Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico
-
@spinerr Będę wdzięczny jeśli podasz model tego osuszacza :)
Tymczasem zastanawiam się nad podłączeniem kostki od klimy pod maską, wiązki nie mam więc posługuję się schematem, z tego co odczytałem to
- pin nr 3 idzie do czujnika temperatury w kolektorze
- pin nr 2 i 4 podłączamy pod elektrozawór zamiast dotychczasowej kostki którą wypinamy
- pin nr 1 i 5 do czujnika w osuszaczu
Sprężarka do pinu znajdującego się lewym reflektorze który jest w każdym tico
-
Na pewno trzeba podłączyć oba, dało się to wykombinować na podstawie schematu (który by nie przeszedł żadnej weryfikacji technicznej swoją drogą). Problem z tym schematami to ich nieaktualność (np. brak czujnika podciśnienia) i nieprawidłowe numery zakończeń przewodów (na jednym odchodzi wiązka z danym numerem, po czym na drugim schemacie wchodzi z innym numerem lub nie ma jej wcale). Ze strzału nie podam, ale jak poszukam na schematach to sprawdzę. Pamiętam, że idea czujnika była taka, że prąd do sprzęgła sprężarki przechodzi przez czujnik ciśnienia (przez co sterownik nic nie wie o tym, że sprężarka się odłączyła bo za duże/małe ciśnienie w układzie).
Kostka do tej wiązki też była problemem, ale wykorzystałem inną ze złomowanego Tica (znalazłem ją podstawie analizy schematów) jest za duża ale środkowa cześć pasuje idealnie.
Co do osuszacza - pasuje nrf33171. Niech się "dobrze wozi" bo jak teraz widzę ile miałem tym "zabawy": szukania, pisania e-maili, robienia szkiców, odsyłania niepasujących to aż dziw, że to ukończyłem :)
Czy wiązkę wewnętrzną też musisz wykonać? Tam było o wiele trudniej :/ -
@spinerr trochę mnie naprowadziłeś o znalazłem inny schemat z jakiegoś service manuala z 1992r, później go wrzucę.
Na szczęście drugą wiązke mam.
Ten osuszacz z tego co widzę wymaga przeróbki przewodów bo jest na nakrętki 5/8 cala (m16) a ja mam na m14, może Ty masz już przewody przystosowane fabrycznie pod R134a? -
Ja mam fabryczne R134a sprowadzone z Rumunii :)
Faktycznie do freonu były inne, będziesz miał z tym trochę zabawy... .
Jeden przewód aluminiowy miałem od @miechomiecho, a on był freonowy, trzeba było przeciąć i przełożyć nakrętkę... .
Złącza, tj zakończenia przewodów były takie same, ale nakrętki inne.
Żeby uniknąć cięcia przewodów musisz poszukać innego osuszacza. -
@spinerr napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
Żeby uniknąć cięcia przewodów musisz poszukać innego osuszacza.
Innego nie znajdę, przekopałem cały internet i wszystko jest pod R134A, zostaje tylko cięcie i spawanie ale tymczasowo tematu nie ruszam bo lato się kończy.
Temat wiązki ogarnięty :) pin 1 i 5 w kostce podłączam do czujnika w osuszaczu a pod kompresor jest oddzielna wtyczka idąca w peszlu z kablami do klaksonu, nawet nie jest zaśniedziała mimo 25 lat :D
-
@pacior Tak, przewód do sprężarki mają wszystkie tikacze :) Jakbyś chciał, to mam jeszcze nowy osuszacz pod r134 :)
-
Masz nowy osuszacz do Tico i mi go nie sprzedałeś? :P
-
@spinerr napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
Masz nowy osuszacz do Tico i mi go nie sprzedałeś? :P
W dziale giełda od dawna wisi moje ogłoszenie :) A w sumie to wcześniej nie wiedziałem, że masz klimę :)
-
Klima jest już drugi rok. Może wtedy nie miałeś na sprzedaż :/
-
Wtedy faktycznie jeszcze nie sprzedawałem. W każdym razie mam jeszcze sporo części, w tym i osuszacz :)
-
Załączam drugi schemat elektryczny klimatyzacji
-
@pacior
To jest schemat z fabrycznej książki serwisowej Tico Service Manual z 1992 r.
Porównując ten schemat z wcześniejszym wnioskuję, że jest to schemat dotyczący starszych modeli Tico. Czy tak jest? -
@ryszard napisał w Przekładka klimatyzacji w Daewoo Tico:
Porównując ten schemat z wcześniejszym wnioskuję, że jest to schemat dotyczący starszych modeli Tico. Czy tak jest?
Moim zdaniem nie ma różnic między starym a nowym jeśli chodzi o elektrykę poza częścią oświetlenia. Jednak dopiero ten stary schemat sporo mi pomógł.
ps. jednak jest przynajmniej jedna różnica w elektryce dotycząca pracy wentylatora chłodnicy
-
No i póki co jest problem, a właściwie nieszczelność na skraplaczu.. trzeba będzie go wymontować. Ciekawe czy uda mi się samodzielnie to jakoś zalutować..
-
Jeśli masz oryginalny skraplacz, może być ciężko. Najwięcej korozji tworzy się przy połączeniu stali i aluminium - przy uchwytach mocujących. Ja miałem zamiennik w całości wykonany z aluminium.
-
@miechomiecho Dziś zdemontowałem zderzak by przyjrzeć się wyciekowi, gaz ucieka właśnie przy metalowym uchwycie. Spróbuję zdemontować tę blachę..
Godzinę po napisaniu tego posta robota była już zrobiona :)
Widać że pękło na zgrzewie (spawie) w wyniku jakiegoś uderzenia lub upadku, być może przy demontażu bo mi nic takiego raczej się nie przydarzyło.
Z korozją nie jest najgorzej, powinno udać się to zaspawać.
-
@pacior faktycznie, nie jest źle :) Ja bym zrezygnował ze stalowych mocowań, poproś spawacza o wspawanie uchwytów z alu :)
-
Moim zdaniem - do ogarnięcia. :-)
A czemu uchwyty z alu lepsze? Będą trwalsze? -
Będą trwalsze o tyle, że nie będą w bezpośrednim kontakcie ze stalą, jak w oryginale. Stal i aluminium w kontakcie powoduje korozję.
-
Jednak niestety poza tym uszkodzeniem są też inne w okolicy.. od 1 do nawet 3 łączeń żeberek puszcza, muszę to dokładnie posprawdzać.