Hamulce w SS Gti
-
No dokładnie Krzychu, jak zaciski były tak regenerowane jak czyszczone popychacze to sie nie ma co dziwic ze auto zle hamowało
-
No popychacze to byl hit 2009 Pamietasz nasze miny po rozberaniu go?
-
No popychacze to
byl hit 2009 Pamietasz nasze miny po rozberaniu go?hehehhe no dokładnie nasze miny były bezcenne
heh ja pamiętam że ze zdziwienia szukaliśmy czy czasem środek nam gdzieś nie wypadł a tu okazała się lipa i dlatego też nie ma się co dziwić, że wszystko się teraz sypie w tym aucie -
Nie chcę zakładać nowego tematu...pytanie dotyczy swapu hamulców z Swifta Gti do Justy 1.3 4wd...z tego co wyczytałem to jest to kosztowna sprawa, koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.
-
koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i
co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.no raczej jest tego więcej, słabo coś poczytałeś
-
Nie chcę zakładać
nowego tematu...pytanie dotyczy swapu hamulców z Swifta Gti do Justy 1.3 4wd...z
tego co wyczytałem to jest to kosztowna sprawa, koszt zacisków używek x4 tarcz x4 i
co jeszcze? pewnie przydały by się nowe przewody.No + linki, na forum w UK napotkalemna info ze sie da przelozyc do AWD hamulce z gtika tylko trzeba zrobic mixa z piastami i lozyskami, sam sie czyms takim chyba bede na lato zajmowal.
-
na tyl jeszcze trzeba piasty, oraz adaptery zeby przykrecic do czegos zacisk.
-
Dawcy ma chyba hamulce z GTi w Justy - może niech on się wypowie
-
hehe aha, ale tak
generalnie to ma to jakieś większe znaczenie ?No ma, bo te nacięcia mają za zadanie zbierać z powierzchni klocka szklistą warstwę tworzącą się podczas hamowania. Te nacięcia mają iść "pod prąd" w stosunku do klocka.
-
No ma, bo te
nacięcia mają za zadanie zbierać z powierzchni klocka szklistą warstwę tworzącą się
podczas hamowania. Te nacięcia mają iść "pod prąd" w stosunku do klocka.naciecia maja byc tak jak przewidzial to podczas projektowania producent, w kazdym modelu mogą byc wzgledem klocka inaczej ustawione.
-
Dla potomnych
http://www.brembo.com/US/Performance/SportRotors/
Cytat:
It is a popular misconception that drillings in a disc determine the direction of rotation. In truth, for an internally vented drilled disc, the geometry of the vanes dictates the direction of rotation. There are three vane types in use:
- Pillar vane (comprised of many small posts)
- Straight
- Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle. The curved vane disc, however, is directional. A curved vane disc must be installed with the vanes running back from the inside to the outside diameters in the direction of rotation. Orienting the disc in the manner creates a centrifugal pump. The rotation of the disc causes air to be pumped from the center of the disc, through the vanes, and out through the outside diameter of the disc. This greatly enhances the disc’s ability to dissipate heat. Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first.
-
dwa kluczowe wycinki:
1> wszystkie:
There are three vane types in use:- Pillar vane (comprised of many small posts)
- Straight
- Curved vane
The first two vane types are non-directional, and can be used on either side of the vehicle.
2> zalecenia danej firmy odnosnie Curved vane bo reszta wg nich to uniwersalna:
Additionally, all of Brembo’s slotted discs are directional, regardless of the vane geometry. The discs should be installed such that the end of the slot nearest the outer edge of the disc contacts the pad first. -
Nie wszystko co znajdziecie w necie jest prawdziwe. Pasuje P&P z GTi do Justy. Nawet otwór w wahaczu żeby linkę od rękawa przykręcić jest w tym samym miejscu.
Żeby założyć hample tylne trzeba mieć: zaciski, jarzma, tarcze, klocki, blachy kotwiczne pod jarzma, linkę i przewody gumowe z GTi. Plus śruby i zabezpieczenia przewodów.
Otwory w zwrotnicach pasują idealnie z tarcz bębnów na blachy kotwiczne pod tarczówki jeśli chodzi o tył. Z przodu wystarczy wymienić tarcze i zaciski z jarzmami. Wiąże się to potem z koniecznością założenia 14" kół bo w 13" nie wejdzie. Osobiście bardziej polecam kupno zacisków z CRXa do przodu bo wtedy mieści się też 13" a dostępność części czy to seryjnych czy sportowych jest o niebo lepsza niż do SS.
