PILNIE potrzebna porada - Suzi nie współpracuje :(
-
Witam wszystkich klubowiczów. Jeździłem a teraz zapycham Suzuki Swift GL rok 92.
Od 3 tygodni mam kłopoty z autem polegające na uruchomieniu silnika. Nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny, raz odpala, a innym razem nie. Akumulator dobry, rozrusznik kręci, pompka paliwo podaje.
Mechanicy nie potrafią stwierdzić co jest przyczyną ponieważ pech tak chciał że im akurat odpala. Ja sam niestety mam aktualnie problemy zdrowotne, które nie pozwalają mi grzebać przy autku. Stąd też moja prośba o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny, którą mógłbym wyeliminować.
Mechanicy stwierdzili że dopóki coś nie padnie to oni nie mają nawet czego wymieniać. Trochę to kłopotliwe, czekać nie wiadomo ile aż "coś" zepsuje się na tyle żeby mechanicy mogli stwierdzić stu procentową przyczynę, a samemu miesiąc lub pół roku... nie wiadomo ile męczyć się i popychać auto. -
ja bym obstawiał na zasilanie cewki ...najprawdopodobniej coś nie łączy jak trzeba lub przełamał się przewód... jak nie chce zapalić spróbuj podać mu zasilanie bezpośrednio.
-
Nie chciałbym czegoś spalić, a niestety nie bardzo wiem jak podać zasilanie bezpośrednio ?
-
Chciałem tak poza tym dodać, czy cewka ma znaczenie skoro auto zapala na pych ?
-
Dziś miałem zawieźć córkę do szpitala i suzi zawiodła.Brak iskry.Mechanicy twierdzą że to moduł zapłonu ale nie na 100%,a stwierdzić tego nie potrafią i zwrotów nie przyjmują.Przeglądałem stare posty ale nie wiele pomocnych rzeczy znalazłem.Czy miałby ktoś jakieś sugestie w czym szukać przyczyny abym nie tracił na daremno czasu i pieniędzy ?
-
Nie ma iskry, gdzie sprawdzales? na przewodzie od kopulki do swiecy, czy tym od cewki do kopulki?
-
Mechanik wsadził swoją świecę do fajki i przytykał do silnika
-
wyciagnij srodkowy przewod z kopulki (ten co idzie od cewki), poloz go na silnik i sprawdz czy jest iskra tutaj
-
Gdyby nie było,czy coś jeszcze mogę sprawdzić żeby wiedzieć np.czy to moduł zapłonu czy cewka?
-
Nigdy nie widzialem zeby siadl modul w 1,3 8v , cewka- tez sie to za czesto nie zdaza. mam nadzieje ze tam bedzie iskra i wtedy wymieniasz kopulke i palec i jazda, to najczestsze problemy z zaplonem w tym modelu.
-
Rano popatrzę bo teraz pod blokiem ciemno jak cholera
Nie wiem czy nie za szybko a już jest radość -
jak jest ciemno to latwiej zobaczyc iskre
-
Dzisiaj zaglądałem do kopułki i przeczyściłem oraz palec są w idealnym stanie.
Suzi nadal nie odpala -
Kochani złośnicy czy mógłby ktoś poratować jeszcze jakimiś cennymi poradami tudzież domysłami ? Ps. Jestem również ciekaw czy przeciętny laik jest w stanie sprawdzić cewkę zapłonową oraz moduł zapłonu w sensie ich sprawności oczywiście ?
-
Sprawdziles iskre na tym przewodzie o ktorym pisalem?
-
Nie mam jak sam sprawdzić
nie ma chętnych żeby pokręcić rozrusznikiem -
Byłem przed chwilką z sąsiadem sprawdzać,nie podaje prądu z cewki na przewód
-
Odholowano suzi do ASO.Miałem telefon stwierdzono że cewka zapłonowa dobra,stawiają na czujnik Halla lub moduł zapłonu.Na co stawiacie ? Muszę zakupić sam bo nie mają na swoich hurtowniach i gdzie to zakupić bo szukam i nic
-
Odholowano suzi do
ASO.Miałem telefon stwierdzono że cewka zapłonowa dobra,stawiają na czujnik Halla
lub moduł zapłonu.Na co stawiacie ? Muszę zakupić sam bo nie mają na swoich
hurtowniach i gdzie to zakupić bo szukam i nicCo to za ASO, że nie ma części do Swifta?
-
Tu nie ma na co stawiać, zmierzyć rezystancję czujnika, podłączyć w oscyloskop i już wiadomo Średnio rozgarnięty mechanik postawi diagnoze w godzinę. Fakt faktem częściej padają czujniki, niż elektronika odpowiadająca za zapłon- czytaj ECU
A co do tego gdzie kupić hallotron- nowego w sklepie raczej nie znajdziesz, trzeba kupić cały używany rozdzielacz i przełożyć, nie są one wcale takie drogie, za stówkę kupisz bez problema.
Pytanie dodatkowe- w mk3 był hallotron?