Nowe paliwo - E85
-
Jak dla mnie śmiech na sali. 30gr/litr taniej. Do tego "instalacja" za (aktualnie) ~2500zł. A spalanie wzrośnie, bo mniej kaloryczna est od zwykłej benzyny...
-
Mariuz taki stary user jesteś i nie potrafisz prawidłowo linkować
Ja tam nic nie wyczytałem o instalacji za 2500zł.
By na tym jeździć potrzeba silników Flexifuel (FFV), poza Fordem i Volvo ma je je jeszcze VW jak się nie mylę. Te silniki to nic nowego, jednak przyszłość tego będzie zapewne taka jak CNG. Słaby dostęp do stacji nie rozwija tego rynku. Mała ilość samochodów z takimi silnikami nie wróży jakiegoś strasznego popytu na to paliwo.
A takie akcje robi się na pokaz. -
Spieszyło mi się do wyjścia, a widziałem przecinki w linku, a forum ma z tym problem
Instalacja jest wymagana do aut z silnikami innymi niż FFV. Najprawdopodobniej zmienia kąt zapłonu/czasy wtrysków. Mało informacji na ten temat...
Link do firmy specjalizującej się w tych instalacjach
Co do stacji, to łatwiej wprowadzić takie dystrybutory niż dystrybutory CNG. Są w końcu identyczne jak do zwykłego paliwa.
Też temu sukcesu nie wróżę, tak samo jak nie udało się szybko podbić rynku biodieslowi...
-
Prawdopodobnie przy takim paliwie klasyczny silnik spalinowy, zaliczy momentalnie spalanie stukowe.
-
Też temu sukcesu
nie wróżę, tak samo jak nie udało się szybko podbić rynku biodieslowi...Ja też, w sumie bardzo dobrze by było, gdyby biopaliwa nie opanowały rynku. W dużym skrócie - produkcja żywności i tak jest zbyt "obciążona", nafaszerowana chemią, żeby "wyrobić" i na biopaliwa. Pomyślcie, co by było, gdyby po wyczerpaniu się złóż ropy wprowadzono by same biopaliwa. To jest nierealne i nie tędy droga
-
Zgadzam się z Mariuzem - śmiech na sali.
By na tym jeździć
potrzeba silników Flexifuel (FFV), poza Fordem i Volvo ma je je jeszcze VW jak się
nie mylę.Nie tylko. Dacia stara się być mocno pro"ekologiczna" (cudzysłów zamierzony).
Stosowany benzyniak w Dusterze rocznik 2010 zasilany jest standardowo noPb95, norma emisji spalin Euro4. W roku 2011 weszła zmodernizowana wersja - oprócz benzyny możliwe jest zasilanie bioetanolem (E85), wyższa norma Euro5. Do tego inne skrzynie biegów.
Kupując auto w zeszłym roku wyraziłem lekki żal, że może warto byłoby poczekać na ten nowy silnik. Ale sprzedawca stwierdził, że nie mam racji; te nowsze są bardziej "przymulone", wolniej się rozpędzają... nie warto. A do tego różnica w spalaniu noPb95 i E85... bioetanolu silnik zużywa więcej o (bagatela): 2,5-4 litry... Czyli 30-groszowe oszczędności na litrze można sobie w buty wsadzić.
Na forum Dacii już orientowano się w temacie bioetanolu i wychodzi na to, że będzie to po prostu zarzynanie silników.Te silniki to nic nowego, jednak przyszłość tego będzie zapewne taka jak
CNG. Słaby dostęp do stacji nie rozwija tego rynku. Mała ilość samochodów z takimi
silnikami nie wróży jakiegoś strasznego popytu na to paliwo.
A takie akcje robi
się na pokaz. [/color]Popytu obecnie też nie wróżę, ale... jeżeli z biegiem czasu głoszona tendencja się utrzyma i za kilka, kilkanaście lat będziemy mieli do dyspozycji tylko bioetanol?
-
Żeby współczesny silnik latał na 85 oktanach, trzeba go odprężyć, np przez inne tłoki. Niestety są tego wady. Póki co biopaliwa w naszym kraju nie będą popularne, bo ich cena nie rekompensuje niedogodności z nimi związanych. Przykład: leję biodiesla do T4, cena 4,45 za litr. Jak leję za stówkę, to mam dwa litry więcej, niż klasycznego ON. Auto pali jednak ok 0,5 więcej bioestru, niż ON. Dodając to, że bioester jest agresywny w stosunku do niektórych elementów gumowych, oraz pasuje częsciej filtr paliwa wymieniać, to oszczędności praktycznie nie ma.
Edit: No a pozatym, ludzie w Afryce głodują, a my sobie siejemy jakieś roślinki i przerabiamy na paliwo. Dobrze, część biopaliw tworzy się z odpadów, ale wprowadzanie na siłę biokomponentów to jest moim zdaniem głupota. Póki mocno trzyma się lobby paliwowe, to będziemy płacić i płakać, mimo tego, iż istnieją już technologie pozwalające robić 100km za 10zł luksusowym pojazdem...
-
Żeby współczesny
silnik latał na 85 oktanach,
E85 ma 102 oktany. 85 to zawartość etanolu w paliwie (typowo 85%, w rzeczywistości zakres 70-85%)Co do reszty się zgadzam. Fajnie by było, gdyby biopaliwa robiło się z niejadalnych części roślin uprawianych na pożywienie, a nie "zużywanie" ogromnych połaci terenu na produkcje paliwa.
-
Prawdopodobnie przy takim paliwie klasyczny silnik spalinowy, zaliczy
momentalnie spalanie stukowe.Dokładnie odwrotnie Odporność tego paliwa na spalanie stukowe jest dużo większa niż pb95 czy pb98
-
Jak dla mnie śmiech
na sali. 30gr/litr taniej. Do tego "instalacja" za (aktualnie) ~2500zł. A spalanie
wzrośnie, bo mniej kaloryczna est od zwykłej benzyny...
LINKA ja tam się cieszę - po pewnych modyfikacjach można na takim paliwie bez problemu wykrzesać 20% więcej mocy z silnika A o tym jakoś nikt nie pisze