniku - mieści się jeszcze wózek "parasolka" i małe zakupy.
    Zaraz się okaże, że nic w typie Puga i w podobnym stanie co on w tych pieniądzach nie znajdę



  • Puga jeszcze nigdy
    nie obiła, albo nie zauważyłem
    Ale jak mi kiedyś
    opowiadała, że wjechała kompletnie zaparowanym samochodem w ulicę jednokierunkową
    pod prąd i dopiero kierowca ciężarówki uświadomił jej że źle jedzie, a ona nic nie
    widząc cofnęła się do początku ulicy...

    Więc skoro ona tak jeździ to nic nie zmieniaj, chyba że na pancerne Volvo, w którym ma szansę przeżyć po zderzeniu z ciężarówką

    Zaraz się okaże, że
    nic w typie Puga i w podobnym stanie co on w tych pieniądzach nie znajdę

    I tak będzie - jeśli Pug jest w dobrym stanie to sobie daruj - praktycznie nikt nie sprzedaje dobrego i sprawnego samochodu



  • A co powiesz o
    nissanie micra K11 1,3 16V? U mnie w domu takiego mamy (1998 rok, wersja po
    liftingu). Złego słowa o nim nie można powiedzieć, auto sam przyprowadziłem parę lat
    temu i od tego czasu z grubszych rzeczy tylko przegub zmieniłem. Nie ma problemów z
    rdzą, spalanie nie za wielkie, dynamiczny, wygodny. 5 drzwi, hak, dobre hamulce,
    jedna poduszka.

    Prawie ze wszystkim się zgodzę, ale...

    korozja na jednym poziomie (o ile nie gorszym) jak u Swifta. Znam kilka egzemplarzy (w tym salonówka od nowości w jednej rodzinie, zero kolizji) i powiem jedno: jak jest cicho to tylko słychać "chrum, chrum..."


  • Użytkownik archiwalny

    Osiągi w swifcie 1.3 powinny Cię zadowolić


Log in to reply