Przy zakładaniu tarcz z tyłu trzeba zwrócić uwagę, aby konkretny zacisk był razem z blachą kotwiczną, bo potem może trochę linki od ręcznego brakować. Chodzi mi o to, że zacisk w SS jest na godzinie 12:00, ale bez problemu daje się przykręcić powiedzmy na 10:00- koło prawe a 2:00- koło lewe i potem linka jest nieco naprężona cały czas. Ponadto warto sobie przed malowaniem zaznaczyć, która tarcza kotwiczna jest z której strony, bo są specjalnie wyprofilowane (jak się zdejmie to wiadomo OCB).
Dodam jeszcze, że w Justy nie należy gumowego przewodu montować w jednym z fabrycznych miejsc, bo jest on krótszy i przy podnoszeniu koła w górę jest realna szansa że przewód się zerwie. Ale bez obaw, można to miejsce bez problemu ominąć i zostawić luźny przewód. Pozostałe miejsca mocowania są gęsto i przewód nie będzie ocierał czy zwisał.
To tak pokrótce. Jeśli są jakieś wątpliwości to pytać.
Pozdrawiam.
-
A ja teraz chamsko wetnę się w Wasz wątek
Słuchajta, mam plan (oraz czas i pieniążki) coby wsadzić hample przednie z gti do 1.0 Wiem, że trzeba mi z gti: tarcze, piasty, zaciski (ewentualnie crx), klocki i inne takie pierdoły. Pytanie tylko co z półosiami? Mimo długiego szukania, nie znalazłem odpowiedzi. Wyposażyłem się już w felgi 14stki, piasty mam na oku, zaciski też, ale jak z resztą?
-
jak masz ABS to napewno bedzie problem bo przeguby maja inna ilosc zebow.
-
Nie mam absu, z tym, że to mk5. Jakby ktoś mógł sprawdzić jaki jest wieloklin w gti (ile zębów) to byłbym wdzięczny. Porównam sobie z moim.
-
A po co zmieniać piasty? Rozstaw szpilek chyba ten sam. Kwestia tylko czy odsadzenie takie samo, ale to przecież można zrobić dystans pod tarczę lub podtoczyć piasty ewentualnie. Jeśli zaciski spasują pod zwrotnice to w czym tkwi problem?
Ps: z 1.0 nie miałem do czynienia więc proszę o sprostowanie powyższego
Jakby co to mam piasty z GTi więc mogę zmierzyć co trzeba
-
Odsadzenie na pewno inne, inna osłona...Gdybać można. Lepiej wymienić piaste i jest spokój, tylko jak z wieloklinem...
-
"Hamulce -
zregenerowane tylne zaciski na nowych tłoczkach (ciężkie do zdobycia), nowe tarcze
x4, nowe klocki x4 (z przodu EBC Green Stuff)." To jest fragment z ogloszenia z
pazdziernika zeszlego roku jak kupilem to GTi od Wojtka. Mam zreszta cale zapisane
na kompie wraz ze zdjeciami itp. Jest tam tez "Zrobione wszystkie hamulce na nowych
częściach i nowym płynie". Biorac pod uwage, ze "Dołożyłem dobry centralny zamek
oraz alarm z powiadomieniem radiowym" oznaczalo spalona centralke (koszt 3 stowy za
nowy alarm) wiec nic mnie nie zdziwi.sorry ale wypraszam sobie. pisze dopiero teraz bo z racji zmiany auta nie zagladam tu regularnie (mam teraz toyote corolle). Wszystko co bylo napisane w ogloszeniu bylo prawda. Kwestie popychaczy wyjasnilismy sobie mam nadzieje z Krzyskiem, wyszlo tak ze moj mechanik raczej sie skompromitowal niz kogos chcialem oszukac!
