Suzuki Ignis Sport
-
@BPX33 no mam swoje miejsce postojowe, płynami starałem się go nie zalewać, ale łożyska tylnych kół zmieniałem sam. Plus mogę wyjechać za ogrodzenie i sobie grzebać.
-
Dziś wymieniłem bak na nowy. Na szczęście nie ma problemu z dostępnością . Stary rozszczelnił się na zgrzewie na bieszczadzkich drogach 😁
Przy okazji wymieniłem olej w silniku i w skrzyni biegów.
Robił ktoś kiedyś płukankę skrzyni? Wsadziłem palucha to w środku wszystko czarne 🤔 -
-
@leo pękła mi osłona przegubu więc za rekomendacjami z forum kupiłem zamiennik firmy GKN Lobro.
Niestety dzisiejsza próba odkręcenia przegubu zakończyła się połamaniem klucza 😡 chyba ktoś to udarem dokręcał 😒 muszę spróbować z palnikiem
-
@pacior Znaczy nakrętka piasty nie chce puścić? Próbuj dobrym kluczem, zostaw palnik jako ostateczność.
Palnik sprawdza się przy zanieczyszczonych i skorodowanych, zapieczonych gwintach. Jeśli ktoś dokręcił na chama, palnik niekoniecznie pomoże, potrzebny jest mocny klucz i siła. Weź też pod uwagę, że po rozgrzaniu przegubu szlag trafi smar, więc przygotuj się na dokładne czyszczenie (ropowanie) przegubu (o nowym smarze nie wspominam). -
@leo wymiana osłony przegubu zakończyła się podmianą na drugą używaną półoś, nie mogłem zmienić osłony gdyż po drodze na półosi jest zainstalowany tłumik drgań?? 🤔
Zastanawiam się więc nad elastyczną osłoną osłoną zakładaną przy pomocy mufy bez rozbierania przegubu (ten teoretycznie jest nie zdejmowalny z półosi choć w tej starej zszedł po kilku uderzeniach młotkiem). Przegub wewnętrzny ma seger i tego rozpiąć można.
A tak w ogóle to piszę żeby się pochwalić że nadeszła taka mała rocznica, 50kkm za kółkiem Ignisa za mną ☺️
Pa. Chętnie się zamienię za zwykłą wersję 5d bo miejsca czasem mi tu brakuje 😒
-
@pacior
Czy przypadkiem przegub nie jest zabezpieczony pierścieniem z półosią? W Clio zamiast pierścienia w kształcie Omega (jak to było w Tico) jest pierścień wewnątrz przegubu i specjalnym przyrządem "wyrywa" się półoś z przegubu... wiem bo sam robiłem:DJeśli można kupić sam przegub do tego samochodu to musi być jakiś sposób na rozłączenie jego od półosi i wówczas nie powinno być problemów z wymianą osłony.
W Clio musiałem zastosować taki przyrząd by wymienić osłonę:
-
@pacior Można więc popróbować z osłoną uniwersalną zakładaną za pomocą stożka (chyba Kamoka takie robi). A parę dni temu widziałem na YT, jak jakiś Chińczyk, Japończyk czy Koreańczyk pokazywał zakładanie dwóch osłon bez rozbierania czegokolwiek. Te osłony były po prostu przecięte wzdłużnie na pół i miały specjalny rowek, zakładało się je na oś, rowek wypełniało klejem, łączyło i podgrzewało. Niestety, nie mogę teraz odnaleźć tego filmiku. :-( No i nie wiem, czy takie dzielone osłony można dostać u nas.
-
-
Dziś dorwałem dwie używane sprężyny tylne do Ignisa (jedną mi pękła od strony kierowcy), nowych brak, są tylko obniżające ale niższego auta nie potrzebuję..
Wymiana około 30 minut.
-
Musso ma przymusową przerwę więc wyjazd na urlop zaliczył Ignis, w sumie ponad 2 tysiące kilometrów po północnej i zachodniej Polsce.
W Międzyzdrojach miałem przyjemność spotkać się z @zajczykowski 🙂
W drodze na MRU zgubiłem napis Suzuki z klapy ☹️ okazało się że niewiele brakowało by odpadły wszystkie 🥴
Poza tym niedawno wymieniłem chłodnice wody, poprzednia mimo że miała 4 lata niestety była niedrożna powodując wywalanie płynu zbiorniczkiem wyrównawczym, teraz mam z tym spokój. Mimo wszytko muszę wykonać jakieś bardziej kompleksowe czyszczenie układu.
-
@pacior napisał w Suzuki Ignis Sport:
W Międzyzdrojach miałem przyjemność spotkać się z @zajczykowski 🙂
A czemu wciąż się u nas nie zarejestrował? ;)
-
@BPX33 napisał w Suzuki Ignis Sport:
@pacior napisał w Suzuki Ignis Sport:
W Międzyzdrojach miałem przyjemność spotkać się z @zajczykowski 🙂
A czemu wciąż się u nas nie zarejestrował? ;)
No jak nie jak jego wątek na forum jest obok mojego 😁
-
@pacior napisał w Suzuki Ignis Sport:
No jak nie jak jego wątek na forum jest obok mojego 😁
Wchodziłem przez "nieprzeczytane", więc zapomniałem że mamy takowy wątek. Ale kolega w ogóle nieaktywny... :(
-
Po 38 tysiącach kilometrów zabrałem się za regulację luzów zaworowych, wydechowe na 3 i 4 cylindrze miały już zdecydowanie zbyt mały luz i musiałem dać płytkę o 0,1mm cieńszą. Jak tak dalej pójdzie to za niecałe 100kkm skończy się regulacja 😱
I znów pękła mi sprężyna w tylnym zawieszeniu od strony kierowcy, tym razem wraz ze zmianą sprężyn wymienię amortyzatory, może są już zbyt słabe i na sprężynę przenosi się zbyt duże obciążenie 🤔
-
Tłumik końcowy mi zgnił i się urwał 🙁 w sumie nic dziwnego nie byłoby w tym gdyby nie fakt że tydzień temu miałem przegląd a sam tłumik wymieniałem jakieś 3 lata temu.. 🤔
Kupiłem taki sam, cena już 60zł wyższa -
Wczoraj wreszcie Suzuki doczekał założenia letnich opon, przy okazji wymieniłem blaszki trzymające klocki w tylnych zaciskach i zrobiłem ogólny przegląd podwozia.