Nowa żarówka



  • Witam!

    Co o tym sądzicie?

    klik


  • Admin

    Wiele się nie dowiedziałem, nawet nie zamieścili zdjęcia...



  • http://www.geekweek.pl/fipel-przyszlosc-oswietlenia-jest-plastikowa/371726/

    Ja tutaj widzę (pod warunkiem niskich kosztów) alternatywę/nastepcę świetlówek CCFL i folii EL.



  • Witam!
    Co o tym sądzicie?
    klik

    Sądzę, że artykuł jest tendencyjny. Wydajność zbliżona do OLED, zasilanie AC powodujące jednakowe migotanie jak tradycyjnych świetlówek
    Tradycyjna świetlówka zasilana napięciem o f=36kHz też nie będzie w widoczny sposób migotać A co do koloru światła - chyba każdy wie, że luminofory są różne, a wielu wie, ze luminofory są już niesamowicie dopracowane.
    Świetlówka o oddawaniu barw >90% w rozsądnej cenie

    Żywotność szacowana na 20000 godzin wydaje się być ok. Tylko ciekawe po jakim czasie będzie 50% mocy świecenia

    Może być problem z ceną gdyż materiał wykorzystuje iryd oraz technologię nanorurek

    LINK


  • Użytkownik archiwalny

    Już producenci się postarają by tylko oni wychodzili na tym najlepiej. Co to ni miało być z świetlówkami czy też żarówkami ledowymi. Ceny kosmiczne a żwywotność tylko na papierku wspaniała. Podobno juz nawet w samochodach kombinują bo światła ledowe dzienne maja za dobrą trwałość i się nie psują więc oni nie zarabiają na częściach.



  • Już producenci się
    postarają by tylko oni wychodzili na tym najlepiej. Co to ni miało być z
    świetlówkami czy też żarówkami ledowymi. Ceny kosmiczne a żwywotność tylko na
    papierku wspaniała. Podobno juz nawet w samochodach kombinują bo światła ledowe
    dzienne maja za dobrą trwałość i się nie psują więc oni nie zarabiają na częściach.

    W nowych autach żarówki palą się chyba dużo częściej niż w starych - to taka moja obserwacja Pewnie zostało to zaplanowane/zaprojektowane



  • Już producenci się
    postarają by tylko oni wychodzili na tym najlepiej. Co to ni miało być z
    świetlówkami czy też żarówkami ledowymi. Ceny kosmiczne a żwywotność tylko na
    papierku wspaniała. Podobno juz nawet w samochodach kombinują bo światła ledowe
    dzienne maja za dobrą trwałość i się nie psują więc oni nie zarabiają na częściach.

    http://moto.pl/MotoPL/1,88389,13009844,Mercedes_bez_zarowek.html



  • W nowych autach
    żarówki palą się chyba dużo częściej niż w starych - to taka moja obserwacja
    Pewnie zostało to zaplanowane/zaprojektowane

    Żarówki H7 padają rzeczywiście szybko i są 2-3 razy droższe od H4 na których można rok spokojnie przejeździć



  • Żarówki H7 padają
    rzeczywiście szybko i są 2-3 razy droższe od H4 na których można rok spokojnie
    przejeździć

    Żeby tylko rok Bez problemu kilka dobrych lat



  • Żeby tylko rok
    Bez problemu kilka dobrych lat

    Jak jeździłem w jednej firmie Fiatem Ducato, to H7 wymieniałem średnio co miesiąc

    A żeby w nim wymienić żarówkę, trzeba było odkręcić atrapę, jedną śrubę trzymająca lampę i wyszarpnąć cały klosz z takiego kulowego zaczepu...

    Nie wiem czy tylko Fiaty tak mają, czy wszystkie auta z H7



  • Nie wiem czy tylko
    Fiaty tak mają, czy wszystkie auta z H7

    Z tego co wiem to jest bolączka H7 ze względu na mały rozmiar bańki.



  • Nie wiem czy tylko Fiaty tak mają, czy wszystkie auta z H7

    Wszystkie. H7 to porażka. W Iveco, Masterze, Citroenach - wymienia się co 5-6 tysięcy km. Najczęściej wymieniam od razu dwie - i tak druga pali się po kilku dniach


Log in to reply