A hamulce to przeciez nawet rachunki bodajze dalem Krzyskowi? Ja o ten samochod dbalem, wszystkie cztery tarcze byly nowe, tylne tloczki wymienione z gumkami (sklep z forum z Warszawy wysylka, czekalem bodajze miesiac na paczke). Klocki tylne seryjne ze sklepu z japoncami (wroclaw), przod Green Stuff - kupilem od razy dwa komplety, drugi poszedl do rajdówki ktora jezdzilem w PPZM (trzy eliminacje). Na tych hamulcach przejechalem moze z 5000km. Wiec jesli teraz Krzysiek twierdzi ze dostal ode mnie samochod ze spalonymi hamulcami, to sa brednie. A jesli kolejny wlasciciel upalał samochod na torze, i jak sam twierdzi z lewa noga jezdzil po torze kartingowym, to sorry ale zwalanie spalonych hamulcy na poprzedniego wlasciciela brzmi co najmniej nierozsadnie. Tym bardziej ze ja mialem dwa swifty, jednego do rajdow i drugiego cywila ktorym jezdzilem do domu/pracy.
Kwestia alarmu i centralnego zamka, Krzysiek dostal auto z paragonami na centralny zamek i centralke alarmu, drozszej na allegro nie znalazlem. Dzialalo to jakis czas bardzo dobrze, przepalila mu sie centralka - chyba po prostu felerna czesc - zdarza sie. Jesli Krzysiek uwazasz ze dostales samochod z jakas lipa na maksa, no to sorry - ale to nie jest prawda. Dostales rowniez powiadomienie radiowe ktore lapalo z dobrego kilometra.
Wiec ja sie czuje urazony jesli jedzie sie po mnie jak po starym ziemniaku, ze kolejny wlasciciel jest niezadowolony z samochodu, piszac na podstawie felernego popychacza ze sprzedalem mu samochod co najmniej mu klamiac prosto w oczy, ze w aucie sa dobre hamulce, alarm to w ogole jakis fejk, i tego typu historie.
Broniac mojego honoru ;-) dodam ze wlasciciel auta Krzysiek dostal z autem komplet OSMIU nowych opon na OSMIU alusach, dodatkowo skrzynie biegow za ktora dalem wczesniej 700zl (dobra skrzynia do GTI - kazdy wie ile jest warta).
Poza tym wezcie pod uwage ze swift z 1995 roku ma juz 16 lat..
Zeby nie byc goloslownym znalazlem nawet foty :-)
-
Kwestie
popychaczy wyjasnilismy sobie mam nadzieje z Krzyskiem, wyszlo tak ze moj mechanik
raczej sie skompromitowal niz kogos chcialem oszukac!Mechanik tez nie popisal sie z uszczelka Ogolnie to wybulilem 1.5 tysia na Twojego mechanika i jego patenty. Nie wspomne o 3km kabla Sa gdzies foty, ale nie mam pretensji do Ciebie, bo pewnie nawet o tym nie wiedziales, popychacze na Valvo zaczely gadac, a uszczelka na piatce sie poddala pod wzniesienie.
Wiec jesli teraz Krzysiek twierdzi ze dostal
ode mnie samochod ze spalonymi hamulcami, to sa brednie. A jesli kolejny wlasciciel
upalał samochod na torze, i jak sam twierdzi z lewa noga jezdzil po torze
kartingowym, to sorry ale zwalanie spalonych hamulcy na poprzedniego wlasciciela
brzmi co najmniej nierozsadnie.Na torze bylem raz doslownie (nie, dwa, drugi raz zima po sniego-lodzie juz bez lewej bo po wybebeszeniu samo chodzilo bokami przy hamowaniu prawa), to byl Track Day w grudniu 2009, wczesniej nie moglem bo auto sie robilo 2 tyg (uszczelka), a pozniej w lutym kupilem Colta. Od kupna nie dalo sie na zimno zablokowac kol, jeszcze jak jechalem na wymiane popychaczy przed TD to pokazywalem to bodajze Przemkowi i obsatwialismy green stuffy. W kazdym razie Colt na niewiadomo ilu letnich hamulcach zyje juz rok czasu mimo katuszy w RallySprintach gdzie jest np. 6km x3 i nic sie nie pali i blokuje kola zawsze. Swiftem zrobilem moze z 5 tys km i raz bylem na torze kartingowym, gdzie sie przejezdzalo 2x800m i 5 zakretow z lewa dlugosci moze 10m kazdy. One juz byly dobite, nie ma innej opcji. Wybuch chlodnicy do klimy to tez nie przypadek tylko Twoj mechanik cos zwalil. Znowu. Tak samo jak zabezpieczenie antykorozyjne, podobno niezle dziury wyszly. Niech zgadne kto robil zabezpieczenie...