PILNIE potrzebna porada - Suzi nie współpracuje :(
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 17 wrz 2011, 18:20 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Witam wszystkich klubowiczów. Jeździłem a teraz zapycham Suzuki Swift GL rok 92.
Od 3 tygodni mam kłopoty z autem polegające na uruchomieniu silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, raz odpala, a innym razem nie. Akumulator dobry, rozrusznik kręci, pompka paliwo podaje.
Mechanicy nie potrafią stwierdzić co jest przyczyną ponieważ pech tak chciał że im akurat odpala. Ja sam niestety mam aktualnie problemy zdrowotne, które nie pozwalają mi grzebać przy autku. Stąd też moja prośba o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny, którą mógłbym wyeliminować.
Mechanicy stwierdzili że dopóki coś nie padnie to oni nie mają nawet czego wymieniać. Trochę to kłopotliwe, czekać nie wiadomo ile aż "coś" zepsuje się na tyle żeby mechanicy mogli stwierdzić stu procentową przyczynę, a samemu miesiąc lub pół roku... nie wiadomo ile męczyć się i popychać auto. -
mockba Użytkownik archiwalnynapisał 17 wrz 2011, 18:50 ostatnio edytowany przez mockba 11 lis 2016, 00:08
ja bym obstawiał na zasilanie cewki ...najprawdopodobniej coś nie łączy jak trzeba lub przełamał się przewód... jak nie chce zapalić spróbuj podać mu zasilanie bezpośrednio.
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 17 wrz 2011, 19:22 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Nie chciałbym czegoś spalić, a niestety nie bardzo wiem jak podać zasilanie bezpośrednio ?
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 17 wrz 2011, 19:52 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Chciałem tak poza tym dodać, czy cewka ma znaczenie skoro auto zapala na pych ?
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 16:48 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Dziś miałem zawieźć córkę do szpitala i suzi zawiodła.Brak iskry.Mechanicy twierdzą że to moduł zapłonu ale nie na 100%,a stwierdzić tego nie potrafią i zwrotów nie przyjmują.Przeglądałem stare posty ale nie wiele pomocnych rzeczy znalazłem.Czy miałby ktoś jakieś sugestie w czym szukać przyczyny abym nie tracił na daremno czasu i pieniędzy ?
-
Dunczyk Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 18:25 ostatnio edytowany przez Dunczyk 11 lis 2016, 00:08
Nie ma iskry, gdzie sprawdzales? na przewodzie od kopulki do swiecy, czy tym od cewki do kopulki?
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 18:35 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Mechanik wsadził swoją świecę do fajki i przytykał do silnika
-
Dunczyk Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 19:40 ostatnio edytowany przez Dunczyk 11 lis 2016, 00:08
wyciagnij srodkowy przewod z kopulki (ten co idzie od cewki), poloz go na silnik i sprawdz czy jest iskra tutaj
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 19:56 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Gdyby nie było,czy coś jeszcze mogę sprawdzić żeby wiedzieć np.czy to moduł zapłonu czy cewka?
-
Dunczyk Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 20:02 ostatnio edytowany przez Dunczyk 11 lis 2016, 00:08
Nigdy nie widzialem zeby siadl modul w 1,3 8v , cewka- tez sie to za czesto nie zdaza. mam nadzieje ze tam bedzie iskra i wtedy wymieniasz kopulke i palec i jazda, to najczestsze problemy z zaplonem w tym modelu.
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 19 wrz 2011, 20:20 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Rano popatrzę bo teraz pod blokiem ciemno jak cholera
Nie wiem czy nie za szybko a już jest radość -
Dunczyk Użytkownik archiwalnynapisał 20 wrz 2011, 04:20 ostatnio edytowany przez Dunczyk 11 lis 2016, 00:08
jak jest ciemno to latwiej zobaczyc iskre
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 20 wrz 2011, 12:14 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Dzisiaj zaglądałem do kopułki i przeczyściłem oraz palec są w idealnym stanie.
Suzi nadal nie odpala -
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 20 wrz 2011, 19:11 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Kochani złośnicy czy mógłby ktoś poratować jeszcze jakimiś cennymi poradami tudzież domysłami ? Ps. Jestem również ciekaw czy przeciętny laik jest w stanie sprawdzić cewkę zapłonową oraz moduł zapłonu w sensie ich sprawności oczywiście ?
-
Dunczyk Użytkownik archiwalnynapisał 20 wrz 2011, 19:17 ostatnio edytowany przez Dunczyk 11 lis 2016, 00:08
Sprawdziles iskre na tym przewodzie o ktorym pisalem?
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 20 wrz 2011, 20:18 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Nie mam jak sam sprawdzić
nie ma chętnych żeby pokręcić rozrusznikiem -
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 20 wrz 2011, 20:50 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Byłem przed chwilką z sąsiadem sprawdzać,nie podaje prądu z cewki na przewód
-
ROBERTOALI Użytkownik archiwalnynapisał 21 wrz 2011, 10:50 ostatnio edytowany przez ROBERTOALI 11 lis 2016, 00:08
Odholowano suzi do ASO.Miałem telefon stwierdzono że cewka zapłonowa dobra,stawiają na czujnik Halla lub moduł zapłonu.Na co stawiacie ? Muszę zakupić sam bo nie mają na swoich hurtowniach i gdzie to zakupić bo szukam i nic
-
adamo81napisał 21 wrz 2011, 21:38 ostatnio edytowany przez adamo81 11 lis 2016, 00:08
Odholowano suzi do
ASO.Miałem telefon stwierdzono że cewka zapłonowa dobra,stawiają na czujnik Halla
lub moduł zapłonu.Na co stawiacie ? Muszę zakupić sam bo nie mają na swoich
hurtowniach i gdzie to zakupić bo szukam i nicCo to za ASO, że nie ma części do Swifta?
-
macq Użytkownik archiwalnynapisał 22 wrz 2011, 09:04 ostatnio edytowany przez macq 11 lis 2016, 00:08
Tu nie ma na co stawiać, zmierzyć rezystancję czujnika, podłączyć w oscyloskop i już wiadomo Średnio rozgarnięty mechanik postawi diagnoze w godzinę. Fakt faktem częściej padają czujniki, niż elektronika odpowiadająca za zapłon- czytaj ECU
A co do tego gdzie kupić hallotron- nowego w sklepie raczej nie znajdziesz, trzeba kupić cały używany rozdzielacz i przełożyć, nie są one wcale takie drogie, za stówkę kupisz bez problema.
Pytanie dodatkowe- w mk3 był hallotron?
10/27