Jak to jest z rezerwą?
-
@BPX33 No przecież już pisałem, że nie wybuchnie, a Ty dalej, że "nie wybuchnie"...
Tylko nie wiem, jakim cudem 45 +13 = 45 + 45. Wcześniej pisałeś, że tankując pod korek potrafisz dolać 13 litrów, a teraz piszesz, że dzięki temu jesteś na stacji w tygodniu raz, a nie dwa razy. No, bo jeśli matematyka ma się zgadzać, to wychodzi na to, że co 2-3 tygodnie jesteś na stacji częściej, niż mógłbyś być tankując normalnie. Hmmm...
No, ale zawsze te 2 minuty tygodniowo zaoszczędzone. :-) Przynajmniej raz na 2-3 tygodnie. Faktycznie, jest się o co bić.
Dalej jednak twierdzę, że mógłbyś zaoszczędzić dodatkową minutę, nie bawiąc się w kapanie pod korek. :-)Dobra, koniec z przekomarzaniem się :-D .
Gdyby Esen zdecydował się na eksperymenty, ile da się przejechać w realu na rezerwie (oczywiście z kanistrem benzyny w kufrze), dodam jeszcze jedną niedogodność, o której zapomniałem napisać wcześniej: niestety, ale przy tym trzeba bardzo starannie dobrać sobie trasę, nie da się bowiem zrobić takiego eksperymentu przy okazji zwykłych dojazdów np. do pracy. Spodziewając się zgaśnięcia silnika (czyli po przejechaniu "gwarantowanych" 50 km od momentu pojawienia się kontrolki), należy jechać spokojną, najlepiej mało uczęszczaną drogą (absolutnie nie Autobahnem), gdzie mamy możliwość w każdej chwili zjechać bezpiecznie na pobocze. Nie może to być także miasto ani droga z dużą ilością skrzyżowań. Lepiej zapomnieć o wyprzedzaniu. Niestety, ale trzeba sobie spokojnie jechać na ciągłym czuwaniu, wiedząc, że silnik może w każdej chwili zgasnąć i stracimy napęd. Ten stan może utrzymywać się przez kilkadziesiąt km - to też trzeba zaplanować.
Pisane z autopsji. -
@leo napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Tak, jak pisałem: zalać dużo i od razu w długą trasę - czemu nie. Ale wolałbym nie zostawiać tak zatankowanego samochodu.
Ja się ogólnie z tobą zgadzam. Po coś to odbicie i przewody odpowietrzające są.
-
@BPX33 napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Jaki rocznik? Ja użytkuję 2013 i na pierwszej "kresce" potrafię przejechać ponad 400 km, gdzie każda następna (oprócz takich 4 najmniejszych na samym dole) to ok. 100 km.
No to chyba ten sam model miałem. Pierwsza kreska była wybitnie długa. Ale nie na autostradzie jak się jedzie 160km/h przelotowo. Wtedy spalanie wychodziło dużo większe niż zwykle.
No to przecież @esen ma właśnie taką funkiel, nówkę sztukę gotową do testów. ;) Ja nie wiem na co właściwie czekać... :P
Ty już się ze swoim litrażowaniem od mojego Tipo oddal w sobie znanym kierunku :D
-
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
No to chyba ten sam model miałem. Pierwsza kreska była wybitnie długa. Ale nie na autostradzie jak się jedzie 160km/h przelotowo. Wtedy spalanie wychodziło dużo większe niż zwykle.
Przy 160 km/h trzeba liczyć 2x większe spalanie (11-12l/100km) niż przy 120 km/h (6-6,5l/100km). Taki urok tego silnika ;)
Ty już się ze swoim litrażowaniem od mojego Tipo oddal w sobie znanym kierunku :D
Jak będę w Niemcowni to zrobię Ci nalot na haus i wszystko pomierzymy! XD Spokojna Twoja rozczochrana ;)
-
@BPX33 napisał w Jak to jest z rezerwą?:
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
No to chyba ten sam model miałem. Pierwsza kreska była wybitnie długa. Ale nie na autostradzie jak się jedzie 160km/h przelotowo. Wtedy spalanie wychodziło dużo większe niż zwykle.
Przy 160 km/h trzeba liczyć 2x większe spalanie (11-12l/100km) niż przy 120 km/h (6-6,5l/100km). Taki urok tego silnika ;)
W Tipo też jest śmiesznie.
