Naprawa zawieszenia przedniego w tico
-
@ryszard Tzn. miałem i mam problem z przeskokami, naprężeniami podczas skręcania i rozbierałem kolumny wielokrotnie wymieniając różne elementy i teraz chcę finalnie złożyć żeby było tak jak powinno.
-
@michal
Ja w ubiegłym roku podałem konserwacji obie kolumny zamontowane fabrycznie tylko z uwagi na korozję części metalowych (głównie amortyzatorów i sprężyn). Elementy wypiaskowałem, pomalowałem, nasmarowałem łożyska i całość poskręcałem. Plastikowych łożysk ślizgowych jeszcze nie wymieniałem bo nie były zużyte.
Na marginesie łożyska te są bardzo drogie. -
@michal napisał w Naprawa zawieszenia przedniego w tico:
@ryszard Tzn. miałem i mam problem z przeskokami, naprężeniami podczas skręcania i rozbierałem kolumny wielokrotnie wymieniając różne elementy i teraz chcę finalnie złożyć żeby było tak jak powinno.
Przesmarowanie łożysk kolumn może trochę pomóc. Ale może też być problem w czym innym np w przekładni kierowniczej
-
@ryszard Kolumna kierownicza była wymieniana na regenerowaną, później wymieniłem amortyzatory i w tamtym momencie zaczęły się problemy. Nie mogę dojść czy to po wymianie przekładni czy po wymianie amortyzatorów. Bardzo głupio to zrobiłem bo po wymianie przekładni i ustawieniu zbierzności wymieniłem amortyzatory. Ze starego amortyzatora po stronie pasażera wyciekł olej i ta strona była podniesiona do góry. Po wymianie pewnie zmieniła się geometria.
-
@michal napisał w Naprawa zawieszenia przedniego w tico:
@ryszard Kolumna kierownicza była wymieniana na regenerowaną, później wymieniłem amortyzatory i w tamtym momencie zaczęły się problemy.
Może amortyzatory nie są do Tico?
Nie mogę dojść czy to po wymianie przekładni czy po wymianie amortyzatorów.
Bardzo głupio to zrobiłem bo po wymianie przekładni i ustawieniu zbieżności wymieniłem amortyzatory.Jeżeli po wymianie przekładni i ustawieniu zbieżności nie było problemów a pojawiły od razu po wymianie amortyzatorów to winne są amortyzatory.
Ze starego amortyzatora po stronie pasażera wyciekł olej i ta strona była podniesiona do góry. Po wymianie pewnie zmieniła się geometria.
Jak pisałem w zeszłym roku wymotowywałem kolumny do konserwacji. Po zamontowaniu nie miałem problemów. Zbieżność mogłaby ci się zmienić po wymianie przekładni kierowniczej, kiedy musisz odpiąć końcówki przekładni od zwrotnic, ale jak napisałeś regulacja zbieżności po tej operacji została wykonana.
-
@ryszard Łożyska kupiłem po 28 zł za dół i po 7 zł za górę:
Niestety góra, co ciekawe, pomimo właściwego numeru OEM 41731A82000-000 przyszła nie taka jak stara. Pewnie jakaś wariacja do innego łożyska.
Amortyzatory to Kayaba 632093 i 632094, sprawdzane na stronie kayaby napewno dobre.
@ryszard napisał w Naprawa zawieszenia przedniego w tico:
Nie mogę dojść czy to po wymianie przekładni czy po wymianie amortyzatorów.
Bardzo głupio to zrobiłem bo po wymianie przekładni i ustawieniu zbieżności wymieniłem amortyzatory.Jeżeli po wymianie przekładni i ustawieniu zbieżności nie było problemów a pojawiły od razu po wymianie amortyzatorów to winne są amortyzatory.
No właśnie nie jestem pewien czy nie było problemów po wymianie przekłądni. Mineło trochę czasu. Mam taką myśl, że może trzeba wyregulować luz zębatki może jest za mocno dokręcony regulator. To taka myśl tylko, ale może jak poskładam amortyzatory to coś się zmieni.
A może wygięty drążek stabilizatora ma wpływ na geometrię?
-
@michal napisał w Naprawa zawieszenia przedniego w tico:
@ryszard Łożyska kupiłem po 28 zł za dół i po 7 zł za górę:
Niestety góra, co ciekawe, pomimo właściwego numeru OEM 41731A82000-000 przyszła nie taka jak stara. Pewnie jakaś wariacja do innego łożyska.
Zdecydowanie ta miseczka pod łożysko w lewym górnym rogu nie jest od Tico. Nie montowałbym tej części.
No właśnie nie jestem pewien czy nie było problemów po wymianie przekłądni. Mineło trochę czasu. Mam taką myśl, że może trzeba wyregulować luz zębatki może jest za mocno dokręcony regulator. To taka myśl tylko, ale może jak poskładam amortyzatory to coś się zmieni.
