Identyfikacja części ( szara kostka )
-
Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się , co to za część i za co odpowiada ?
Szukałem w książce Krzysztofa Trzeciaka ,czy ta szara kostka ma coś wspólnego z zapłonem , ? -
@kris
Sam jestem ciekaw co to za element więc wziąłem go pod lupę.Na elemencie brak oznaczeń poza napisem "N.S"
Zmierzone rezystancje między pinami na elemencie:
2-4 i 4-2 - 0 Ohma
2-3 i 3-2 - 0 Ohma
3-4 i 4-3 - 2,15 kOhma
Może jest to filtr przeciwzakłóceniowy bo raczej nie jest to zwora , bezpiecznik czy przekaźnik. Nie jest to też część odpowiedzialna za zapłon bo bez niej auto daje się uruchomić.
Może uda się po złączu i przewodach do niego doprowadzonych zidentyfikować element w oparciu o schematy elektryczne auta. -
podobny element można znaleźć pod deską rozdzielczą w okolicy stacyjki.
-
Na rysunku wiązek w katalogu części części zamiennych w pobliżu wiązki Nr 1 do której podłączany jest element znajduje się dioda poz 5 (33459-82000-000) ale nie wydaje mi się aby to była interesująca nas część bo przeczą temu wykonane pomiary rezystancji na wyprowadzeniach elementu. Być może element występuje jako integralna cześć wiązki a nie jako odrębna cześć wyspecyfikowana w katalogu.
-
Więc , pozostaje nam nazwać ją tajemniczą szarą kostką :) dopóki ktoś jej nie rozbierze :P Może to coś od klimatyzacji ? Zastanawiam się do czego służy ta złączka po lewo ? Tak ma sobie dyndać , czy ktoś coś u mnie wymontował ?
-
-
Podejrzewam ,że to może być kondensator , ale to tylko przypuszczenia ...
Na Elektrodzie coś czytałem ,że tico gubiło iskrę i po wyczyszczeniu styków w tej kostce problemy ustąpiły . Być może ma tłumić szpilki jakie oddaje cewa zapłonowa ? Ale nie kombinuje , bo zepsuje a na zapas nie mam , tylko ciekawi mnie co to jest ? :) -
Kiedyś spotkałem się z tą kostką w jakimś sklepie, była opisany jako element przeciwzakłóceniowy, także wygląda na to, że macie rację :)
-
@kris napisał w Identyfikacja części ( szara kostka ):
Podejrzewam ,że to może być kondensator , ale to tylko przypuszczenia ...
Na Elektrodzie coś czytałem ,że tico gubiło iskrę i po wyczyszczeniu styków w tej kostce problemy ustąpiły . Być może ma tłumić szpilki jakie oddaje cewa zapłonowa ? Ale nie kombinuje , bo zepsuje a na zapas nie mam , tylko ciekawi mnie co to jest ? :)Idąc tym tropem wygląda na to, że tajemnicza część to filtr przeciwzakłóceniowy L3 przedstawiony na schemacie "Układ zasilania paliwem"
, który powiązany jest z układem zapłonu (wyprowadzenie przewodu brązowo -białego BrW - punkt "23" - podłaczone do zacisku plus i rozdzielacza zapłonu cewki - punkt "37" na schemacie "Obwody rozruchu, ładowania i zapłonu").
Filtr na schemacie i nasz element mają 3 wyprowadzenia i podłączone są do przewodów w identycznych kolorach. (BG - czarno-zielony, BrW - brązowo biały, Br - brązowy). Teraz dla absolutnej pewności trzeba to potwierdzić pomiarami (omomierzem) na instalacji w aucie (czy złącze do której podłączony jest element jest złączem ze schematu).
-
@kris
Ta po lewej dopóki nie będziesz miał klimy będzie sobie dyndać :/