155km/h - 8,5 litra
160 - 10
180 - 12Jak będę w Niemcowni to zrobię Ci nalot na haus i wszystko pomierzymy! XD Spokojna Twoja rozczochrana ;)
Pamiętaj żeby kierować się na Ausfahrt.
-
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
No to chyba ten sam model miałem. Pierwsza kreska była wybitnie długa.
Tak jest chyba w każdym samochodzie. W Tico wskazówka stojąca na full długo się trzyma, zanim zacznie opadać. W dusterze mam takich 8 cegiełek-poziomów i długo się czeka, żeby zgasła górna, następne gasną coraz szybciej. Więc wiadomo już, że wskaźniki nie są dokładne, jedynie orientacyjne.
Pamiętaj żeby kierować się na Ausfahrt.
Ooo, piękna miejscowość. Byłem tam nieraz, polecam. :-D
-
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
W Tipo też jest śmiesznie.
155km/h - 8,5 litra
160 - 10
180 - 12A jaki tam silnik masz? Bo w Fabii 1.2 TSI, więc to nic dziwnego, że takie jazdy ze spalaniem są ;)
Pamiętaj żeby kierować się na Ausfahrt.
Znaczy się jak już dotrę do Twojego domu i wszystko pomierzymy... XD
-
@BPX33 napisał w Jak to jest z rezerwą?:
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
W Tipo też jest śmiesznie.
155km/h - 8,5 litra
160 - 10
180 - 12A jaki tam silnik masz? Bo w Fabii 1.2 TSI, więc to nic dziwnego, że takie jazdy ze spalaniem są ;)
Najmniejszy, 1.4 czy coś.
@leo napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Tak jest chyba w każdym samochodzie.
W Tipo mam super przewidywalne cegiełki. Każda spada mniej więcej w takim samym interwale. Pierwsza już po 30 - 50km.
-
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Najmniejszy, 1.4 czy coś.
To sporo pali przy 150-160 km/h. Powinna być to dla niego prędkość dość optymalna (z tej przelotowej oczywiście!), a jak widać nie jest.
-
@BPX33 auto waży 1270 kg, 70 koni, 127 nm. Jakim cudem on ma mniej palić przy 160, jak max według katalogu to 185. Vs fabia 110 koni, 175 nm, 1129 kg. To nawet jakbyś wsadził te 70 koni do fabiany to mniej spali od cięższego tipo. Już nie wspominam o oporach powietrza opon itd. Fabię mogłem pomylić, ale toni tak dużo nie zmienia.
-
@BPX33 napisał w Jak to jest z rezerwą?:
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Najmniejszy, 1.4 czy coś.
To sporo pali przy 150-160 km/h. Powinna być to dla niego prędkość dość optymalna (z tej przelotowej oczywiście!), a jak widać nie jest.
Nie, ten silnik jest zdecydowanie za słaby dla tego auta na takich trasach.
Tzn. daje radę, nie ma super hałasu ale wolałbym nieco większy.
-
-
@BPX33 no to pomyłka, to ta lżejsza 1041 kg.
-
@BPX33 napisał w Jak to jest z rezerwą?:
@likaon Fabia ma 85 KM i jej V-max to 175 km/h (katalogowo, bo ja już nią jechałem 195 km/h oczywix po niemieckim autobahnie) ;)
Ja miałem Fabię z 1.4 czy 1.6 ale 16 zaworową i miała jakoś ponad 100KM chyba. To był bardzo fajny samochód.
@esen bo to zwykły wolnossak czy turbix?
Eeee, 1.4 benzyna, chyba nawet jeszcze ten model silnika Fire czy jakoś tak.
-
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Eeee, 1.4 benzyna, chyba nawet jeszcze ten model silnika Fire czy jakoś tak.
Uuu, to się bardziej do Uno nadawało... :-(
-
@leo napisał w Jak to jest z rezerwą?:
@esen napisał w Jak to jest z rezerwą?:
Eeee, 1.4 benzyna, chyba nawet jeszcze ten model silnika Fire czy jakoś tak.
Uuu, to się bardziej do Uno nadawało... :-(
No ale przynajmniej nie mam takiego jak w skodzie: 1.0, trzy cylindry i 120KM. Długo wahałem się nad skodą ale ten silnik wydaje mi się niewiarygodny.