Polo 6n2 by Jaco
-
@BPX33 Tak? A sądziłem, że niszczy je szczególnie wystawienie na długotrwałe działanie promieni słonecznych (czyli parkowanie na zewnątrz).
Zresztą... sądzę, że nie ma reguły - chyba dużo zależy od producenta i jakości użytego materiału. Wczoraj oglądałem z "sąsiadem garażowym" jego octavię II, chyba 14-letnią, garażowaną - reflektory są nieznacznie zażółcone, za to mają bardzo dużo małych wgnieceń (chyba od kamyków); właściciel zastanawia się nad polerowaniem albo wymianą. Drugi sąsiad ma scenica 16-letniego i reflektory oryginalne w bardzo dobrej kondycji - twierdzi, że bardzo często myje je przed schowaniem auta do garażu. W moim 8,5-letnim dusterze nie widać w ogóle oznak zużycia czy zżółknięcia. Może Francuzi stosują trwalszy plastik? -
@leo mylisz lampy oryginalne z zamiennikami ;) Moje oryginały też wytrzymały 15 lat, ale były szklane, a zamienniki niestety są plastikowe. I tak uważam, że lampy najbardziej niszczą się właśnie w trakcie jazdy, a nie gdy auto stoi.
-
OK.
Uważam, że szklane są najlepsze. Dlaczego zmieniałeś? Z powodu wyblakłych odbłyśników może? -
Zmuszony byłem wymienić jedną po stłuczce na początku mojej motoryzacyjnej przygody. Po bodajże dwóch latach zauważyłem dość znaczącą różnicę między starym reflektorem, a nowym i wtedy drugi również wymieniłem na plastikowy. W zeszłym roku starszy reflektor był już tak pożółkły, że powiedziałem dość i wypolerowałem oba, żeby wyglądały tak samo. Potem nakleiłem na nie folie anty UV i do dziś wyglądają jak tuż po polerowaniu. ;)
-
@BPX33 napisał w Polo 6n2 by Jaco:
@Jaco widzę, że oryginały dość mocno Ci zmatowiały, więc raczej z zamiennikami będzie tylko gorzej...
Po swoich powiem Ci, że wytrzymają max 5 lat i dlatego polecam okleić je przeźroczystą folią anty UV. Ja tak zrobiłem ze swoimi w zeszłym roku po polerowaniu.
Oryginalne to są Valeo. Przeszukaj mój temat a zobaczysz że te co zdemontowałem były raz polerowane. Nie wiem ile przed moim kupnem tegoż auta coś było z nimi robione. Nie były aż takie złe zaraz po kupnie.
Auto jak pisze @leo jest garażowane a jak może wiesz mam przerobione długie na dzienne. Aż tak mocno nie świecą aby ich intensywność je ruszyła. Unikam jazdy w nocy. A jak piszesz że starcza na 5 lat to i tak dłużej niż akumulator. -
@Jaco napisał w Polo 6n2 by Jaco:
Auto jak pisze @leo jest garażowane a jak może wiesz mam przerobione długie na dzienne.
A jak masz rozwiązane drogowe? Żarówki H4 na światłach mijania?
-
@Jaco tyle, że folia to groszowa sprawa, a żywotność wydłuży ;) To tak jakbyś na smartfonie nie używał folii/szkła
-
@Gooral napisał w Polo 6n2 by Jaco:
A jak masz rozwiązane drogowe? Żarówki H4 na światłach mijania?
Drogowe to H1. Mijania H7
@BPX33 napisał w Polo 6n2 by Jaco:
@Jaco tyle, że folia to groszowa sprawa, a żywotność wydłuży ;) To tak jakbyś na smartfonie nie używał folii/szkła
O to Ci chodzi ? https://allegro.pl/oferta/ochronna-folia-bezbarwna-na-progi-slupki-lampy-6537976923
-
@Jaco tak, ale czy za takie pieniądze będzie coś warta to nie wiem...
Ja swoje kupiłem u gościa, który profesjonalnie zajmuje się oklejaniem aut i przyciemnianiem szyb. Praktycznie wszystkie folie ściąga ze Stanów, więc za 2 folie dopasowane do moich reflektorów (przyjechałem autem i wziął sobie wymiary) dałem 40 zł. -
Co do zakupu i montażu grzałki do przewodu odmy myślę że to był dobry zakup. Wszak temperatura wzrosła na zewnątrz ale sprawdzałem dłonią czy grzałka daje jakieś ciepło i rzeczywiście jest dość ciepła. Ciekawe jak będzie przy niższych temperaturach. Może jeszcze takie będą.
-
@Jaco ta grzałka ma jakiś sterownik z czujnikiem temp., że np się nie włącza np. powyżej 10°C, czy grzeje cały rok?
-
@Gooral nie ma . Grzeje cały rok. Ja myślę aby dać jakiś włącznik w przewód odcinający zasilanie aby w lato nie pracowała.
-
Ciepło więc odkurzyłem i oczyściłem trochę auto.
-
Nooo... mjut-malyna, Panie.
Nabrał sznytu w Twoich rękach. :-) -
2 godzinki na to poświęciłem.
-
Muszę się tym zająć co na filmie : Ciężko wchodzą biegi vw lupo ,polo, golf1,4mpi
-
@Jaco szykuje się wymiana oleju w skrzyni?
-
@BPX33 biegi mi ciężko wchodzą. Już dawno się z tym borykam ale jakoś nie zabrałem się za to bo różne opinie na ten temat słyszałem i czytałem.
U mnie są linki i każdy mówił że pewnie się zapiekły i dlatego tak ciężko chodzi. A mnie się wydaje że właśnie tuleja jak ten gość na filmie to wymieniał.Ale bez kanału tego nie zrobię. Fachowcowi też nie chce zlecać bo sam myślę że to zrobię.
Na forum Polo jest nawet instrukcja : https://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,37752.msg630786.html#msg630786
-
Dziś będąc u znajomych miałem możliwość wjechania na kanał. Obejrzałem sobie to i owo ale to robota na przynajmniej 2-3 godziny i lepiej aby były dwie osoby.
Dostęp bardzo słaby. Najgorzej będzie odkręcić tę górną śrubę.
-
Znalazłem na allegro całą kasetę z linkami za 80zł . https://allegro.pl/oferta/wybierak-biegow-vw-polo-6n2-1-4-6n0711049n-7873175428?snapshot
Wczoraj bylem u znajomych i na kanale wlazłem pod auto. Odkręciłem wybierak tak aby można było ruszać tylko linkami. No było opornie. Zobaczymy jak przyjdzie i jak wymienię. Może w końcu uda mi się z tym rozprawić ?