Możesz wyregulować choć ja takiej regulacji nigdy nie potrzebowałem (auto 22 lat i 270 tyś przebiegu) no ale może zamontowałaś używaną przekładnię w złej kondycji.
A może wygięty drążek stabilizatora ma wpływ na geometrię?
Drążek raczej nie.
-
@ryszard Przekładnię kierowniczą kupowałem w intercarsie, była regenerowana przez firmę lauber więc chyba raczej powinna być wporządku.
W wątku do którego przesłałeś mi link:
https://zlosniki.pl/topic/37686/dziwny-odgłos-chrupnięcie-przy-ruszaniu?page=1
@Kris uskarżał się na chrupnięcie przy obrocie o 3/4 raz też coś wspomniał o przeskoku kierownicy w jednym z postów. Ostatecznie stwierdził że to sworzeń prawego wahacza ("gałka mocowana do zwrotnicy ").U mnie przeskoki, naprężenia pojawiają się na postoju w punkcie jazdy na wprost. Wydaje mi się że podczas jazdy też ale trudno stwierdzić gdy trzeba skupić się na prowadzeniu pojazdu. Pojawiają się na opuszczonym na ziemie aucie, a na podniesionym przodzie już nie.
Oba wahacze wymieniłem gdzieś tak 10 lat temu na febi - jednolity odlew. Pięć lat później uszkodziłem osłonę sworznia jednego z nich przy wymianie przegubu zewnętrznego półosi napędowej. Zalepiłem to silikonem i przez parę lat tak jeździłem, a w zeszłym roku go wymieniłem. Tak więc mam jeden wahacz 10 letni i jeden roczny.
Po zamontowaniu amortyzatorów popróbuję jeszcze wywołać przeskoki najpierw na opuszczonej jednej stronie, a potem na drugiej. -
-
@pacior Masz na myśli te wewnętrzne tuleje?
strona pasażera
strona kierowcy
Popróbowałem trochę łomem od góry i ani drgną.
-
-
Do kolumn zawieszenia zamówiłem 2 poduszki Tedgum. Dostałem jedno zapakowane w zamknięte opakowanie a drugie w woreczku strunowym. Oba opatrzone numerem TED 00162157:
Pierwszy problem to taki że w katalogu Tedgum na zdjęciach jest sama część metalowa i zamówiłem do tego poduszki górne i dolne, które jak okazały się niepotrzebne i trzeba było je zwracać. Wysłałem tą uwagę mejlem do tedgum i odpisali, że poprawią te zdjęcie ale do tej porty tego nie zrobili.
Kolejna sprawa jest taka że te poduszki mają różne twardości, co sprawdziłem obejmując je górną miseszką i pierścieniem oporowym:
Okazuje się że napisy pod spodem są różne. ORYGINALNIE ZAPAKOWANE GNIAZDO miało wybite numerki 10 na bolcach i tak jakby coś wytarte w miejscu gdzie zwykle są napisy:
Gniazdo z torebki strunowej nie miało wybitych 10-tek i jakieś tam niezatarte napisy - "STEEL" cośtam.
Natomiast takie same gniazdo produkcji KOREA miała wybite takie same 10-tki na bolcach i napis MADE IN KOREA i numerek 96568585 w miejscu gdzie w oryginalnie zapakowanym gnieździe było wytarcie.
Skandal!
-
@michal nie dziw się. Ciężko obecnie coś kupić ori.
-
@Jaco Ale żeby to chociaż były 2 takie same. A tu nie wiesz co ci się trafi.
-
-
@Jaco Zgadza się, ale nie zawsze sklep i hurtownie z których sklep bierze części mają to co trzeba, a zwłaszcza do tico.
-
Zamontowałem do tico kolumny z takimi sprężynami kayaba RG3085 według katalogu kayaby do Tico:
Kayaba jest trochę dłuższa choć ma mniej uzwojeń, gdzieś tak o pół uzwojenia.
No i niestety przód samochodu mi się podniósł o ok 3 cm względem tyłu:
Czy myślicie, że to może tak być? Nie straci na przyczepności. Może powinienem takie same na tył dać żeby się wyrównało. Pierwsze wrażenie z jazdy to takie że jeździ się tak jakby lekko.
-
Najlepiej nie kombinować z zamiennikami. Wiem, ze oryginały trudno już zdobyć, ale akurat oryginalne przednie sprężyny są jeszcze dostępne.
https://allegro.pl/listing?string=tico sprężyna oryginał&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-uni-1-3-0813 -
Ale to Kayaba KYB K-FLEX RG3085- pojawia się jako druga pozycja w linku, który wysłałeś.
-
Bo sprzedawcy stosują taki myk, że nazywają oryginałami także części które nigdy nie były montowane przez Daewoo Motor. Może być oryginał chiński, polski itp.
A tu właściwy link
https://allegro.pl/oferta/sprezyna-zawieszenia-przednia-tico-nowa-oryginal-8556768800